Näin pimeään aikaan ei usein tule mieleen lähteä ulos treenailemaan. Koska aurinkoisia päiviä on ollut kuitenkin suhteellisen vähän lähiaikoina, on mukava käyttää valo hyödyksi ja treenata silloin pihalla. 


Staattinen pito. Voi pitää vaikka skabaa kaverin kanssa, kumpi pysyy pidempään?

Nämä kyseiset harjoitukset voi hyvin yhdistää juoksu- tai kävelylenkkiin. Voisi esimerkiksi tehdä tällaisen treenin: reipas kävely 5 minutttia, juoksu 5 minuuttia, pysähdys ja lihaskunto, jonka jälkeen taas 5 minuttia juoksua ja loppuun 5 minuutin kävely. Kunnon kohetessa juoksuaikaa voi pidentää, esim. 5 min kävelyä, 15 min juoksua, lihaskunto, 15 min juoskua ja loppuun 5 minuutin palauttava kävely.

Ensimmäisessä osiossa esittelen penkillä tehtäviä liikkeitä, jotka voi tehdä tuossa lihaskunto-osuudessa. Kannattaa valita sellainen penkki, joka on kiinni maassa tukevasti. Uskon, että melkein jokaiselta lenkkipolulta löytyy penkki.

1. Penkillä tehtävä dippi. Erittäin tehokas liike ojentajiin.

2. Punnerrus penkkiä vasten. Tämä on helpompi kuin tavallinen punnerrus, joten tässä voi helposti harjoitella niitä, vaikkei tavalliset vielä sujuisikaan.

3. Vatsalihakset penkillä. 
4. Penkin päälle hyppy. 
5. Ja hiukan haastavampi, penkin yli hyppy. 
Ensimmäisessä kuvassa näyttäisi, että käy köpelösti, mutta yli pääsin kumminkin. 
 
Näitä liikkeitä voi tehdä oman fiiliksen mukaan, tai esimerkiksi 20 kpl jokaista. Kotipihassa voi tehdä vielä kevyet venyttelyt. Ihan jo pelkästä kävelystäkin saa ihan hurjan paljon energiaa. Itse ainakin olen sellainen vilukissa, ettei talvisin tule vietettyä kamalan paljoa ulkona aikaa. Raitis ilma tekee kuitenkin ihmeitä ja ulkotreenin jälkeen veri kiertää ihan eri tavalla. 

Kommentit (0)