Tänä aamuna heräsin sen verran ajoissa, että päätin tehdä aamutreenin kotona. Lämmittelin ensin kahvakuulavideon tahdissa n. 20 minuuttia ja sen jälkeen tein käsitreenin. Käsitreeni on muutenkin mielestäni niin helppo tehdä kotonakin, että jos pitää jostain salipäivästä joustaa, jätän sen käsitreenin kotona tehtäväksi.

Tämänpäiväiseen settiin kuului:

  • 2 x 7-7-7 sarja hauiksilla
  • 3 x 7 ojentaja kickback
  • käsipainopunnerrus 3 x 8
  • ranskalainen punnerrus 2 x 8
  • käsilläseisonta-punnerrus 7 per puoli
  • hauiskäännöt 10 kg käsipainoilla 2 x 5/käsi
Melko huonolaatuisiahan nämä kuvat on, kun ne on videolta napattu. Ehkä niistä kuitenkin saa hiukan ideaa!
 
Ojentaja kick-back. Kaula saisi olla hiukan suorempana ja hartiat alempana kuin minulla (näyttää hiukan siltä, että minulla on ollut liian suuret painot):
Punnerrukset käsipainoilla. Kannattaa kokeilla, jos on rannekipuja punnertaessa tavallisia:
 
Ranskalainen punnerrus penkillä onnistuu kotonakin. Laita vain pari tuolia vierekkäin ja ota käteen tarpeeksi painava käsipaino.
 
Tässä siis kaksi eri vaihtoehtoa käsilläseisontapunnerruksille. Toinen vaihtoehto on helpompi. Monet ovat myös ilmaisseet halukkuutensa opetella seisomaan käsillä. Veikkaan, että hankalin vaihe on se alku. Vähän jännittää ja on sellainen olo, että mitä jos ne kädet ei kestäkään. 
 
Sitä onkin helppo harjoitella näin toisinpäin. Alla olevan kuvan mukaisesti:

 

  • Mene mahdollisimman lähelle seinää
  • Nosta ensin vain toinen jalka ylös seinälle
  • Nosta sen jälkeen myös toinen jalka ylös
 
Tällä tavalla voi myös tehdä noita punnerruksia, mikäli tavallinen tapa tuntuu liian vaikealta. 
 
 
Huomenna tulossa toivepostaus terveellisistä leffaherkuista! :)

Kommentit (26)

chilinka

Vautsi, toi käsilläseisonta näyttää makeelle :) uskaltaakohan tota kokeilla :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Uskaltaa! Ei se ole yhtään sen kummempaa kuin kärrynpyöräkään. Oikeastaan paljon helpompaakin! :)

Anonymous

Tärkeintä käsinseisonnan opettelussa on totutella olemaan siinä pystyasennossa, joka tuntuu itse asiassa aluksi siltä että on kaatumassa käsien ylitse. Siksi kannattaa potkaista itsensä seisomaan niin, että seinä tukee kropan takapuolella. Tuo sun näyttämä kylläMitä muuten tarkoittaa käsilläseisontapunnerrus per puoli? Teetkö sä pää maahan saakka vai pienempiä liikkeitä?

Anonymous

Kas jäi tuo yksi virke kesken! Eli tuo sun näyttämä kyllä helpottaa tuohon ylösalaisin olemisen pelon poistamiseen tosi tehokkaasti! (ja siitä saa hyvän olkatreenin kun kävelee käsillä seinää kohti ja takaisin kauemmas ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Noin se taitaa olla! :) Ja per puoli, tarkoitin siis että toinen niin, että olin selkä seinää vasten ja toinen niin, että masu seinää vasten. En saa päätä tosiaan lattiaan asti, se toki olisi tavoiteltavaa!

Anonymous

En mäkään. Tuntuu että on mennyt tosi tosi syvälle mutta sitten kaveri kertoo että meni ehkä 10 senttiä alaspäin :D

Anni

Ei vitsi, nyt on kyl pakko opetella toi käsilläseisonta ku sinne asentoonpääsee noinki päin ;D Sen jalkojen ylös saamisen oon pitäny vaikeimpana!

Anonymous

Pitäisi rohkaistua kokeilemaan tota käsilläseisontaa! Mulla on vaan huonoja muistoja kun pienenä koululaisena liikuntatunnilla seistiin ja mulla petti käsi ja olkapää meni sijoiltaan :D ehkä uskallan kokeilla ensin yhdellä jalalla...:) Sun blogi on uskomattoman inspaava :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hui! Joo kannattaa varovasti kokeilla. Ja pyyttää vaikka jotain voimakkaampaa pitämään aluksi nilkoista kiinni! :) Kiitos kovasti!

Bius

Hei! Olen kotoisin Unkarista olvaslak, että kiitos Google Translator ja joskus käsittämätöntä. Noin 1 viikko sitten löysin blogisi ja rakastan sitä. Tämä viesti on fantastinen. Jos voisin olla yksi pyyntö: useamman photo täynnä tällaisia ​​käytäntöjä pääsylle. (Tiedän hieman käsittämätöntä, sorry: D google-translate) Hugs ja rakkautta! :)))

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hi Bius! Thank you for the supersweet comment! If I understood correctly, you would like to have more workout photos like these ones in the post? I will keep that in mind :)It is hard to take photos while working out, so the quality of the pictures is really bad. Hugs for you too!

Anna A

Jaa, taidampa tänään olla potematta huonoa omatuntoa siitä, että työpäivä taitaa venähtää (taas, huoh...) ja jää suunniteltu spinning ja circuit väliin. Teen sitten vaikka kotosalla kävelylenkin ja käsitreenin :). Hitsi kun ei ole kahvakuulaa, tosin en ehkä uskaltais sitä meillä kotona heilutellakkaan...-Anna-

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo, väillä muakin pelottaa että joku telkkari on kohta rikki kun kuula lipsahtaa kädestä :D kävelylenkki kuulostaa oikein hyvältä!

Anonymous

Jee terveellisistä leffaherkuista postausta tulossa! Mulla on leffan kattomista kavereiden kanssa nimittäin ohjelmassa viikonloppuna ja olinkin miettinyt että mikähän ois sellasta terveellistä hyvää. Mahtava blogi, keep going! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Noniin! Sitten se tulee hyvään saumaan ;) Kiitos kovasti! Kiva kun seurailet!

Ankkuli

Hei aivan mahtava toi käsilläseisonta-vinkki, miten en oo ikinä ite tajunnu tehä noin päin! :D Kateellisena kattellu sun seisomiskuvia kun itellä se ei oo ikinä onnistunut..josko tolla tyylillä nyt saisin harjoteltuun :) Thänks!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jee! Kiva, jos oli apua :) mun mielestä toi on ainakin helppo taktiikka. Ja kaltevuutta voi "säädellä" oman mielen mukaan ;)

Anonymous

Sen pään saa hyvin siihe lattiaal asti ku opettelee ensin seisomaan käsillä "oikein" . Eli tavote seistä niin et ku seisot selkä seinä vasten sun takaraivo on ainoo mikä osuu seinään ja ku maha vasten seinää nii vaa jalkapöydät ja otsa. peace tv.telinevoimistelija

Anonymous

Hei Elisa, löysin sun blogin juuri ja ihanan positiivinen meininki! Tykkään! Ihanaa kevättä sulle! :)-sonja