Moni teistä varmaan tietääkin addiktioni sushiin. Sushi ei kuitenkaan ole mitään terveysruokaa, vaikka hyviä ainesosia sisältääkin. Valkoinen riisi on tuhtia ja sen valmistuksessa käytetään sokeria. Olen aiemminkin jo kehitellyt terveellisen vastineen sushihimoon: quinoapötkylät.

 

Tällä kertaa korvasin riisin salaatilla. Tarvitset vain: Nori-leväarkkeja, Wasabitahnaa, salaattia, katkarapuja suolaliemessä (tai esimerkiksi lohta/ravunpyrstöjä), avokadoa, maustamatonta tuorejuustoa ja kurkkua. 

 

Leikkasin kurkun ja avokadot pitkiksi suikaleiksi ja asettelin kaikki ainekset merileväarkin keskelle. Ehkä helpompi versio olisi sekoittaa kaikki täytteet keskenään kulhossa ja sitten asetella valmis seos arkille. Latoin reunaan tuorejuustoa, jotta se pysyisi rullauksen jälkeen kiinni. Sitten vain leikkasin pötkylän pieniksi paloiksi ja dippasin niitä soijakastikkeeseen.

Näillä voikin herkutella hyvällä omalla tunnolla. Merillevä on todella terveellistä ja sisällys on oikeastaan salaattia. Toivottavasti maistuu!

Kommentit (9)

mikaela

Nam, nämä näyttää tosi hyviltä! Aasialaiset tortillat.. ;) Pakko testata!

llaura

Ei liity mutta mistä tuo sun mekko on, joka on päällä hiusasiaa -postauksessa :) Voitko kertoa??

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo, se on itseasiassa American apparelin body ja sitten ihan tavallinen musta peplumhame :)

shibu

Kerran tein sushi"riisiä" kukkakaalista, joka oli ensin ajettu monitoimikoneessa silpuksi, sitten pikainen kypsennys pannulla, riisiviinietikkaa ja vähän steviaa ja melkein meni oikeasta!