Kesäkuun lukupiiri kokoontui minun luonani. Joku toivoi aiemmin postausta terveellisistä herkuista, joita voisi tarjota ystävien tullessa kylään. Tässä nyt ainakin pari helppoa vinkkiä. 

 

 

 Mozzarellasalaattitikut. Näitä voi tehdä erilaisilla yhdistelmilläkin, mielikuvitus on vain rajana. 

 

 

 Leikkaa miniluumutomaatit kahtia. Upota cocktailtikkuun ensin mozzarellapallo, sitten basilikan lehti ja lopuksi puolikas miniluumutomaatti/kirsikkatomaatti.

 

Toinen helppo sormiruoka on ruisnapit. Tällä kertaa ostin valkosipulin makuisia ruissipsejä. Laitoin päälle hiukan valkosipulituorejuustoa ja päälle graavilohta. 

 

 

 Tein lohen loputtua myös basilikaversioita näistä.

 

 

 Nämä menivätkin hyvin kaupaksi. Tytöt toivat tuliaiseksi vielä lisää ruisnappeja,kalkkunaleikettä ja aurinkokuivattu tomaatti-tuorejuustoa. Tein niistä samantyyppisen setin, mutta niistä ei valitettavasti ole enää kuvia. 


[caption id="attachment_2785" align="aligncenter" width="625"]

Analyysissä Jari Sarasvuon Sisäinen sankari[/caption]

 Näiden lisäksi leikkasin ison vesimeloonin valmiiksi palasiksi.

 

Meidän oli tarkoitus pitää tapaaminen ulkona, koska oli todella lämmin päivä. Sen takia suunnittelin sellaiset tarjottavat, jotka voi ottaa hyvin piknikille eväiksi. Kuitenkin siinä mozzarellatikkuja pakatessani tajusin, että ulkona on alkanut sataa kaatamalla. 

 

 

 Nämä ovat silti oivia eväitä myös piknikille!

Kommentit (13)

Bea

Ihania vinkkejä! Nämä täytyy ottaa kokeiluun mahdollisimman pian. Meidän porukan illanistujaiset kun ovat aina tyyliä sipsit-dippi-karkit-muffinit. Ei kauhean hyvä kropalle ja alkaa jo vähän kyllästyttääkin. Kiitti ideoista! :)

Eliiisa

Heippa! En muista mitä kautta löysin blogisi, joitakin kuukausia sitten, mutta jäin heti koukkuun. Kirjoitat omalla mukavalla tyylilläsi, sulla on hyvä asenne ja olet saanut minut innostumaan treenaamisesta teksteilläsi enemmän! :) Kivaa kesänjatkoa!

Dinkku

Hei,

ihan uteliaisuudesta kysymys littyen liikuntoihisi. Millainen on ns. normaali viikkoliikuntakalenterisi? Ja kannatatko aamulenkkinä kävelyä vai juoksua? :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Riippuu täysin viikosta:) nyt kesällä urheilen iseammin, mutta kevyempää liikuntaa. Talvisin 3-4 salia viikossa ja mahdollisesti aerobista sen lisäksi.
Aamulenkeistä en osaa sanoa. Varmaan kumpikin ok, kunhan ei liian pitkää tee ennen aamiaista:)

Senja

mulla onkin illanistujaiset järkättävänä lauantaina, niin voisi noita mozzarellatikkuja kokeilla! multa poropeukalolta voisi ehkä just ja just onnistua :D kiitos vinkistä!