Kesä kolkuttelee jo kulman takana, vaikka tällä hetkellä ikkunasta ulos katsoessa voisi kuvitella elävänsä tammikuuta. Parin kuukauden päässä odottelevat kuitenkin jo mahdolliset bikinikelit ja ainakin itselläni se tarkoittaa pientä kunnon kohotusprojektia. Treenejä ei ole tullut jaettua täällä vähän aikaan, joten ajattelin julkaista tällaisen kunnon vatsalihasten kuritustreenin. Tämä on taas tuttuun tapaan tällainen kellon kanssa tehtävä kiertotreeni.

Tässä on kaksi kiertoa, ja kummatkin kestää 5 minuuttia. Laita siis kello soimaan 5 minuutin päähän ja toista näitä liiikkeitä mahdollisimman hyvällä temmolla niin kauan, että kello armahtaa. Sen jälkeen laita kello taas alusta ja toista seuraavan kierron liikkeitä 5 minuuttia. Yhteensä treeniin menee siis 10 minuuttia. Kannattaa kuitenkin lämmitellä ennen tätä hiukan. Jos 5 minuuttia tuntuu liian rankalta, voi tietysti tehdä kunkin liikesarjan vain kerran. 

Ensimmäinen kierto, toista seuraavia liikkeitä 5 minuutin ajan (viedot liikkeistä aukeaa klikkaamalla):

Toinen kierto, toista seuraavia liikkeitä 5 minuutin ajan:

Jos näiden jälkeen ei tunnu poltetta, voi toki vielä jatkaa toisen rundin. Kannattaa myös huolehtia siitä, että kaikki liikkeet tulee oikein tehtyä. Vatsalihaksissa on helppo fuskata. Tee jokainen liike keskittämällä ajatus juuri vatsaan. Ja toki vatsalihaksia treenatessa on hyvä muistaa se, että jos sen "sixpackin" haluaa esiin, pitää ensisijaisesti keskittyä syömään terveellisesti. Mikään treeni ei korvaa huonoa ruokavaliota. 

Kommentit (2)