Mukavaa torstai-iltaa!
 
Visuaalisille ihmisille olisi tälle kertaa tarjolla motivaatiota kuvien muodossa. Voisin itse tuijotella inspiroivia kuvia tuntikausia. Ihmisvartalot, eri muotoiset ja malliset, ovat mielestäni maailman kaunein asia. 
Oma vartaloni on edelleen kuin rekan alle jäänyt maanantain treenin jäljiltä. Joten treeneistä voin tässä vaiheessa vain unelmoida. Täytyy keskittyä nyt kehonhuoltoon ja venyttelyyn.

 

 

 

 

 

 

 

 

kuvat

Kommentit (28)

Senja

jotenkin mielettömän kaunis ja seesteinen toi viides kuva. tuijotin varmaan minuutin :D inspiroivia kuvia kaikki. ja toi mustikkakiivijuttu näyttää aika hyvältä, pitää kokeilla=)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Sama juttu! Siinä on jotain seesteisen zenimäistä kauneutta! Tulipa jo kesä, että saisi taas tuoreita marjoja :) <3

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No äläpä muuta sano :P Ei paljoa tee mieli mitään epäterveellistä, kun terveellisetkin herkut on noin houkuttelevan näköisiä!

Uutistoimisto Anselmi

Oon ihastellu noita niken kenkiä kun niitä on ihan kaikissa väreissä. Itellä on lilat valkosella/neonvihreellä pohjalla

Elisa
Liittynyt17.11.2015

OI! Kuulostaa herkullisen ihanilta! Itselläni on nuo vaaleanpunaiset, mutta juuri kuolasin kaupassa viime viikonloppuna vaalean liloja :) Ne oli niin ihanat, sellaiset laventelin väriset. Kyllä niistä kummasti saa voimaa lenkillä, vaikka en miksikään väliurhelijaksi itseäni luokittelekaan :)

Anonymous

Jos meidän salil ois Ryan Gosling tsemppaamassa niin ainakin multa tulis tosi monta kyykkyy viel :D -ee

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Haha, veikkaan et niin tulis monella muullakin! Seuraavalla kerralla mietit vaan ton kuvan mielees, ni johan jaksaa kyykätä vielä muutaman ;D

Riikka

Mä oon niin tynnyrissä kasvanu ettei mulla ollu hajuakaan kuka toi silmänruoka tossa viimeisessä kuvassa on, mutta ilmeisesti hän on siis nimeltään Ryan Gosling (joka mun täytyi googlata tietääkseni mitä kyseinen heppu on tehnyt saadakseen nimensä tunnetuksi) ja asiani oli se että vois tulostaa tosta kuvasta useemman kopion ja käydä teippaamassa pitkin kuntosalin seiniä. En usko että olis edes ongelma kun käyn salilla jossa on oma puoli naisille ja siellä on jo kuvia mm. Arnold Schwarzeneggeristä (jonka sukunimen oikeinkirjoitus mun täytyi myös googlata) ja Kike Elomaasta. :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ihanan sympaattinen kommentti, josta tulin todella hyvälle tuulelle! Kiitos Riikka! :) Ja pakko lisätä, jos et tiennyt Ryan Goslingista, suosittelen vuokraamaan leffan Notebook asap! Maailman ihanin tyttöjen leffa for life <3

Essi

Ihania kuvia!! Näitä ei sais katsoo sillon kun on kipeenä eikä toivoakaa treenaamisesta. Onneks voi kokkailla ees jotai hyvää. :-) vaikken kyllä maista mitäää..

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voiei, säkin oot kipeä! Heräsin itsekin tänä aamulla ihan sairaana :( Koita parannella rauhassa!<3Ajattelin itse ainakin raahata peiton tonne sohvalle ja käpertyä sen alle katsomaan jotain sarjaa :D

Anonymous

Ihana blogi sinulla - tämä on sellanen, mitä olen todella kauan etsinyt ja toivonut löytäväni tsempikseni! (: Olin häkeltynyt, kun huomasin blogisi selaamisen jälkeen, että sinulla on ollut syömishäiriö... Minä itse kärsin reilu 2 vuotta sitten anorkesian kaltaisen syömishäiriön, jolloin silloin tällöin ahmin herkkuja viikonloppuna ja itkin säälien itseäni, myös alkoholi ja juhliminen oli ihana keino päästä hieman sekaisin ja pois arjen huolista. Tuolloin urheilin kuin hullu juoksemalla 1-2 h pv, löysin kuntosalin jossa spinnailin ja vietin salilla tuntikausia. Olin riutunut ja yksinäinen omassa syömishäiriöhelvetissäni. Kulisseissa olin niin normaali kuin pystyin. Olen pikkuhiljaa vaikeuksien kautta saavuttanut nykyisen, paremman olotilan - ja ennen kaikkea ihanteena on nyt VAIN se timmi ja urheilullinen kroppa - ei riutuminen! Valitettavasti minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka paheni rajun laihdutuksen seurauksena. Lääkitystä on viilailtu jo kauan. Olen nykyään samanpituinen kuin sinä, mutta painan 60 kg. Ja se on ja pysyy! Kuitenkin olen käynyt nyt ainakin 1,5 vuoden ajan säännöllisemmin salilla, vähentänyt aerobista viim. puolen vuoden aikana todella paljon ja minulla on ihan selvästi paljon lihasmassaa esim. reisissä, pakaroissa ja selässä, vatsakaan ei ole mikään tankki. Tavoitteenani on kuitenkin saada vatsasta suurimmat turhuudet pois, jotta palikat tulisivat esiin, ja toki polttaa tasaisesti rasvaa koko kehosta. Siihen optimaalisin ratkaisu on varmasti ruokavalio! Syön nykyään jokaisella aterialla paljon proteiinia, yritän myös aina syödä jotain kasvispuolta sekä suosia hyviä rasvoja (pähkinöitä, siemeniä, neitsyt kookosöljyä, oliiviöljyä, voita - tosin nyt on taas jäänyt jotenkin nuo rasvat aika vähälle lähipäivinä) Lenkkeillä en enää halua liikaa, etten sekoa siihen uudelleen. Kuitenkin lihaskasvu on se tavoite (ei toki liikaa, mutta sen verran että timmiytyy). Eräs ongelmani tuon syömisen kanssa on yösyöminen. Saatan olla päivän mittaan syönyt 5-6 kertaa, mutta silti saatan herätä keskellä yötä syömään esim. vaaleaa leipää voilla kun tuntuu pieni, joskus hiukan suurempi nälkä vatsassa. X: Mistä ihmeestä kaivan sen motivaation puhtaaseen ruokaan, en mä ihan oikeasti halua syödä vaaleaa vehnähöttöä ja varsinkin keskellä yötä!!! Yöllä haluan nukkua, mutta sen kanssa on ongelmia tuon heräilyn takia. ): Pääosin syön kyllä aina mahd. puhtaasti, mutta jostain nuo turhuudet aina tulee syödyksi ja se masentaa. ): Onneksi olen pian muuttamassa omaan kotiin, jossa ruokaa ei varmasti tule olemaan liikaa, saatika epäterveellisyyksiä. (: Onko sinulla antaa mitään vinkkejä tai tsemppiä yösyömisen/turhuuksien kadottamiseen? Päivisin saan usein ehkä 1600-1800-2000 kcal (ja sitten syön joskus yöllä lisää ): )Urheilen noin 3-5 x kuntosalilla/vko plus 0-3 x aerobista/vko. Välillä tuntuu että heti kun lasken päässäni päivän aikana syödyt kalorit alan jollain tapaa stressaamaan ja se kenties aiheuttaa aivoissa alitajuisen puolustusreaktion "syö lisää!" koska jokin tunne pelottaa mun kehoa varmasti, että alkaisin taas laihduttamaan. En tiedä ymmärrätkö mitä meinaan.. Kirjoitin maanantaina sopimuksen itseni kanssa syödä terveellistä ravintoa, jotta pääsen haluttuun olotilaan ja ulkomuotoon. Noh, söin samana yönä karkkia. Tosin se ällötti niin paljon, että enää en oo herkkuihin koskenut, paitsi viime yönä siihen pullamössöleipään ja eilen yhteen palaan suklaata. Oivoi, alkaa säälittää itseni. Stressi on varmaan suurin ongelmani tällä hetkellä... Jos suinkin sinulta löytyy jotain lisävinkkejä minulle, että löydän itseni kanssa tasapainon, tai edes pääsisisn eroon yösyömisestä ja stressistä ja alkaisin syömään vain terveellisesti niin kerro ihmeessä! (: Tiedän, kysymykseni vaatii aika paljon, etkä ole terapeutti/lääkäri niin en suutu jos sinulta ei sen kummempaa vastausta minulle löydy. (: Ja pahoitteluni hirveän pitkästä kirjoituksesta, tarkoituksenani kun oli vaan kehua sun ihanan tsemppaavaa blogia ja kysyä pari kysymystä. Heh. Jatka samaa rataa täällä, olet upea kaikin puolin! (: T: Nti 22v.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moikka Neiti 22v ! :)Luin monta kertaa kirjoittamasi läpi. Ymmärsin, että asut vielä vanhempiesi luona? Uskon, että paras ratkaisu tähän yölliseen herkutteluun on se, että ei osta mitään epäterveellisiä ruokia kotiinsa. Tämä tulee olemaan paljon helpompa, kun muutat omillesi. Niin kauan, kun asut vielä lapsuudenkodissasi(?), voit pyytää, että sinne ostettaisiin terveellisempiä vaihtoehtoja, kuten ruisleipää/porkkanoita/hedelmiä/muita helppoja välipaloja.Olen itse huomannut myös sen, että niinä päivinä kun olen syönyt liian kevyesti, tekee eniten mieli juuri jotain hiilihydraatti/sokeripommeja. Silloin, kun on syönyt itsensä tarpeeksi kylläiseksi terveellisellä ruoalla, ei mielitekoja yleensä ole. Stressi on tosiaan asia, joka estää rasvaa palamasta, niin kuin jo itsekin tiedät. Stressin hallintaan jokaiselle ihmiselle toimii erilaiset asiat, mutta ainakin itselläni jokapäiväinen meditointihetki on tehnyt ihmeitä. Uskon myös, että kun kiellät itseltäsi asioita, alat himoitsemaan niitä entistä enemmän. Minulle on auttanut se, että syön herkkuja silloin, kun haluan ja olen valmis siihen että olo on sen jälkeen voimaton ja löysä. En myöskään koe huonoa omaatuntoa herkuista, vaaan tiedän sen olleeni oma valintani. Se tuntuu paljon paremmalta, kuin ajatus siitä, että olen epäonnistunut jollain tapaa, tai että minulla ei ole mitän itsekuria. Olen kirjoittanut kokonaisen postauksen aiheesta, jonka pääset lukemaan täältä: http://startlivingyourbestlife.blogspot.fi/2012/10/itsekuri.htmlMuista myös, että painonhallinnassa ajatuksillasi on todella suuri rooli. Kun pystyt näkemään itsesi unelmiesi mitoissa mielessäsi, keho kyllä seuraa perässä. Toivottavasti sait edes jotain apua tästä vastauksestani. Jos jokin jäi mietityttämään, saa kysyä :) Kiitos vielä kommentistasi ja tsemppiä hoikistumiseen! :)

Anonymous

Kiitos todella paljon nopeasta vastauksestasi! (: Ja kyllä, asun vielä vanhempien luona, mutta enää onneksi hyvin vähän aikaa. (: Ja tässä perheessä pelkkiä terveellisiä vaihtoehtoja ei tunneta, toki niitäkin on paljon tarjolla, mutta usein äitini ihan tyrkyttää herkkuja... Se on varmasti jäänyt hänelle päälle, varsinkin koska olen ollut syömisongelmainen ja urheilen edelleenkin paljon. Toki tuon ja aiemman huolen ja äitimäisyyden ymmärrän omalla tavallaan. Ehkä vasta muuttaessani minun kannattaa aloittaa kunnolla tämä uudenlainen elämäni, kun pääsee ihan puhtaalle pöydälle muutenkin (AMK loppuu toukokuussa). Toki elän mahdollisimman terveellisesti myös vielä kotona asuessa.Kiitos paljon vinkeistäsi! Tuo meditaatio on yksi, jota olen kovasti miettinyt ja kerran kokeillutkin rentouttavalla menestyksellä. Täytyy koittaa ottaa se/jooga osaksi mahdollisimman monta, jopa jokaista päivää. (: Ja kuten sanoit, pääkopan rooli on todella suuri! Ja esimerkiksi pitkään kortisolitasojeni koholla oleminen stressin takia on varmasti syynä huonolle kiinteytymiselle.Olen nyt pitänyt pari päivää lomaa kuntosalista, koska olen niin väsynyt (en siis laiskistunut) ja saatan jopa kunnioittaa kroppaani tänäänkin sillä, että en mene salille rehkimään. Väsyttää niin paljon ja kouluhommien tuoma stressi on yllä. Taidanpa siis tehdä koulutöitä, meditoida/joogata ja jos voimia jostain tulee niin sitten venyttelen tai lähden jopa salille/lenkille. (On yllättävän haastavaa viettää lepopäiviä, kun on tottunut ajatuksettomasti itseään piiskaamaan monen monta vuotta - olen lisäksi entinen kilpaurheilija.)Kiitos nyt vielä, kyllä sain apua! (: Olet hieno ja terve esimerkki niin monelle! (:T: Nti 22v.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi kiitos paljon! Tuli vielä mieleeni, että luen parhaillaan itse sellaista Kaisa Jaakkolan Hormonitasapaino-kirjaa. Siinä on todella paljon mielenkiintoista tietoa hormoneista ja esimerkiksi juuri siitä, mitä pitkään koholla ollut kortisolitaso tekee vartalollemme. Siinä on myös kerrottu, minkälaista ruokavaliota kannattaa erilaisissa tapauksissa suosia. Suosittelen lukemaan :) Sain sen itse siskoltani joululahjaksi ja olen oppinut jo hurjan paljon siitä!

Anonymous

Tiedänkin kyseisen kirjan, tosin en ole itse lukenut. Täytyykin laittaa se kyllä ostos/toivomuslistalle, sillä et ole ensimmäinen, jolta olen hyvää palautetta kirjasta kuullut! (:T: Nti

Anonymous

Voi ei, kommentista tuli oikeasti todella pitkä! Kamalaa! EI ollut tarkoitus. Ymmärrän jos et jaksa sitä lukea! :DT:Nti 22v.