Olen innostunut nyt maapähkinävoista, saatuani sitä Fitnessgurulta testiin. Parissa viikossa on huvennut koko purkki. 

 

 

 Tässä ei ole muita ainesosia kuin maapähkinät ja merisuola. 

 

Kokeilin tehdä siitä Satay-kastiketta yhtenä päivänä. Melko hyvää siitä tuli, vaikkei se ihan Sataylta maistunutkaan. Kuullotin ensin sipulit pannulla ja lisäsin sitten maapähkinävoin, inkiväärin ja sitruunanmehun. Lopuksi lorautin vielä kookosmaitoa, suolasin sen ja annoin kastikkeen porista jonkin aikaa.

 

 

 Olisin halunnut syödä kanan vartaista, mutta niitä ei ollut lähikaupassamme. Tyydyin siis perus-suikaleihin. Tämä kastike sopisi hyvin kesällä grilli-illalliselle kanavartaiden seuraksi. 

 

 

 Lisukkeena oli bataattia ja kesäkurpitsaa uunissa tehtynä grillivastuksella. 

 

Kommentit (4)

juulia

Moi! Kysymys ei nyt liity mitenkään postaukseen, mutta osaisitko suositella jotain hyvää palautusjuomaa aloittelijalle? Harrastan hikiliikuntaa noin 3-6 kertaa viikossa, ja olen ajatellut palautusjuoman käyttöönottoa. Olisiko esim. Whey-80 hyvä peruspalkkari? Ja tulisiko sitä juoda vain treenin jälkeen, vai useamman kerran päivässä, niinkuin jotkut neuvovat. Vai luuletko, että pelkkä palautusateria voisi riittää? Kiitos, jos osaisit auttaa edes vähän! :)

http://joinedthecult.blogspot....

En oo Elisa mutta noin lähtökohtaisesti palautusjuomaa ei tarvita "hikiliikunnan" eli aerobisen harjoittelun jälkeen. Palautusjuoman on tarkoitus pysäyttää lihasten katabolia eli hajottava aineenvaihdunta. Katabolia ei mee päälle aerobisessa liikunnassa ainakaan siinä mittakaavassa mitä esim anaerobisen harjoituksen aikana joten noin yleistäen vois sanoa ettei kannata vetää palautusjuomaa hikijumpan jälkeen. Jos susta tuntuu ettet palaudu eli olet väsynyt ja nuutuneen oloinen niin palkkarista voi olla hyötyä. Palkkari sisältää yleensä 1:1 tai 1:2 suhteessa proteiinia ja hiilaria ja Whey 80:ssä ei oo hiilaria juuri nimeksikään. Varmaan loppuu katabolia Whey 80:lläkin mutta palautumisen tehostamiseksi kannattaa etsiä palautusjuoma jossa on myös hiilihydraatteja, paras vaihtoehto on kuitenkin ravintosisällöltään laadukas ruoka.