Näin "Kiitos hyvää"-blogissa hurmaavan annoksen, "kesäkurpitsapastasta" ja innostuin tekemään oman versioni.

 Kuorin ensin kesäkurpitsan ja jatkoin raastamista lautaselle. Siivuista tuli hauskan näköisiä, vaikka kuvassa ne ovatkin melko hautautuneena kaiken muun alle.

 Päälle lisäsin runsaasti pinaattia, paistettua kanaa, miniluumutomaatteja ja pannulla ruskistettua halloumia.

Tähän olisi sopinut mielestäni todella hyvin vielä vaikkapa vesimelooni tai viinirypäleet, mutta niitä ei ollut nyt saatavilla. Maustoin kanat muuten juustokuminalla ja se toi mukavan eksoottisen fiiliksen ruokaan.

Kommentit (23)

sara

oho, mun lempparit samalla lautasella, ei tarvii miettii mitä tänään syö illalla :D

Satu

Heippa! Olen vasta hiljattain löytänyt ihanan blogisi :) Synnytin hiljattain, joten edessä olisi raskauskilojen pudottaminen ja sinun blogisi tuo inspiraatiota terveelliseen elämään! Kiitos siitä!! :) Ja sitten ihan toiseen aiheeseen: minkälaista pinaattia käytät salaatissa? Jostain luin että pinaatti sisältää runsaasti nitraattia, jonka vuoksi sitä ei suositella käytettävän tuoreena ts. käsittelemättä. Onko sinulla tästä tietoa enemmän? :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moikka Satu! :) Kiitos itsellesi! Käytän yleensä tuollaista baby-pinaattia. Kai se on vain lapsille vaarallista, olen kuullut, että aikuiselle juuri nitraatista voi olla jopa hyötyä. Äkkiä googlettelemalla löysin tällaisen : "Tutkijat ovat huomanneet, että kulhollinen pinaattia tai vihreää salaattia päivässä tekee lihaksista merkittävästi tehokkaammat.Vihannesten salaisuus ei olekaan raudassa, vaan nitraateissa. Ne saavat lihassolujen mitokondriot toimimaan tehokkaammin.Nitraatit vähentävät mitokondrioiden hapenkulutusta ja saavat aikaan enemmän nopeaan energiantuotantoon tarkoitettuja ATP-molekyylejä käytettyä happea kohden." Lähde: http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/108877-kippari-kalle-oli-oikeassa-pina... Uskon pinaatin olevan todella terveellinen ruoka-aine kohtuudella käytettynä :)

Anonymous

löysin just tän blogin, ja selailin sitä läpi tässä illalla. motivoivia postauksia ja oot ihan upeessa kunnossa! sitten viä että minkälaista reeniä pitäs tehä että saa semmoset hyvät vattalihakset? ei tarvi mitää hirmusta sikspäkkiä mutta semmosta kiintee, littee masu :) ylimäärästä rasvaa ei oikeestaan vyötäröllä oo, mutta tuppaa välillä vähän pömpöttään toi alavatsa varsinkin! syviä vattalihaksia oon koittanu reenailla kans. urheillu oon aikalailla aina ja lihaksiakin on jo valmiiks vähän, mutta ei riitä ei riitä :D ja ruokavalio on kunnossa! kiitos jo etukäteen jos pystyt vastaamaan!

Anonymous

... ja tarkennuksena voisin siis sanoa että kotona tehtäviä juttuja. ja sen tiedän että vatsalihaksia pitää tehdä silleen että tuntuu ja aerobista sitten varmaan lisäksi. lenkillä käyn, nyt olisi tarkoitus aloittaa käymään säännöllisesti jälleen. tuntuu vaan että pitäis saada joku selkeempi juttu jota noudattaa, että tulis paremmin tehtyä! riittää sekin jos linkität jonkun postauksen vatsan kiinteytyksestä. :) kiitos hirveesti jos jaksat mua vähä neuvoo!

Nanna

Näyttääpä herkulliselta! :) Tajusin muuten just, että en ole tainnut koskaan maistaa halloumia :O Se puute pitänee korjata mahdollisimman pian.

Anonymous

moi mulla ois sellanen kesä kunto treeni jutska päällä. ja oon kattonu monia kivoja urheilu vinkkejä nii oisiko sulla laittaa tänne mitään treenivideota? jotain helppoa kotona toteutettavaa. ja jos on nii hyvä ja jos ois jotai vatsamakkara treeniä nii ois superhyvä! :)

Petra

Aivan ihania nämä sun ruokaohjeet, ja ennenkaikkea hienoa on todella motivoiva tapasi kirjoittaa. Antaa ainakin mulle inspiraatiota, kiitos :)