Koska tänään pakkanen on paukkunut ainakin täällä Helsingissä todella kovaa, saattaa monella jäädä tänään lenkki juoksematta kylmän sään takia. Tein eilen itse aerobisen treenin kotona videon tahtiin ja vaikka kesto on vain n. 15 minuuttia, olin aika puhki sen jälkeen. Vaativuustasoa voi nostaa ottamalla painavammat käsipainot.

Itse aloitin 1 kg painoilla, mutta vaihdoin pian 3-kilosiin. Jouduin kuitenkin loppumetreillä vaihtamaan takaisin yhden kilon painoihin, koska veto oli niin lopussa. Itse laitoin koneen äänet pois ja pistin stereoista omaa musiikkia. Liikkeet selviää nauhalta hyvin ilman selityksiäkin. Katso, että ympärilläsi on vähintään 2 m kumpaankin suuntaan tilaa.

Mielestäni tällainen on todella hyvä vetää, jos ei meinaa saada itseään lenkille tai muuten vain vähän laiska olo. Tätä katsoessa ei tarvitse miettiä, mitä seuraavaksi tekee, tai laskea toistoja. Varsinkin laihduttajille uskon tämän sopivan hyvin, koska taukoja ei pidetä ja syke nousee melko korkeaksi. Tämän voi tehdä myös ennen varsinaista treeniä lämmittelynä.

Kommentteja saa laittaa, että tuntuiko missään, jos kokeilee tätä! Itse jatkoin tätä treeniä eilen vielä leuanvedoilla, jotka päättyivät siihen että tempasin nenäni melkein murskaksi oven karmiin :D Itkuhan siinä tuli, mutta ainakaan vielä ei ole naama mustana.

Kommentit (22)

Anonymous

Mä en ymmärrä, jos olet tuollainen laiheliini ja haluat lisää massaa, miksi neuvot täällä tekemään kaikennäköistä juurikin "laiheliini"-jumppaa ja pienillä painoilla. Mun mielestäni annat ihan väärää kuvaa lukijoille siitä, mikä toimii. Esim jos täällä on sellaisia ihmisiä, keillä on paljon laihdutettavaa ei toimi kotijumppa 2kg käsipainojen kanssa. En tarkoita tätä pahalla, pakko oli vaan kommentoida asiaa:)

Anonymous

Veikkaan että ano tarkoitti juurikin sitä, että voimaharjoittelu on tärkeää kaiken kokoisille treenajille. Mitä enemmän kropassa on lihasmassaa, sitä enemmän se kuluttaa energiaa. Mutta omasta mieletsä on tärkeä liikkua ihan missä muodossa tahansa ja mikä tuntuu mielekkäältä. Lihaskunnon lisäksi cardio on tärkeä venyttelyistä puhumattakaan! Ja liikuntaa tärkeämpi asia laihduttamisessa on ruokavalio, johon Elisa olet kyllä antanut erittäin hyviä vinkkejä :) Koko paketti kuntoon niin johan alkaa muutoksia kropassa tapahtumaan!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Aaaa, joo nyt ymmärsin! Ja olen ihan samaa mieltä :) kotona harva pystyy mitään kovin raskasta punttitreeniä tehdä, ellei ole kunnon kotisalia. Ja kannatan myös tuota monipuolista liikuntaa! :)

emski

Täytyypä kokeilla! :D Harmi kun en nähnyt tätä aikasemmin tänään, kävin salilla juoksemassa matolla lenkin, kun täälläkin hirrrrveän kylmä! Itsellä juuri painonpudotus ollut tässä projektina, niin sopii hyvin :)Ps. Kiitos ihan huippu mahtavasta blogista, motivoi kovasti itseäkin treenaamaan!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Suosittelen, tai vaikka vetämään ton just alkulämmöks joskus! On yllättävän rankka :D mulla ainakin olkapäät oli ihan luilla ton jälkeen!

Anonymous

Iphonille (ainakin) on saatavissa app "Nike Training club"...superhyviä lyhyitä ja vähän pidempiä treenejä. Hyvät ohjeet ja helppo tehdä kotona. Suosittelen :D

Tiia

oli kyllä huvä treeni! Mulla on tosi ongelmaiset polvet jotka kipeytyy melkein kaikista liikkeistä ja siksi on vaikea tehdä mitään tälläisiä, tässä ei kumminkaan ollut yhtään sellaista liikettä joka polveni kipeyttäisi! Tuun varmasti tekeen tätä jatkossakin. Kiitos hyvästä vinkistä siis:)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jeee, kiva kuulla! Itsekin aion kyllä hyödyntää tuota treeniä uudestaankin! :)

Anonymous

Moikka! löysin vasta äskettäin sun blogin ja jäin heti koukkuun :) Tiedän, että teit just äsken kysymyspostauksen mut mulla olis silti kysymys: Haluisin tietää mitä mieltä oot mun mitoista ja treenimäärästä. Oon 167 cm ja n 53-54 kg. Treenaan 2 kertaa viikossa salilla ja lenkkeilen nyt talvisin kahesti viikossa. sitte on vielä oman lajin treenit kerran viikossa ja sen päälle satunnaisesti vielä jotain muuta urheiluu ehkä kerran viikossa. Yhteensä tulee siis 5-6 treenikertaa viikossa ja n. 5-7h :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moikka! Mun mielestä tuo treenimäärä on ihan hyvä, vaikka melko kova onkin! Kunhan muistat pitää lepopäiviä myös. :) Ja todella hoikkahan sinä olet, en ainakaan itse pyrkisi noista kiloista laihduttamaan. Jos et ole tyytyväinen johonkin vartalossasi, lihaskuntoharjoittelu on paras tapa muokata sitä haluamaasi suuntaan :)Kiitos sulle ja tsemppiä treeneihin!

Kirsikka

Kokeilin eilen illalla 3 kg punteilla, aivan huippu minitreeni! :D Mies katto vieressä, ei uskaltanu ite ruveta hyppiin ja heilumaan ;) Kiitos videovinkistä!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Mulla ei kunto riittäny 3 kilon kanssa :D Ne vipunostot oli liikaa. Me tehtiin toi treeni yhdessä mun poikaystävän kanssa, joten sopii kyllä miehillekin varsin hyvin ;)Eipä mitään Kirsikka!

jemina

Löysin juuri blogisi ja tämä treeniehdotus vaikuttaa oikein hyvältä! Ainut vaan, että multa ei löydy kotoa minkäänlaisia käsipainoja :/ Itselläni olisi siis nyt käynnissä todellinen kuntokuuri ja näin talven keskellä sisällä tehtävät harjoitukset sopisivat paremmin kuin hyvin. Tällä hetkellä viikko-ohjelmaan kuuluu 4 kertaa salilla käyntiä sekä vähän lihaskuntoa, joten tämä voisi olla kivaa vaihtelua :) Jospa sitä saisi ne käsipainot jostain...!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moikka! Kannattaa katsella jostain "halpiskaupoista", voi löytyä todella edullisesti. Ja niillä voi tehdä niin paljon, joten ne ovat hyvä sijoitus! Toisaalta, voi tuota yrittää vaikka täytetyillä vesipulloilla, niinkun joku oli tehnyt :)

Anonymous

Tosi kiva, nyt oon tehny tän kerran ja tuntu hyvälle! Teenkin jatkossakin tämän kun on aina kiire jonnekkin :D