Nyt olisi vuorossa peppu- ja reisihaasteen seuraava viikko. Jälleen kerran vuorossa on hyvin nopeatempoinen treeni, joka nostattaa myös peruskuntoa. Tarvitset käsipainot, ajastimen, nilkkapainot, tuolin ja jonkun matalan penkin/laatikon jonka ylitse voit hypätä. Yritä taas tehdä liikkeet mahdollisimman intensiivisesti, äläkä pidä taukoja liikkeiden välissä ellei ole pakko.

 

1 min hyppyjä ponnistaen pienestä koukusta mahdollisimman korkealle nilkat ojennettuna

 

1 min kyykkyhyppyjä niin, että hyppäät aina puoli ympyrää ja välissä kyykky

 

1 min tuolille nousuja (lisää haastetta nilkkapainolla jos haluat)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 min. Sarjaa, jossa tehdään ensin kyykkyhyppy, sitten hypätään jonkun esteen yli (itse käytin kenkälaatikoita, joista kasasin matalan tornin) , sen jälkeen käännös ja uudestaan toiseen suuntaan sama sarja

 

 

 

Päinmakuulla jalkojen saksinosto 60 kpl nilkkapainoilla

 

 

 

Nelinkontin, toinen jalka suoraksi taakse, pyöritys 10 kertaa ympyrää/ suunta ja 10 sek pito , nilkkapaino jalassa. Toista kummallekin jalalle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Treeni-iloa!

 


 


Last week I started this glute- & leg-challenge, where I do every week another workout for you to do at home. I will be doing these same exercises myself. This week, you'll need a timer, dumbbells (or two big bottles of water), ankle weights (optional), a chair, and some boxes (for example shoe boxes). Try to do all the exercises as intensively as you can, and don't pause between exercises if possible.

 

 

 

 

 


1 min Jump squats, jump as high as you can


1 min Jump squats with a turn


1 min Step up to chair (add challenge with ankle weights if you want)


 





 


1 min Jump squat,  then jump over something (I used old shoeboxes) , after that turn around and repeat


 


60 Face down leg extensions with ankle weights


 


Straight leg circles 10 each side & 10 sec hold,repeat each side


 



 



 



 


1 min 20 sec wall sit

 

 

 

Have a great workout!

 

 

Kommentit (8)

Sanna

Tein tään illasta ja huh! Jalat tutisi nii paljon viimeset 20 sekkaa tuossa wall sittissä et olin iha varma etten jaksa mut jaksoin :D Viides liike tuntu myös tosi hyvin kun oli nilkkapainot :) Sit suihkun kautta sohvalle loppuillaks, parasta!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ihan mahtavaa! Mullakin meinas itku tulla kun ne vispas niin pahasti :D mutta tosiaan, toi kuulostaa mun korvaan ihan täydellisen illan reseptiltä ;) eka kunnon treeni ja sit ihana lötkötellä suihkun jälkeen!!

Ellis

Tämä treeniviikko on tosi hyvä idea! Mun huomioni kiinnittyy tässä postauksessa sun upeaan sporttitoppiin, taitaa olla Lululemonilta? Se on ihan mun lempparimerkki ja jos eivät olis Euroopassa ylihinnoitelleet itseään niin ostaisin heiltä kaikki vapaa-ajan vaatteeni. Olis kiva joskus lukea sun treenivaatteista muuten enemmän, se on yksi hyvä tapa motivoida itseään liikkumaan. :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos! Ja tosiaan, se on Lululemonin. Oli mun mielestä aika hintavia Jenkeissäkin, mutta toi löytyi alelaarista -70% :D niillä on kyllä tosi ihania treenivaatteita! Ja joo voisin tehdä tosiaan joku päivä treenivaatepostauksen:)

milpu

Ah! Ihanaa! Kuulostaa ihanan rankalta, täytyypä heti huomenissa tehdä tämä! Kiitos :-)