Kun kyselin toiveitanne kevään haasteen osalta, pyöreä pylly ja timmimpi alakroppa oli monilla haaveissa. Päätin tehdä tällaisen yhdistetyn treenisetin alaraajoille. Tuttuun Start living your best life- tyyliin kaikki treenit ovat nopeita, intensiivisiä ja ne voi tehdä kotona. Nämä vaativat sen 10-15 minuuttia viikostasi, joten tekosyitä ei ole. Nyt annetaan löllykkäreisille ja lättäpyllyille kyytiä ja hankitaan sellaiset koivet, mitkä keräävät farkkushortseissa ihailevia katseita.

 

Tulen käyttämään treeneissä käsipainoja sekä nilkkapainoja jonkin verran hyväksi. Käsipainot voi korvata 1,5 l juomapulloilla, jotka on täytetty vedellä ja nilkkapainot voi jättää kokonaan pois. Treenin voi tehdä kerran tai kaksi viikossa, ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä.  

 

Tarvitset sekuntikellon (useimmissa puhelimissa/sykemittareissa on tällainen). Tee 4 ensimmäistä harjoitusta putkeen, jonka jälkeen voit pitää pienen juomatauon. Suurimman osan varmasti ymmärtää ilman videota, mutta laitoin kuitenkin linkit niihin. Tein kaikki liikkeet 3 kg käsipainoilla. Esimerkiksi suorin jaloin maastavedon voisi tehdä ainakin 5 kg:n painoilla.



    • 1 min. juoksua polvet ylös

 

    • 1 min. haarahyppyjä

 

    • 1 min. kyykkyhyppyjä

 

 

 

 

 

    • 15 jalannostoa sivulle nelinkontin nilkkapainon kanssa/jalka (koirankusetuksia)

 

    • 1 min. seinää vasten istuminen

 

 



Aikaa menee n. 10 minuuttia kun ei pidä turhia taukoja. Samalla saa sykkeen nousemaan hyvin. 

 

TREENI-ILOA!

Kommentit (66)

Oona

Olisi tosi kiva aloittaa treeni jo tänään, mutta olen juuri sopivasti kipeänä :( Mutta hyvältä vaikuttaa!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ou nou! Nyt vaan viltin alle lepäilemään ja kuumia juomia juomaan! Treeni kyllä odottaa:) Pikaisia paranemisia!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hienoa! Joo sorry, siis kyykkyhypyt on sellaisia että ponnistat ensin ihan normaalin hypyn ylös ja alastullessa teet suoraan kyykyn ihan alas asti. Pidä n. Hartioiden levyinen haara-asento kokoajan. Hypyn ei tarvitse olla kamalan korkea. Kunhan jalat irtoavat kokonaan maasta ja kyykky on syvä :)

Ondessa

Hei jes, kiitti! :) Alotanpa heti tänään, kun piti muutenkin tehdä kotitreeni nyt maanataina :)

Jossu

Ooh, apua tästä tulee jalat kipeäksi jo lukemalla ja kuvittelemalla :'D Mutta iso kiitos, tästä sovellan ainakin osan omaan jalkatreeniini ;) Kannattaako mielestäsi mieluummin tehdä kunnon jalkatreeni kyykkyineen päivineen ja yhdistää siihen näitä pomppuhyppy-treneejä ja HIIT-tyyppisiä liikkeitä, vai kannattaako pitää ne täysin erillään? Itselläni jalkatreeni vetää jalat usein moneksi päivää hapoille, mutta toisaalta ellen tee jalkoja muuten tulee niitä treenattua vain kerta viikkoon. Nyt olen tosin alkanut lisäämään erityyppisiä kyykkyjä pitkin viikkoa koska ne toimivat hyvin lämmittelyliikkeinä kevein painoin :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No mun henkilökohtainen mielipide on, että aina kannattaisi yhdistää lihaskuntoon myös jotain sykettä nostattavaa treeniä:) mutta näistä voi olla niin montaa mieltä.

Ounou

Olen mukana! Melkein pitää lähteä ostamaan nilkkapainot, jotta saa tehoa :) tai halvempi versio voisi olla kuminauha.

Kauan tämä haaste kestää ja teetkö myöhemmin uusia treenejä?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Uskon ettö tuntuu hyvin ilman painojakin! :) ja tosiaan unohtui laittaa tuohon tekstiin, tarkoituksena on kerran viikossa (maanantaisin) julkaista uusi treeni. Ajattelin että tämä kestäisi 8 viikkoa kuten viime vuotinen vatsalihashaastekin. Eli juuri sopivasti kesän alkuun jalat kuntoon ;)

Jen

Ehdottomasti mukana! :) Kunhan parantelen flunssan rippeet ensin pois, niin tartun heti toimeen! Kiitos ja kumarrus!

---

Kauanko tämä haaste kestää? Onko joka viikko erilainen? :) Olen ehdottomasti mukana!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

tosiaan unohtui laittaa tuohon tekstiin, tarkoituksena on kerran viikossa (maanantaisin) julkaista uusi treeni. Ajattelin että tämä kestäisi 8 viikkoa kuten viime vuotinen vatsalihashaastekin. Eli juuri sopivasti kesän alkuun jalat kuntoon :)

empu

Mukana myös! Ajattelin samaan syssyyn aloittaa myös ton vatsalihashaasteen kun se jäi viimeks tekemättä ajallaan.

Onko muuten virhe tossa askelkyykkyjen kohdalla? Pitäskö olla 30s?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei hyvä kun huomasit! Se on siis askelkyykkykävely ja 30 m. Korjasin sen nyt :) Ja vatsalihashaasteesta pitää varoittaa sen verran että videoita ei löydy enää kun ne ei siirtyneet tänne Fitfashioniin :((

ebs

heips, pystyisitkö keräämään vatsalihashaasteen postaukset johonkin yhteen?:) tyhmänä en löydä kaikkia!!!!!!!!!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Heiii, valitettavasti vatsalihashaasteesta ei ole enää tallella kaikkia osia. Osa oli videoita ja ne ei siirtyneet tänne Fitfashioniin :/ Muut löytyy viikoittain googlettamalla VATSALIHASHAASTE WEEK 1 jne. :)

Annie

Oisko voinut tulla parempaan väliin tää postaus? No vastaan itse, Ei. Lupasin itselleni, että kuhan saan pari juttua hoidettua alta pois, otan askeleen parempaan päin ja yritän kiinteyttää kroppaa (mitä oon luvannut itselleni jo aivan liian kauan tekemättä mitään). Tää oli tosi hyvä muistutus ja alotankin tän aivan nyt :--)

Charlotte

Hello sweetie, just wondering, is it possible to make a translate button? or maybe you have one that I haven't seen?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Heyyy dear, I just asked if they could add such button. I don't know how well it works, but let's see :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jess!! Hyvä että tuli. Juuri tein tänään ensi viikon treenin ja voin kertoa että hiki tulee siinäkin ;)

Heli

Täytyypä heti kokeilla! :) Kuulostaa erittäin hyvältä ja toimivalta. Oon vetänyt jo liian pitkään lähes samalla peppureenillä ihan kyllästymiseen saakka, vaikka tuloksia on tullu, niin vaihtelu virkistää ja tässä tulikin ihan uusia liikkeitä, mitä en edes ollut tajunnut ottaa huomioon aiemmin! :)

MILLI

Voitko linkata vielä jonkun postauksen loppuun kaikki vatsalihashaasteen osat ku en tahdo millää löytää niitä googlettamallakaa ku sun blogis vaihto just sillon osotetta :/

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Treenin voi tehdä kerran tai kaksi viikossa, ei kuitenkaan peräkkäisinä päivinä. ^^ :)

lissu

Heippa! Mukana ollaan. Löytyisiköhän viimevuotinen vatsalihashaaste myös täältä jostain vielä? Itse en osaa etsiä... :)

Minna

Jes! Mahtavaa! Tätä odottelinkin! Aloitin jo muutama vikko sitten tekemällä itselleni haasteen että jos jaksaisin toukokuuhun asti tehdä viikottain 2 kertaa pepputreenit, tähän lähden ehdottomasti mukaan! Tämän kommentin jälkeen vaihdan treenivaatteet ja alan kokeilemaan miltä tuo tuntuu :D Jotenkin fiilis ja motivaatio tällähetkellä niin katossa ettäh! :)

Minna

Juu et arvaakkaan! Tuli myös treenien aikana sellainen olo, etten ole kyllä ihan kunnossa, kurkku ollutkin kipeä ja treenin jälkeen hirmu outo ja väsynyt olo, ja kauhee hiki :D Ei ollut kyllä se olo kovin kiva, nyt pitää lepäillä ja katsoa ettei vaan kehkeytyisi mitään flunssaa :( Mutta oli rankempi kuin luulin ! :D

Sade

Hei jee huippua vaikuttaa tosi hyvältä treeniltä! :)) Kokeilen heti kun saan tän salilla tehdyn jalkapäivän jälkeisen säryn pois lihaksista! Tällä hetkellä normaali kävely ja istuminenkin tuottaa nimittäin tuskaa :'D Innolla myös tulevia viikkoja odottaen! Mahtavaa kun voi yhdistää salitreenailuun näitä kotitreenejä kun näissä ei ilmeisesti kauaa mene! :)

Sara

Nyt kun lukaisin tämän läpi, niin en ymmärtänyt tuota askelkyykky ja 30m ?:D Eli tehdäänkö kummallekkin jalalle 30 toistoa? Tämä voi olla jokin yksinkertainen asia mutta... HELP !
Ps. Pidän erityisesti blogisi "pohtivista" teksteistä. Mietin itsekin paljon asioita ja minusta on aivan ihanaa, kun joku avaa ajatuksiaan. Näin minä myös saan näkökulmaa elämään yleensäkin! Hyvää kevään ja kesän odottelua sinulle!:)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ihana kuulla Sara!! <3 Ja tosiaan, tuo on askelkyykkykävely. Itse vedin olkkarista eteiseen 3 kertaa :D

Anni

Tosi hyvä treeni ! :) en ollukkaa pitkää aikaa treenannu mut tää innosti treenamaa, tosin tein noitten kyykkyhyppyjen tilaa tavallisii kyykkyjä painojen kanssa :p

Ellen

Tämä ei kyllä liity kyseiseen postaukseen, mutta koska positiivisia kommentteja ei voi koskaan olla liikaa, niin tässä tulee; voi vitsit kun sä oot kaunis! Yleensäkin kuvissa, mutta erityisesti tän postauksen kuvassa on jotenkin niin positiivinen tuo valloittava hymysi :) Ps. En oo ihan hirveän kauaa lukenut sun blogia, joten en tiedä onko sulla jo postaus siitä, mutta mitä sulla on siis tulevaisuuden suhteen ajatuksissa, sitten kun oot valmistunut? Aiotko mennä vaatetusalalle jollakin tapaa, vai et välttämättä ollenkaan?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi ihana Ellen, kiitos kovasti! Kyllä varmasti menen vaatetusalalle. Yhtenä vaihtoehtona on vielä tosin jatkaa maisteriksi, mutta se ei näillä näkymin ole ensisijainen vaihtoehto :)

Tammikuun reipas.

Täällä yksi uusi lukija ja tammikuun perinteisen kuntokuurin aloittanut. Tosin, tämä kuuri tuntuu eilaiselta ja on jatkunut jo helmikuun puolelle! Ehkä tämä olisi kohti elämänmuutosta ;)
Kotosalla pitkälti reenaan, joten nuo kotiinsopivat reenivinkit on mainioita, kiitos! Tuloksia odotellessa, ne parantavat motivaatiota! Löysät pois lanteilta (ja reisistä ja takalistosta!)

Krisu

Hei ihan mahtavaa! Tän ku yhdistää vatsalihashaasteeseen ja http://www.100punnerrusta.com/ tuohon niin on hyvä setti jo koossa! Lisäksi ajattelin tehdä Käsivarret kesäkuntoon- treenin kerran tai pari viikossa. Nyt vaan pitää tsempata että kans tekee noi! Kiitos paljon!!

Eeva

Jees, mukana ollaan! :) Tapanani on tehdä väh. kerran viikossa kunnon salitreeni alakropalle isoilla painoilla ja vähillä toistomäärillä, joten kun tämän sun treenin vetäsen vielä lisäksi jonain toisena päivänä niin tuo kyllä hyvää vaihtelua treenaukseen. :) Teenkin tästä kunnon sykkeen kohottajan, eli mahd. nopeasti kun veivaa ja ilman pitkiä taukoja niin hiki lentää ja pakara paukkuu ;D Toki ei tietenkään tekniikan kustannuksella!

Ounou

Mähän olin jo ihan kuollut alkuhyppelyissä :D Ihana polte tuli koirankusetuksessa kilon nilkkapainoilla, toivottavasti se liike on ohjelmassa jatkossakin.

Sain jopa äitini ja isosiskoni mukaan (tähänkin) haasteeseen. Tällä hetkellä menossa kolme haastetta! Hissitön helmikuu, kyykytys ja tämä. Mahtavaa!

Milla

kiitos elisa todella paljon tästä treenistä! ekaa kertaa eilen kokeilin jotain netistä poimittua treeniä, vaikkakin pienillä variaatioilla (jätin jotain pois, tein jotain enemmän) ja ai että, että tänään tuntuu kys.lihaksissa! jes, mikä fiilis! ja mikä parasta, olen niin innostunut tästä etten millään malttaisi olla tänään tekemättä tota samaa settiä! mutta pakko kai se on lepuutta. :) kiitos vielä hyvistä vinkeistä! odottelen innolla jo seuraavan viikon settiä.