Eilen puhuin ruokavalion muutoksista ja asioista jotka helpottavat terveellisessä rytmissä pysymistä. Toinen puoli on sitten tietenkin liikunta. Miten motivoida itseään sellaiseen muutokseen, joka kestää kauemmin kuin 2 viikkoa? Ratkaisuni omalla kohdallani oli treenikaveri. Oma ystäväni on innostanut minut aloittamaan taas säännöllisen urheilun. Olemme kävelleet pitkiä nopeita kävelylenkkejä (jolla on muuten loistava aloittaa) ja tehneet sen lisäksi lihaskuntoharjoittelua, kuten esim. tätä kyykkyhaastetta. 

 

Valmiiksi sovitulta lenkiltä ei luisteta, eikä toistoja jätä puolitiehen kun toinen tsemppaa vieressä. Harvoin on tietenkään niin ideaali tilanne, että asuu sen verran lähekkäin treenikaverin kanssa että jokapäiväiset treenit onnistuisi yhdessä. Sillon voi sopia eri ystävien kanssa treffejä jonkun liikunnan pariin. Jumppaan on paljon kivempi lähteä kun tietää näkevänsä ystäväänsä samalla. 

Mitä jos siis seuraavalla kerralla ehdottaisit leffatreffien sijasta seinäkiipeilyä? Tai vaihtaisitte tyttöporukan kahvittelun sulkapalloturnaukseen? Tai aloittaisit kokonaan uuden lajin ystäväsi kanssa? Ainahan urheilun jälkeen olo on mitä mahtavin. Joskus sitä vain tarvitsee pienen alkusysäyksen. 

 

Onko teillä jotain omia motivointikikkoja urheilun suhteen? Mikä saa teidät ylös sohvalta silloin, kun se vähiten kiinnostaa ja ulkona on pilkkopimeää? 

Kommentit (19)

Milla

So true! Oon motivoituneempi kuin koskaan aiemmin koska alotettiin salilla käyminen ja terveellisen ruokavalion toteuttaminen yhdessä parhaimpien kavereitteni kanssa. Ei ees tunnu treenaamiselta kun tekee yhdessä ystävien kanssa ja on paljon innostuneempi olo tehdä kun voi hehkuttaa tuloksia heti vieressä treenaavalle kaverille ja joku on aina kehumassa että jaksoitpa juosta pitkään :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No sanopa muuta! Ihan mahtavaa, että teillä on tollanen treeniporukka. On se tosiaan niin paljon kivempi lähteä urheilemaan kun tietää näkevänsä ystäviään samalla. :)

ss

Motivaatiota täytyy tosiaan välillä yrittää repiä jostaki mutta mulla siihen auttaa ko sanon vaan itselleni että teen tätä koska haluan ja se on sen arvoista vaikka kuinka vastustais.
Ja oon myös huomannu että jonku kans sovittuja treenejä ei halua perua joten treenikaveri on kyllä hyvä!

Kiitos ihanasta blogista, oot huippu!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi kun mullakin riittäisi aina vaan oma tahdonvoima :D toisaalta sitten kun siihen treenin makuun pääsee kunnolla, tulee se motivaatio melkein itsestään!
Kiitos kovasti, kiva kuulla!:)

Marjaana

Kiitos monipuolisesta ja innostavasta blogista! Oon seurannut blogiasi lähes alusta asti ja viimeisten parin kuukauden teksteistä päätellen on elämässäsi tapahtunut kai suht isoja muutoksia? Tiedän et asiat ovat melko henkilökohtaisia, mutta itsellä on myös tapahtunut hiljakkoin melko suuria muutoksia elämässä(ero, muutto, uusi duuni) ja havahduin että sulla taitaa olla jotain samankaltaista menossa. Noh menipä vakavaksi pohdiskeluksi, mutta tosiaan kiitos vielä innostamisesta "parempaan elämään" :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo täälläkin on muutoksia tosin tapahtunut, vaikkakaan ei noin suuria. Tsemppiä hurjasti sun muutosten keskelle! Sillon kun ympärillä tapahtuu isoja juttuja, pitää pitää extrapaljon huolta itsestään ja omasta hyvinvoinnista <3

vensqu

100 % samaa mieltä!! :) ei liity tähän aiheeseen, mutta viittitkö kertoa mikä biisi soi sun insta-videon taustalla? sen, jossa on kaikkia ihania kuvia susta ja sun elämän ihmisistä. kiitos, jos vastaat :))

Ida

Oon huomannu ittessäni sellasen piirteen, että kun ulkona on pimeetä iltapäivällä koululta lähtiessä, niin sillon haluun vaan äkkiä kotiin käpertymään sohvalle teemukin ja läppärin kanssa, eikä tulis mieleenkään lähteä pitkän päivän jälkeen urheilemaan. Varsinkaan nyt kun vuodenvaihteen jälkeen sali on ollu ihan täynnä just siinä iltapäivällä kun kaikki pääsee töistä ja kouluista. Niimpä mä oon alkanu käymään salilla pääasiassa aamuisin, siitä jää koko päiväks niin ihanan energinen olo! Sillon salilla on kans paljon vähemmän ihmisiä, tilaa treenata, ja jotenkin tosi kiva ja ainakin mua motivoiva ilmapiiri. Kaikki on niin ihanan keskittyneen ja stressittömän olosia, ottamassa vähän omaa aikaa ja keräämässä voimia edessäolevaan päivään. Ja sitten myöhemmin iltapäiväväsymyksen iskiessä tiedän, että oon jo treenini tehnyt, niin tuntuu että on ihan okei mennä vaan kotiin rentoutumaan :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Toi on niin totta! Mä oon vaan niin aamu-uninen et toi ei ikinä tunnu onnistuvan :D tuun vaan huonolle tuulelle jos joudun heräämään treenaamaan. Ehkä vielä jonain päivänä!

Moonika

Moi! Eksyin blogiisi etsiessäni kotijumpan ohjetta, ja ajattelin itsekseni "taas jonkun omahyväsen, täydellisen elämänsä esittelijä kirjottelee itestään ja esittelee juuri Tallinnasta hakemiaan silikoonirintoja". Anteeksi tästä ennakkoluulosta, sun blogi yllätti ja erottui hyvin monesta muusta blogista, josta valitettavasti noin ajattelin. Sun blogissa keskitytään enemmänkin siihen yleiseen hyvinvointiin, terveyteen ja itsestään huolenpitoon, eikä itsensä esittelyyn. Mahtava blogi, varmasti seuraan tästä lähtien! :) Ihanaa että keskityt terveellisyyteen, ja näytät kyllä myös hyvinvoivalta ja kauniilta!

Ehkä tästä itsekin innostuu elämään terveellisemmin, eikä tarvitse mustasukkaisuuspuuskissaan muistakaan ikinä ajatella noi ennakkoluuloisesti.. :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiva kuulla! :D kiitos päivän piristyksestä! Toivottavasti löysit kotijumppaohjeita täältä :)

Amanda

Toi on kyllä niin totta ! Kaverin kanssa on aina mukavampi urheilla :) Mä oon tehnyt tota samaa kyykkyhaastetta lenkkien ohella ja tänään 11. päivä eli 110 kyykkyä tiedossa. On ollut kiva huomata edes pientä kehitystä !! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jee! Millasissa sarjoissa sä oot muuten tehny niitä? Vai teetkö aina putkeen koko setin?

Salla

Mulla varmaan paras treenimotivaattori on se jälkifiilis. Tiedän, että vaikka väsyttäisi, niin liikunnan jälkeen on heti pirteämpi olo. Se on vain lähteminen joka on vaikeaa. Sitäkin voi helpottaa pienellä "huijauksella" lupaamalla itselleen, että voi vaikka mennä sieltä missä aita on matalin kunhan ylipäätään lähtee liikkeelle. Kevytkin liikunta tekee joka tapauksessa hyvää, ja loppujen lopuksi huomaan kuitenkin haastavani itseni oikein kunnolla :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Toi onkin hyvä kikka! Koska tosiaan, se on se aloittaminen vain joka on hankalaa :D

Anu

Moikka Elisa!
Kerrotko ihan muutamalla sanalla tuosta kyykkyhaasteesta? Minun pitäisi aloittaa hieman kevyemmin liikkumaan eli jätän hetkeksi painoilla treenaamisen väliin.
Teet kyykyt ilman painoja ja ilmeisesti jonkinlaisissa sarjoissa?
Treenailuiloa! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No siis en oikeen tiedä miten se kuuluisi tehdä :D ensin teimme ilman painoja. Kolmantena päivänä tehtiin 10sarjoissa ja joka toinen setti tuolien päällä sumokyykkyjä painon kanssa ja joka toinen ilman. Eilen tehtiin 2* 40. Treeni-iloa sinne myös!