Hyvää sunnuntaita kaikille!

Lupailin tehdä postauksen päivän aikana syömistäni kaloreista. Valitsin tutkailtavaksi tavallisen koulupäivän, jonka jälkeen en enää urheillut. Maalasin tosin monta tuntia, joten kaipa se melkein urheilusta jo käy.

 
1. Aamupala: hedelmämysliä, banaani, maustamatonta jogurttia ja hunajaa. Iso kahvi rasvattomalla maidolla.
Kalorit: 403
 
 

2. Välipala ennen lounasta, 2 mandariinia.
Kalorit: 66

 
3. Kouluruoka: lohta, juureksia, kaalisalaattia, vihersalaattia, auringonkukan siemeniä, remouladekastiketta(?)
Kalorit: 505
 
 
4.Jouduin jäämään kouluun vähän pidempään tekemään hommia, joten ostin kotimatkalle Valion Pro Feel   kaakaojuoman.
Kalorit: 183
 
 
5. Päivällinen: 3 ohutta kananfilepihviä, kesäkurpitsaa muutama pala, herneen versoja, kermaviilikastiketta
Kalorit: 120
 
6. Toinen välipala: Avokado
Kalorit: 222
 
 
7. Iltapala: 2 täysjyväleipää juustolla ja kurkulla, ruusunmarjateetä
Kalorit: 150
 
Yhteensä päivän kaloreita kertyi kalorilaskurin mukaan 1642 kaloria. En osaa sanoa, kuinka luotettava tuo kalorilaskuri on, mutta uskon että siitä saa ainakin jonkinlaista osviittaa. Aika vähältä nuo kalorit mielestäni kuulostaa, ottaen huomioon kuinka paljon söin päivän aikana. Saattaa tosin olla, että arvioin annoskoot ihan väärin.
 
Olen kuitenkin pienikokoinen, joten jollekin saattaa tällainen määrä olla aivan liian vähän. Kuunnelkaa omaa kehoanne, niin tiedätte millaisella määrällä voitte hyvin. Jotkut elävät myös paljon aktiivisempaa elämää, ja ovat kokoajan menossa, joten luonnollisesti silloin tarvitsee paljon enemmän ruokaa jaksaakseen. 
 
Aikalailla tällaisella kaavalla ruokailen päivittäin, lounas on yleensä paljon raskaampi kuin illallinen. Olen kokenut sen parhaaksi itselleni. Illalla jaksaa puuhailla paremmin, kun ei vedä itseään ähkyyn isolla aterialla. 
 
Kokeilin muuten jostain fitnessblogista bongaamaani keksireseptiä yksi päivä makeanhimoissani. Laitan siitä vielä postauksen illemmalla! 

Kommentit (16)

Anneli

Oi kun on hyvännäköiset safkat! Etenkin kateutta herättää toi koululounas, oispa meilläkin koululla noin hyvät ruuat, mut se taitaa olla toivo vaan niin kauan kuin Unicafessa joudun käymään... Amkeissa on usein ihan superpaljon paremmat safkat, itsetehdyt leivät tms. kun on Fazer Amicaa ja ties mitä. Ja esim. Kauppiksessakin on jo heti ihan tosi paljon paremmat ruoat, jos joskus jaksais vaan sinne asti kävellä. Ihan off topic, minkä pituinen muuten oot? Näytät joissain kuvissa jotenkin kauheen lyhkäseltä :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo meillä on suhteellisen hyvät pöperöt koulussa. Otan yleensä tuon ala carte vaihtoehdon, mikä on vähän kalliimpi (n.4,5€) kun siinä on aina vähän laadukkaampia raaka-aineita.Ja olenhan mä aika lyhkänen :D 165cm!

Senja

nam toi kouluruoka. meillä on myös tosi hyvät koulusafkat täällä turussa, mutta harvoin on ihan lohta tarjolla. usein kalana toimii joku vähän ravintoköyhempi, esim. seiti. joskus tosin just alacartena tarjoillaan lohta ja vaikka vähän enemmän maksaakin niin usein sen otan :)ihana nähdä kuinka pidät huolen ruokarytmistä. se on nimittäin niin älyttömän tärkeä jaksamisen kannalta: jos haluu koko päivät puuhata tehokkaasti on ruokittava itseään säännöllisin väliajoin!vielä tosta kaakaojuomasta: suosittelen maistamaan sitä maitokahvia, se on mun mielestä paras noista :D ja mansikka yääh :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo minäkin otan lohta melkein aina kun sitä on tarjoilla:) tulee melkein halvemmaksi, kuin se että tekisi kotona itse. Ja ruokarytmit on kyllä niiiiin tärkeä juttu! Sen takia nykyään kuljetan jotain banaania tai protskupatukkaa aina laukussa mukana ettei pääse verensokerit laskemaan:DPitääpä maistaa maitokahvia! Tiedätkö onko siinä kofeiinia vai onko se vain se maku? Oon melko herkkä kofeiinille nykyään joten päiväkahvitkin jää juomatta, muuten ei uni tuu kymmeneltä :D

Anonymous

Mua rupes kans kiinnostaa toi kofeiinijuttu (koska maitokahvi on lempimakuni profeeleista, vaikka niitä aika harvoin juonkin). Googlaamalla löytyi tällainen sivu: http://ammattilaiset.valio.fi/portal/page/portal/ammattilaiset/ravitsemu... siellä lukee:Sisältääkö kahvinmakuinen Valio PROfeel® proteiinijuoma kofeiinia?Valio PROfeel® kahvijuoman maku tulee kahviuutteesta, joka on ikään kuin kuivattua/tiivistettyä kahvijuomaa. Laskennallisesti kahvinmakuisen proteiinijuoman kofeiinipitoisuus on noin 19 mg/100 g tuotetta eli noin 48 mg/annos eli suunnilleen puolet pienen kahvikupillisen sisältämästä kofeiinimäärästä. Seuraavat tuotteet sisältävät 100 mg kofeiinia:• 0,3 dl espressoa• 1,25 dl suodatinkahvia• 1,25 dl cappuccinoa• 2,5 dl mustaa teetä• 3 dl lattea• 3 dl energiajuomaa• 6,25 dl vihreää teetä• 1 litra kolajuomaa• yksi kofeiinitabletti

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiva kun selvitit! Ehkäpä siis ei ihan iltasella kannata juoda, jos on näin kofeiiniherkkä kuin minä. Mutta päivällä voi varmasti surutta juoda! :)

nyamaria

Laskin itsekkin sun postauksesta innostuneena päivän kalorit ja vaikka luulin että huhheijaa paukkuu varmasti yli sen 2000 koska syön pähkinöitä ja öljyä ja rakastan avokadoa mutta ei. Ja kivointa on huomata, että kun syö hyviä juttuja mistä maha tulee täyteen niitä voi surutta syöda juuri sen verran että oikeesti nälkä lähtee! Jos miettii että levystä suklaata tulee jo 1200! Ja sen seuraamuksena hirveen paha olo ja morkkis niin jee kun on kivaa nauttia hyvistä raaka-aineista ja ruoista! Tulinpa TAAS jälleen kerran hyvälle tuulelle sun blogista!

livetochmaria

Unohdin vielä että seuraavan kerran kun sun tekee mieli makeaa koita tätä:1 dl taateleita, 0,5 dl manteleita tehosekoittimella tahnaksi, sinne vajaa desi kookoshiutaleita, yhden limen hajamielisesti eikä niin tarkasti raastettu kuori ja mehu ja ihan vähän suolaa. Pyörittele palloiksi ja jääkaappiin. Ihan superhyvää!!! Tulee noin 7 pientä palloa, omani pyörittelin vielä osan kaakaossa ja osan kanelissa. Herkkua

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi kun kiva kuulla! Itsekin olin todella ihmeissäni tuosta oman päiväni pienestä kalorimäärästä. Mutta se on juuri noin kun sanoit. Ei tarvitse todellakaan nähdä nälkää pysyäkseeen hyvässä kunnossa! :) Positiivista! Kaloreita on kuitenkin helpompi lisätä omaan ruokavalioonsa, esimerkiksi juuri noilla pähkinöillä.

Stay with me evelyn

Musta syöt tosi vähän varsinki jos sulla on noita kestävyysjuoksu tavoitteita:( Voi jäädä juoksu ura aika lyhyeksi tai ulkonäkö kiintiö anorektikoksi...ite juoksentelen 8-20 kilsaa päivässä kevyesti 6 kertaa viikossa, mutta safkailen kyllä todella paljon suhun verrattuna...

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Toi oli sellaiselta päivältä kun en urheillut ollenkaan :) Muistaakseni kyllä mainitsinkin sen! Ja ei musta oo maratoonaria tulossa :D

Anonymous

olet kyllä laskenut aika alakantiin kalori määrät. esimiltapala leivissäsi on kappaleelta VÄHINTÄÄN 70kcal jos ne ovat täysjyvää seka juustosiivussa on noin 40kcal ja sinulla niitä näyttäisi olevan ainakin 4. leivät VÄHINTÄÄN 140 + juustot 160 = yhteensä 300kcal.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Okei no sehän on hyvä sitten :) Itse en noita laskenut, vaan laitoin kaiken kalorilaskuriin, niin kuin tekstissäkin kerroin.