Onko motivaatio hukassa treenin suhteen? Itse olen toistellut seuraavia juttuja päässäni lähiaikoina. 
  • Keskity niihin asioihin, joita haluat saavuttaa, älä niihin jotka "estävät" sinua saavuttamasta niitä
  • Mieti, kuinka hyvä olo sinulla on treenin jälkeen
  • Mieti, kuinka hyvä olo sinulle tulee itsesi ylittämisestä
  • Ajattele, kuinka jokaisella treenikerralla kehityt taas lisää
  • Älä pelkää epäonnistumista, on parempi epäonnistua, kuin olla koskaan yrittämättä
  • Mieti niitä ihmisiä, kenestä oikein näkyy se elinvoima ulospäin (esimerkiksi Jutta Gustafsberg) ja ajattele, että SINÄ voit olla yksi heistä
  • Kiireiset ihmiset, joista tuntuu, että aika ei riitä treenaamiseen, koska illalla on niin väsynyt: oikeastaan urheilemalla SAAT lisää energistä aikaa päivääsi. Urheilu on myös loistava tapa keskittyä hetkeksi vain itseesi.
  • Tee itsellesi tavotteita, esimerkiksi "pystyn punnertamaan 100 punnerrusta" "pystyn vetämään 25 leukaa" "pystyn juoksemaan 20 kilometriä". Tavoitteet voivat olla ihan mitä itse haluat. Älä vertaile itseäsi muihin, vaan keskity itsesi kehittämiseen. 
  • Lyhytkin treeni on hyvästä. Keskity siihen, että teet liikkeet puhtaasti ja ajatuksella, enemmin kuin toistojen määrään. 

Millä tavalla te motiviotte itseänne liikkumaan?

Kommentit (8)

Maija

Tähän mennessä paras vinkki treenifiiliksen aikaansaamiseksi on ollut ensin pukea treenivaatteet päälle, sitten vetää hiukset tiukalle ponihännälle ja lopuksi pestä hampaat. Freesauksen jälkeen ainakin allekirjoittanut on aina lähtenyt varsaloikilla treenaamaan :D (ps. blogisi on aivan uskomattoman inspiroiva, kiitos!)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Voi kiitos! Ihana toi sun hampaidenpesu! :D ja ihan varmasti toimii. Aina nukkumaanmennessäkin sitä piristyy kun pesee hampaat :D

wnb flutist:)

Hyviä ajatuksia :)

Itse harrastan huilunsoittoa ja haaveilen saavani siitä ammatinkin jossain vaiheessa. Soittoasento on todella epäergonominen (selkä aina samaan suuntaan vinksallaan) ja selkä- ja käsiongelmat onkin yleisiä ammattitauteja ammattihuilisteilla. Mulle siis yksi motivaattori lihaskuntotreeniin, etenkin yläkroppatreeniin, on se että pysyn paremmassa ryhdissä ja soittokunnossa :) Lenkkeilystä on toki myös hyötyä puhaltamisessa kun hapenottokyky kasvaa. Näiden lisäksi myös tietysti hyvä olo on ihan ykkösmotivaattori liikkumaan :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Noi onkin tosi hyviä pointteja! Varmaan ihan tavallinen toimistotyöläinenkin saisi paljon apua omiin lihasjumeihinsa, jos ottaisi harrastukseksi jonkun sitä istumistyötä tasapainottavan liikuntamuodon! :)

Sannak

Hahaa olin päättänyt jo etten lähde lenkille, mutta luin nämä ja nyt juoksuvaatteista päällä oli pakko vielä kirjoittaa että TOIMII! :D ULOS-->

Aino

Treenivaatteet on kyllä mahtava tapa saada itsensä motivoituneeksi, mutta paras motivaattori itselläni on päässäni huutava ääni, että vanhaan ei palata. Kirjoituksesi ajatukset inspriroivat minua paljon, kiitos niistä! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos Aino! Ja se on kyllä totta, tiukat treenikuteet päälle niin saa heti pienen energiaboostin ;)