Monet ovat toivoneet liikuntapäiväkirjoja joten ajattelin, että alkaisin julkaisemaan kerran viikossa edellisen viikon treenailut.
Viime viikko meni seuraavanlaisesti:

Ma: lepo
Ti: sali 1h (pakarat, jalat,vatsat)
Ke:sali 45 min (selkä, rinta, olkapäät)
To: kahvakuulailu kotona n.30 min
Pe: sali 1h (ojentajat,hauikset,vatsat)
La: sali 45 min (pakarat, jalat)
Su: lepo

On tullut paljon myös kysymyksiä iltapalastani. Syön melkein poikkeuksetta jotain hedelmiä tai marjoja iltapalaksi. Niistä voi tehdä hedelmäsalaattia,smoothien tai syödä sellaisenaan. Tämän hetkiset lempparit ovat verkkomeloni ja passionhedelmä. Myös granaattiomena on todella herkkua, se on vain melko kallista tähän aikaan.

Passionhedelmä on parhaimmillaan silloin, kun sen pinta on ruttuinen. Ja se on niin maistuva, ettei sitä paljoa tarvitse antamaan makua. Joskus, kun on tullut syötyä huonosti päivällä, syön illalla ruisleipää. En mene koskaan nälkäisenä nukkumaan, mutta en myöskään ähkyssä.


Löytyykö teiltä vakkari iltapaloja?

Kommentit (24)

Anonymous

Sun mielestä on siis ok syödä iltapalalla hedelmiä ? :) Kun jotkut sanoo että ei kannattais syödä illalla kun siinä on niin paljon hiilareita. Mitä mieltä oot vaikka tälläsestä iltapalasta- 1 viipale jälkiuuniruisleipä (margariini,juusto,salaatti,kurkku)- pieni omena

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kyllä on! :) jos on painonpudotus tavoitteena, kannattaa suosia esimerkiksi vesimelonia, se on todella vähäkalorista. Mielestäni sinun iltapalasi kuulostaa oikein hyvältä! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Oi!!!! Hitsi mikä lettuhimo tuli noista kuvista :D ihan pakko kokeilla joku ilta, nyt kun mulla kerran on sitä proteiinijauhettakin! Kiitos vinkistä!

Anonymous

ootko ikinä laihduttanu? tarkemmin, oletko ikinä laihduttanut terveellisesti? luin nimittäin sen sun tietynlaisen selviytymis tarinan. koska mulla ois vähä semmone tavote ja jos sulla olisi jotain helppoja vinkkejä? oon kokeillu jo vramaan kakkea sun blogissa ja on ollu tosi hyviä! mutta nyt ois kiva saaha jotai erilaista. (jos mah.) tai jos on jotai linkkejä. ihan mitä vaan. kun vapaapäiviä on ollu tässä jo vähän liikaa..

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Mitä vinkkejä olisit vailla? Ruoka vai treenivinkkejä? Ainakin juuri julkaisin nuo saliohjelmapohjat 3:lle eri päivälle jaettuna. Jos salitreeni kiinnostaa. :)

Milla Keskitalo

Mun lemppari iltapala on lohkottu banaani, kiivi, viinirypäleitä ja mummun mansikoita. Kaikki sekasin kulhoon ja joskus oon laittanu jukurttia sekaan. :) Sitten jos näyttää että sen jälkeen vielä on nälkä niin syön ruisleivän kesäkurpitsasiivuilla, miniluumutomaateilla ja keitetyllä kananmunalla. On yleensä kyllä tullut maha ihan täyteen jo pelkästä marja-hedelmä kulhollisesta. :)

Emmi

Nam, mitä hedelmiä, sai veden kielelle! :) Harmi, että hedelmät ovat Suomessa suht kalliita, eikä noin eksoottisia tule kovinkaan usein kotiin kannettua :/

Anni

Niinpä!! Ennen ostin aina vaan omenaa.. koska se tuli suht halvaks. Nykyään oon ostanu lisäks jopa banaania, ja välillä raaskinu mangon kotiuttaa. Oispa kaikki ihanat hedelmät halvempia ! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Niin on :( Just oli maksanut 1 granaattiomena 2 EUROA!!! ihan hullun hintavaa. Mutta toisaalta, yksi karkkipussi maksaa helposti 3 euroa. Jotenkin sen takia olen perustellut, että noihin voi laittaa rahaa kun ei kerran mihinkään karkkiin ja limppariin niitä roposia laita:D

Anonymous

Itse syön yleensä hapankorppua pari palaa ja siihen päälle vihanneksia, vähän lihaa ja juustoa. En sitte tiedä onko se kuinka kevyt ja terveellinen iltapala. :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ihan hyvältä kuulostaa! Hapankorppu on ihan mun lempparia. Pitääpä taas ostaa kotiin pitkästä aikaa :)

Anonymous

Hei! On suositeltavaa, että iltapalaksi söisi proteeinipitoista ruokaa, silloin valmistat kroppasi yön palautumista varten. Se tarvitsee siihen proteiinia:) Mun tekisi itsekin usein mieli juurikin jotain ihanaa kevyttä hedelmäannosta, mutta oikeasti lihasten kehitystä ajatellen illan viimeisen aterian tulisi olla proteiinipainotteinen:)IHan blogi sulla!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Enpäs ollut kuullut :) tai tietysti tiesin, että proteiinia täytyy saada illalla, jotta kropalla on niitä rakennusaineita yöllä. Mutta luotan siihen, että mun iltaruoka varmistaa sen. En tiennyt, että viimeisen aterian pitäisi olla. Taidan kuitenkin jatkaa hedelmälinjalla, ainakin vielä vähän aikaa :)

Elina

Mulla ei ole mitään vakioiltapalaa, mutta syön aina jotain proteiinipitoista. Erityisesti treenipäivinä on tärkeää että yöllä on käytössä proteiinia lihasten palautumiseen. Hyviä iltapaloja on esimerkiksi seuraavat:- rahkaa tai turkkilaista jugurttia marjoilla tai hedelmällä- pieni munakas (esim. makea banaanimunakas on herkkua, 1 banaani ja 2 munaa sekaisin ja paistetaan)- ruisleipä juustolla/kinkulla ja vihanneksilla- pieni salaatti jollain proteiinilisällä- kourallinen pähkinöitä ja joku hedelmäJoskus iltapala tosin jää väliin jos olen syönyt täyttävän illallisen.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Toi banaanimunakas menee banaaniletuista täällä :D Kuulostaa jotenkin paremmalta! :D Hyvältä kuulostaa kaikki iltapalat :P alkoi heti tekemään mieli ruisleipää!

Elina

Banaanilettu kuulostaa kieltämättä paremmalta, mutta letusta tulee mieleen sokerinen ja venhäjauhoinen lettu. Siksi banaanimunakas on ehkä kuitenkin kuvaavampi nimi. ;D Nimestä huolimatta tosi hyvää. Laitan usein sekaan/väliin pakastimesta vielä mustikoita tai muita marjoja. :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo teen itse juuri noin. Joskus laitan myös hunajaa. Ihan yhtä hyviä, kuin ne "oiekat" letutkin! :P

Netta

Hei kiva kun alat julkaseen liikuntapäiväkirjoja :)! Oonkin miettiny, kuinka kauan olis sopiva aika salilla, koska tuntuu että käyn vaan siellä kääntymässä vaikka olisin tehnyt mitä. :D Ja hyvä näyttää sun iltapala! Oon vasta hetken ollut lukijana ja tykkään blogistas kovasti. :)-Netta

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moi Netta! :)Kiitoksia! Kiva kuulla, että tykkäät. Mulla on ihan samanlainen olo välillä salilla. Mutta suht lyhyet treenit passaa ainakin mulle parhaiten, koska silloin pystyy antaa itsestään aina täydet 100 %.

Anna A

Itse en syö iltapalaa, koska päivällinen menee niin myöhäseen. Syön päivällistä yleensä vasta joskus 20-21 välillä kun töistä ja liikunnasta pääsen kotia. Kärsin pienimuotoisesta närästyksestä ja oireet helpottaa kun menee tarpeeksi tyhjällä mahalla nukkumaan, ei kuitenkaan nälkäisenä. Jos iltapalaa syön, se on jugurttia ja marjoja, jotain helposti sulavaa.