Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Koneeni on huollossa, joten en pysty nyt postailemaan hetkeen. Ajattelinkin, että nyt olisi kenties hyvä hetki antaa puheenvuoro teille! :)
Nyt saa siis heitellä kysymyksiä perjantaihin asti! Vastailen niihin sitten viikonlopun aikana oman tietämykseni mukaan.


Kommentit (48)

Anonymous

Mitä mieltä olet kauneusleikkauksista? Voisitko harkita sellaisia itse?Opiskeletko tai käytkö töissä? Toivoisitko joskus ammattisi olevan liikunnan parissa vai haluatko pitää sen pelkkänä harrastuksena?Kenellä julkisuudenhenkilöllä on mielestäsi upein kroppa?

Anonymous

Voisitko kirjata jonkin esimerkkiviikon liikunnat tai pitää viikon liikuntapäiväkirjaa?:)

Anonymous

kuinka pitä olet ja paljonko painat? mikä on lempiruokasi? mitä teet työksesi :)? mitä teet niinä päivinä kun tiedät että olisi tarkoitus harrastaa liikuntaa mutta ei millään tunnu pääsevänsä liikkeelle?

Anonymous

Miten usein syöt herkkuja tai sallit itsellesi rentoilu päivän? :D Onko sulla poikaystävää? Voisitko kuvitella joskus olevasi personal trainer?

Anonymous

Käytätkö jotain palautusjuomaa tai sellasia jauheita treenin jälkeen vai syötkö ihan normiruokaa? Jos käytät niin mitä? Voisitko suositella jotain painoilla tehtävää vatsalihasliikettä/-liikkeitä?

Johanna

Itsekkin toivoisin postausta, jossa olisi viikon liikunnat + syömiset :) Vastaavaa ano ylhäällä kysyikin. Itselläni motivaatio katoaa aina ensimmäisen kk jälkeen eikä tuloksia synny.. Olen hyvin saamaton liikunnan suhteen :/

Anonymous

Mitkä on sun lempijalkaliike salilla, siis sellanen joka kasvattais tehokkaasti reisilihaksia? Tiedän et kyykyt on hyviä mut mulla tulee niistä aika helposti selkä kipeeks, vaikka ei mun selkälihakset kovin heikot pitäis olla (voi johtua mun lievästä skolioosista)... Sit en myöskään oikeen uskalla nostaa mitään painavaa tankoo niskan päälle ku pelkään et se putoo mun päälle tai kaadun kumoon ku oon kummiski aika hoikka :D ja pienillä painoilla ei sitten taas saa tuloksia aikaan eikä ne missään tunnukaan... Heh tulipa pitkät selitykset :D

Anonymous

aloitin juuri karkkilakon ja nää ekat päivät on ollut aivan tuskaa. Mitä terveellisiä makeita ruokia/naposteltavia syöt kun sun karkkihammasta kolottaa? :)

Anonymous

Ootko aatellu hakea mukaan fitnessmalli kisaan tai mahdollisesti johkin muuhun fitness kisaan?

Anonymous

Olisko sulla jotain hyviä treenivinkkejä sisä- ja ulkoreisille? sellaisia mitä voisi tehdä kotona.

Anonymous

Kerro sun ruokavaliosta, kuinka monta kaloria suurinpiirtein syöt ja mistä ne koostuu? Pidätkö herkkupäiviä, tai syötkö ylipäätään noita 'hiilihydraattipommeja'? Kerro tyypillinen (vaikka kuviteltu, mut suuntaa antava) ruokapäiväkirja yhdeltä päivältÄ?

Eveliina

Kuinka monta kertaa viikossa treenaat, ja mitä? Salia, aerobista? Vedätkö ittes aina viimeseen pisteeseen, niin että kädet ja jalat tärisee, vai onko ikinä treenin jälkeen fiilis, että olis pystynnyt vielä parempaan?

Anonymous

Olisko sulla vinkkejä proteiinipitoiseen iltapalaan? Rahka ja kananmunat tulee korvista ja vaihtelu virkistäis :)

Anonymous

Oon aika pitkään tahattomasti ja välillä tarkotuksellakin syönyt ehkä hieman liian vähän, noin 900-1500 cal päivässä. Teen muutaman kerran viikossa salitreenin(lihaskuntoa) ja kävelylenkin kerran viikossa. Nyt kun päätin alkaa syömään enemmän, en haluisi että alan lihoomaan, olen kuullut että niin saattaa tapahtua jos on pitkään syönyt liian vähän? Onko jotain vinkkejä? Jos vaikka söisi paljon mutta tekisi enemmän aerobista?

Anonymous

Osaatko keryoa hyvoä aamupaloja puuron tilalle ja välipalaan vinkkejä? Lasketko kaloreita?

Anonymous

Moi! En haluaisi käydä salilla, uskoisitko että olisi mahdollista hoikistua ja saada muotoja kroppaan ihan vain kotitreeneillä (millaisilla ja mitä välineitä ehdottomasti tarvitsisin?) ja kävelyillä, hiihtämällä yms? Päämääränä olisi laihtua kesään mennessä 6kg mutta toivon että muotojakin jäisi :) Ai niin! Aiemmin kun olen laihtunut niin rinnat ovat myös hävinneet samantien, tiedätkö miten sen voisi estää/ edes lieventää tapahtumaa? :D ruoka-asiat mulla on jo tarpeeksi hyvin tiedossa mutta tämä liikunta-puoli kiinnostaisi. Kiitos jo etukäteen!

wilma

Kuinka tehokkaasti pitäisi nyt aloittaa treenaus, jos haluaa kesäksi kuntoon? Aion jatkaa ahkerampaa treenausta tietysti myös kesän jälkeen mutta olisi kiva hillua itsevarmana bikineissä jo kesäkuun puolella....olen aika normaalipainoinen (n. 64 kg) ja n.167cm pitkä, harrastanut välillä enemmän ja vähemmän liikuntaa mm.salilla käymistä ja tanssia mutta valitettavan usein treenispurttini hiipuu niin kuin lähiaikoina on käynyt. Apua!

Anonymous

Paljonko saat ravinnostasi rasvaa päivittäin? Syön pääosin tosi puhtaasti (kerran viikossa tosin karkkia) ja liikun 7-15h viikossa. Huolettaa kuitenkin vähän että tuleekohan liikaa rasvaa, kun pähkinöitä saattaa mennä PAHIMMILLAAN 100g päivässä raejuuston ja omenan seassa. :D Rasvat tulee siis lähinnä nuista maapähkinöistä. Paljonkohan yleensä keskimäärin tällanen paljonliikkuva, 161cm/48kg kohtuullisen timmi (rasvaprosentti noin 17,josta vatsassa eniten rasvaa) typy tarvii rasvaa jos kuitenki mielis saada hiukan kiristeltyä palikat esiin kesäksi? :) Mikä grammamäärä ois ideaali ottaen huomioon kokoni ja tavoitteeni?Käytätkö itse mitä rasvanlähteitä? Suuntaa antavaa vastausta kiitollisena odotellen, :) annina

Anonymous

Onko tyhmää alottaa kuntoilee sillai että käy lähes päivittäin koiran kaa kunnon spurtilla vaan jonku vähä reilu puolituntia? Vai pitäskö alottaa sille raaauhallisesti. Ja jos ei oo mahollisuutta päästä salille, niin mikä ois sellanen hyvä rytmi jos jumppailee kotona. Pitäskö sillonki keskittää jollekki päivälle aina joku lihasryhmä ja toiselle toinen vai aina kaikkia 'sekasin'? Oisko sulla kertoo sellasta 'ohjelmaa' mitä vois viikottain tehä tai ees suuntaa antavaa..?

jenniwoj

voitko hyvällä omalla tunnolla sanoa, että suhtautumisesi ruokaan ja urheiluun on nykyään täysin "terveellä" pohjalla?

Anonymous

mitä suosittelisit mulle jos haluisim rasvaa pienemmäks lihaksia kadottamatta. tuolla piilossa on siis ihan hyvät lihakset.tällä hetkellä käyn salilla ja jumpissa ja spinningissä n.4krt.viikossa.:)

Anonymous

Voitko tehdä saman tyylisin postauksen kun kesäksi kädet kuntoon treeniohjelman jalkatreenin merkeissä? vai onko semmoinen jo täällä olemassa? :) ps. ihana blogi!!

Anonymous

onko mielestäsi realistista (koittaa) pudottaa 15kg 5 kuukaudessa, jos painaa 70kg ja on 165cm pitkä?

Anonymous

Oon nuori nainen ja mun kroppa on muuten ok mutta pömppö vatsa vaivaa mua. Varsinkin ruokailun jälkeen. Kuinka saisin sen pois kesäks?painan 50kg

Anonymous

Sulla on niin ihanat hiukset. oletko oikeasti blondi vai värjäätkö? itse vai kampaajalla?-Anna

Anonymous

Annoskoot? jokaisessa blogissa kun kerrotaan aina että mitä syödään, mutta ei paljasteta kovinkaan paljoa sitä määrää.

Anonymous

Ensiksi, kiitos blogistasi, se miltei hämmensi ensimmäisellä lukukerralla: järjettömän kaunis ja hyvä kuntoinen ihminen ja Niin Positiivinen tsemppi. Mietin, että oletko aina ollut perusluonteeltasi valoisa?Ja kysymys viittaa vähän tuohon jo kysellyn kotijumppa-jutun suuntaan. Mielestäni salilla paljon treenaavien elämä on hyvin omistautunutta itselle (siis neutraali asia, oma valinta) ajankäytöltään. Itse olen tehnyt erivalintoja, eli teen töitä joissa ei kiireisinä aikoina yksinkertaisesti pääse noudattamaan säännöllistä ateriarytmiä asiakkailta, omistan koiran ja elän yksin, joten liikuntani on koiran ehdoilla lenkkeilyä parit tunnit päivässä, eikä työpäivän päälle enää voi mennä salille tms. Ja osittain luovuus-postaukseesi viitaten, elin vuosia sellaista hallitsematonta elämää, ruokailu ajat venyi, oli vähäisiä tai övereitä, liikuin miten sattui, olin paljon töissä ja nukuin miten sattuu jne. kunnes joku hetki takaperin aloin miettimään, että haluanko jatkaa näin. Periaatteessa kaikki oli hyvin, painoindeksini on 19 (on ollut enemmän ja vähemmän), hyötyliikuin ja elämässä oli alamäkiä, että ylämäkiä, jotka sysäsivät aina liikkeeseen. Koin elämän kuitenkin raskaaksi ja päätin yrittää rutiineita ja rytmejä, hammasta purren olen kaikin keinoin yrittänyt pitää ateriarytmistä kiinni, olla syömättä mitään herkkuja (super vaikeaa alalla, jossa päivät niiden herkkujen kanssa työskentelee, mutta pitänyt on)ja lenkkeillä ne lenkit koiran kanssa, mutta oikeastaan näin jonkun ajan kokemuksella arki on tasaista ja päivän onnellisin hetki on aamun kofeiinipiikki, ei enää ne sokerin aikaan saamat voiman puuskat. Uskoakseni mun normaali kroppa ei tästä elintapojen parannuksesta timmiiny itsestään ja minkään "pitkän iän" vuoksi en ala ilottomasti elämään. Eli, mietin kokoajan, että palatakko entiseen kuluttavampaan elämään ylä- ja alamäkineen, vai voinko minun elämään mahduttaa jotain sellaista kuntoilua (kotona tehtävää), joka toisi sen paremman olon ja timmimmän kropan?Joka tapauksessa, sun blogisi nimi tiivistää jo paljon, tahtoisin löytää sen oman tapani, sinä näemmä olet löytänyt omasi, mikä on mahtavaa.

Anonymous

Kysyisin sellaista, kun keskustelin kaverini kanssa painonpudotuksesta normaalipainon sisällä. Onko totta, jos alkoholia juo viikonloppuisin, niin se ns.mitätöi aina viikon treenaukset ja ruokavalion, tai jos ei kokonaan.. niin kuinka paljon? Entä jos juo vain joka toinen viikonloppu? Miten se sitten vaikuttaa. Nyt jos puhuttaisiin minusta 156,5/57kg (aloitin 61kg). Haittaako se painonpudotuksessa ja kiinteytyksessä, ja kuinka paljon? Kaverini on taas sitä mieltä, että jos treenaa, niin ei vaikuta vaikka juo alkoholia. Hän myös väitti, että hänen ystävänsä juo jokaviikonloppu 24 päkin kaljaa, ja silti laihtui 10kg (ja hänen ystävänsä oli normaalin kokoinen, ei ylipainoinen).Haluaisin tähän vastauksen siksi, koska asia jäi kaivertamaan. Kiitos jo etukäteen vastauksesta :)

Anonymous

Kuinka saisin alavartaloki kesä kuntoon? Tarkoituksena olisi enemmänkin kiinteytyä ja saada hieman hoikemmat reidet (50cm) n. 45cm kokoiseksi.

Anonymous

Mitä mieltä olet palautusjuomista ja käytätkö itse niitä? Minkä koet parhaaksi keinoksi palautumiseen?

Anonymous

Ensinnäkin siulla on todella mielenkiintonen blogi joka on täynnä hyviä vinkkejä!! En hirveesti seuraa blogeja mut tää on yks niistä joita jaksaa aina lukea:) kysymys, puhut paljon terveellisestä ruokavaliosta ja tunnut kans oikeesti tietävän siitä. Ootko käyny jotain kurssia tai luentoa tai vastaavaa vai mistä tää kaikki tieto tulee? Oon ite yrittäny ehtii netistä vaikka mitä mut eniten on auttanut miun kaveri joka on ollut puoli vuotta ravintoterapeutin kans tekemisisssä.. Kiinnitätkö ruuassa paljon huomiota siihen miten ja missä se on valmistettu, siis käytätkö paljon luomu/kotimaisia tuotteita?