Kävin Helsinki Core Trainersillä kokeilemassa crossfittiä jonkin aikaa sitten. Siitä innostuneena teimme yksi päivä tällaisen samanhenkisen ulkotreenin. Tätä voi varioida ihan miten haluaa, mutta ehkäpä tästä saa jotain ideaa omaan ulkotreeniin. 

 

 

Juokse/hölkkää/pyöräile johonkin ulkotreenipaikalle. Mene sellaiseen, missä on ainakin leuanvetotanko ja dippipuut/- tangot. Ota sekunttikello tai sykemittari mukaan, mistä pystyt tarkkailemaan aikaa sekuntien tarkkuudella. Minulla oli Garminin Forerunner, jonka sain testiin blogin kautta ja hyvin toimi myös tässä tarkoituksessa. Sykkeitä oli myös hauska seurata tässä harjoituksessa. Aika korkealla pysyivät koko treenin ajan. 

 

Meillä oli 6 erilaista liikettä, joita kaikkia tehtiin aina 1 minuutti. Liikkeiden välissä oli 20 sekunnin tauko, ja sarjan jälkeen hiukan pidempi. Liikkeitä tehtiin minuutin aikana aina niin monta kuin jaksoi. Tähän voi ottaa myös treenikaverin kanssa jonkun kisan. Esimerkiksi, kummalla on enemmän toistoja treenin lopussa, tai voi koettaa aina parantaa jokaisella kierroksella omaa tulostaan. 

 

Liikkeet:



    1. Dippipunnerrus

 

    1. Käsillä edes takaisin eteneminen sellaisessa roikkutelineessä

 

    1. Leuanvedot

 

    1. Jalkojen lasku selinmakuulla (vatsalihasliike)

 

    1. Tavallinen punnerrus

 

    1. Penkin päälle hyppely/askellus (täysiä)



Jos nämä liikkeet tuntuvat liian haastavilta, voi vaihtoehtoisesti tehdä esimerkiksi kyykkyjä nopealla temmolla, haarahyppyjä, penkin päälle tasajalkaa hyppäämistä, vatsalihaksia, korotettua punnerrusta, vatsalihaksia roikkumalla leuanvetotangosta ja nostamalla jalkoja, jne. Mielikuvitus on rajana!

 

Lopuksi hölkkää/pyöräile kotiin! :)

 

Lähden huomenna reissuun, joten kommentteihin vastaaminen myöhästyy jonkin verran! Olen kuitenkin ajastanut postauksia jokaiselle päivälle, joten ette edes huomaa minun olevani pois ;) Kivaa loppuviikkoa kaikille!

Kommentit (9)

Tiina

Mielenkiimnosta kyselen, että montako leukaa saat vedettyä? Ja olisiko sulla jotain hyviä neuvoa, miten niitä voisi harjoitella. Itsellä menee kaksi leukaa, mutta kolmas on jo ihan toivoton. :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

En oo pitkään aikaan kokeillut maksimeja! Mutta ei kyllä kovin montaa mee putkeen. Alle kymmenen! Hitsi kun oon tehnyt sellaiset oikein opetusvideot tänne blogiin, mutta ne ei siirtynyt tänne Fitfashioniin :( Mutta lyhyesti, ensin hyppäämällä ja sieltä alas tulemalla normaalisti. Ja sit sellaisia puolittaisia leukoja monta, eli et mee suorille käsille asti. Ja kolmas on se mentaaliharjoittelu! Kokeile mielessäsi vetää 3-5 leukaa ja katso pystytkö siihen. Itse en joskus pystynyt ja tajusin, ettei vika oo suinkaan mun lihaksissa. Sitten treenasin niitä vaan mielessäni ja kappas yhtäkkiä pystyin siihen ihan oikeastikin ;) Tsemppiä leuanvetoihin!

Tiina

Okei, kiitos paljon! Pitääkin etsiä jostain lenkkipolkujen varrelta leuanvetotanko ja ryhtyä harjoittelemaan. Mahtavaa kesää sulle Elisa :)

Minä

IHANA TATUOINTI! ♥ Onko liian törkeää kysyä, onko sen takana jokin tarina...? Älä kerro jos et halua :) Ihana blogi sinulla!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jaa toi E vai?:) Kiitos! Ei ole törkeää. Otettiin joskus teininä parhaiden kavereiden kanssa omat nimikirjaimet, ei sen syvällisempää stooria sen takana!

arro

Hieno uus banneri! :-) Mulla on vähän aikaa ollu treeniohjelmassa tavoitteena leuat, pääsen jo melko hitaasti alas mut ylöspäin ei oo vielä toivoo... :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos!:) katso mun vinkit tuolle ensimmäiselle kyselijälle, jos olisi apua!;)

MotiOne

Mahtava harjoitus! Crossfit lajina on kieltämättä aika mielenkiintoinen. Tuollaisessa harjoituksessa syntyy paljon ns happivajetta, joten energiankulutus jää jylläämään lihaksiin vielä kauan treenin jälkeenkin!