Tämä viikko on hiukan kiireisempi kuin normaalit viikot, joten ehdin vain yhtenä päivänä salille. Oikeastaan, olisinhan minä ehtinyt muinakin päivinä(todella usein käytetty tekosyy), mutta en tykkää käydä iltaisin salilla. Ruokarytmit menevät ihan uusiksi ja kaipaan sen rentoutumisajan kotona kirjoja lueskellen. Tein ainoana salipäivänä jalka + pakaratreenin, koska niitä on mielestäni vaikein treenata kotona.

 

Eilen kehitin tällaisen käsitreenin, joka oli hiukan erilainen kuin yleensä. Teen usein 3 x 8-10 tyyppisiä sarjoja, mutta on todella tärkeää vaihdella treeniä ja rasittaa lihasta välillä myös eri tavalla. Eilen teinkin tällaisia 20 toiston sarjoja. Jatkoin myös suoraan seuraavaan liikkeeseen, jotta syke pysyi koholla koko treenin ajan.  Tarvitset vain käsipainot (joko säädettävät tai kahdet eripainoiset) ja kahvakuulan. Itselläni oli 6 kg:n kuula (olisi voinut olla painavampikin) ja 3kg:n ja 10 kg:n käsipainot.


Aloitin tekemällä kahvakuulalla 20 perusheilautusta. 20 vartalon ympäri heilautusta kummallekin puolelle ja 20 pään ympäri vientiä kummallekin puolelle. Jos tämän jälkeen ei vielä ole lämmin, voit tehdä vielä 20 perusliikettä.
Perusliike:

 


Sitten varsinainen treeni:

  • 20 pystypunnerusta
  • 20 hauiskääntöä
  • 20 ojentajataivutusta/ käsi (toinen käsi lanteilla, toinen suorana ylhäällä käsipainon kanssa. Taivuta käsipainokättä taakse niin, että kyynerpää pysyy samassa kohdassa)
  • 20 kulmasoutua
  • 20 vipunostoa eteen (Aloitusasento: seiso suorana käsissä käsipainot ja kädet vartalon vieressä suorana. Nosta kädet suorana eteen yhtä aikaa hiukan olkapäiden alapuolelle ja pidä hetki. Vie takaisin vartalon vierelle.)
  • 20 dippiä (maassa, pöydän/penkin kulmalla tai kahden pöydän välissä)
  • 10 punnerrusta  x 2 (tai 20 putkeen jos jaksaa)
  • painavilla n. 10 kg painoilla hauiskäännöt vuorokäsin vielä loppuun 2 x 4/käsi
Aikaa ei tähän mene kovinkaan kauaa, kun tekee hyvällä temmolla. Laita hyvää musiikkia ja kirjoita vaikka paperille, mitä meinaat tehdä, jotta ei turhia taukoja tule. Muista vesipullo viereen! Tänään aamulla tein aerobisen treenin kotona ja se oli niin kova, että kunto meinasi loppua kesken. Jaan sen huomenna täällä. 
 
 
Energistä viikonloppua kaikille!
 
 
Loppuun vielä todella kaunis video. Kaverini sisko on tehnyt biisin ja kaverini on vastannut videon visuaalisesta puolesta. Todella upea kokonaisuus mielestäni, tanssijoita ja musiikkia myöten. :)

Kommentit (15)

Paula89

Hei. Sinulla on ihana blogi, jota olen jo jonkin aikaa seurannut. :) Pakko sanoa että tuo lopussa oleva musiikkivideo on aivan mahtava!! :) Tykkäsin tosi paljon.Visuaalisesti upea ja laulajalla on hyvä ääni. :) Toivottavasti tekevät vielä lisää musiikkia! :)

Nesi

Aivan mieletön ääni videon laulajalla!:) Ja muutenkin tosi hyvin toteutettu kokonaisuus.

Anonymous

Ihan superia että jaat näitä treenivinkkejä meille lukijoillekin! :) Kivaa viikonloppua sulle!Terkuin melko uusi mutta sitäkin aktiivisempi lukija.

Anonymous

Treeni oli tosi hyvä ja tuntui sopivasti käsissä! Oli pakko heti kokeilla, kiitos vinkistä!Have a nice weekend :)!

Anonymous

Hei! Tavoitteenani on treenata reisiä kapeammiksi. Onko haittaa kun asetan juoksumatolla kallistumaa(gradient) mahdollisimman suureksi? kasvattaako se reisi lihaksia?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei! Mielestäni tuo on juuri hyvää treeniä. Aerobinen ei yleensä kasvata mitään suuria muskeleita vaan nimenomaan polttaa sitä rasvaa. Suosittelisin silti tekemään sen lisäksi lihaskuntoharjoituksia jaloille. Lihas polttaa myös sitä rasvaa todella tehokkaasti! :)

Anonymous

Hei! Mukava blogi sulla, aina on positiiviseen sävyyn kirjoitettu, kiitos siitä. Positiivisuus luo positiivista energiaa lisää! :)Ja tuo sun ojentajataivutus on oikealta nimeltään ranskalainen punnerrus seisten. Saman voi siis tehdä myös selinmakuulla.(tiedän nimi ei yhtään kuvaa itse liikettä) Tsemppiä jatkoonkin! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

KIITOS!! Et tiedä kuinka kauan mietin eilen sen nimeä :D tietysti. Ja kiitos muutenkin ihanasta kommentista!:)