En malta odottaa, että ilmat lämpenevät ja pääsen taas treenaamaan ulkosalla. Viime kesällä ja alkusyksystä tein 80-90% treeneistäni ulkona. Mielestäni mielikuvitusta käyttämällä ulkonakin voi tehdä todella monipuolisia harjoituksia. Samalla saa nauttia raittiista ilmasta. Tulen varmasti tänä kesänä jakamaan näitä treenejä täällä blogin puolella myös. Toinen hyvä puoli niissä on se, että niitä toteuttaakseen ei tarvitse kuin lenkkarit ja treenivaatteet!

 
Yleensä pyrin keskittymään hetkeen ja nauttia juuri siitä ajasta. Mutta nyt en voi olla intoilematta hiukan tulevasta kesästä! Nyt on oikeastaan kaikista ihanin aika, kun tietää että pimeä aika on vihdoin selätetty ja kaikki kiva on vielä edessä. Toivottavasti teille tulee näistä kuvista yhtä hyvä fiilis kuin minulle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
kuvat täältä
Tässä oiva tapa treenata punnerruksia, jos tavalliset tuntuvat liian rankalta.Tasoa voi pikkuhiljaa madaltaa (ruokapöytä-tuoli-sohvapöytä-kenkähylly-maa) ja yhtäkkiä huomaa pystyvänsä tekemään ihan tavallisia punnerruksia. Itse teen kotona nykyään sellaisia punneruksia tason kanssa, missä kämmenet ovat ihan vierekkäin tasolla ja punnerrusta tehdessä kädet melkein suorana.
 
Mutta, vaikka fiilistelin tässä nyt tulevaa kesää, niin nautitaan nyt tästä keväästä myös ja ihanan aurinkoisista päivistä. Voihan siellä ulkona tehdä nyt jo vaikka mitä! :)
 
Aurinkoista sunnuntaita toverit!

Kommentit (34)

nyna

Oon aina ollu ihan surkee liikkumaan ulkona. Talvella erityisesti, mutta ei meinaa luonnistua lämpimälläkään säällä :D Varsinkin, kun mulla on ollut nyt pitkään salikortti, niin tuntuu melkeen tuhlaukselta mennä ulos liikkumaan, kun salillekin pääsis... tää mun ajattelutapa on vähän hölmö joo, mutta en vaan voi sille mitään! :DToukokuussa mun salikortti menee kuitenkin umpeen ja oon jo päättänyt, että opettelen käymään ulkona lenkillä kesällä ja kaikkee muuta mukavaa. Se on ilmasta ja haluan viettää aikaa ulkona paljon enemmän!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

No sitten viimeistään on aika innostua ulkotreeneistä ;) Monissa paikoissa on sellaisia "ulko-gymejä" missä voi tehdä melko monipuolisesti kaikenlaista voimaharjoittelua myös. Ja parasta tässä on se, että treeni alkaa heti kotiovelta. Saa ajan käytettyä todella tehokkaasti!

Nanna

Mäkin odotan ihan täpinöissäni kesää ja ennen kaikkea sitä, että pääsee pitkästä aikaa kunnolla lenkkeilemään :) Talvella en tykkää yhtään ulkoliikunnasta, paitsi satunnaisesti on kiva käydä luistelemassa, joten kevään tullen on aina yhtä ihanaa päästä kuiville poluille ja raittiiseen ilmaan juoksemaan :) Muutakin ulkotreeniä voisi joskus kokeilla, joten olisi kiva kuulla vinkkejä!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Just niin! Kuivat tiet <3 ahh. Niitä odotellessa. Ja aivan varmasti vinkkailen sitten ulkotreeneistä kun kelit paranee ;)

Minna

Ihania kuvia! Ootko tehny mitää iho tai hiusaiheista postausta koskaan? Luin sun blogin varmaan kokonaan läpi enkä löytänyt niin sellainen postaustoive olisi :) oon alkanu liikkuu, ja juon paljo vettä mutta välillä tulee syötyä makeaa ja iho menee heti huonoksi. Ootko ite koskaan paininu minkäänlaisten iho-ongelmien kanssa tai hiustenlähdön kanssa esim sillon kun olit vähän laihempi? Tai ootko huomannu että esim se kun olet alkanut syömään kasviksia, olisi vaikuttanut ihoon tai hiuksiin :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Moikka Minna! :) Olen hiukan kirjoittanut ihonhoidosta vähän aikaa sitten tässä postauksessa http://startlivingyourbestlife.blogspot.fi/2013/03/luonnonmukaista-ihonh... Oma ihoni tosiaan on kesäisin hyvä, mutta talvisin kun liikkuu paljon, tulee myös epäpuhtauksia paljon. Hiuksetkin minulla on ollut todella huonossa kunnossa, mutta nyt ne alkavat olla jo melko terveet. Varmista, että saat ruokavaliostasi tarpeeksi hyviä rasvoja, ettei ne kuivu. Olen myös alkanut jonkin aikaa sitten syömään biotiinia, jonka pitäisi vahvistaa hiuksia.Olen huomannut, että monipuolinen ruokavalio tosiaan vaikuttaa hiuksien kuntoon todella paljon. Mitä terveellisemmin syön, sitä paremmin myös hiukseni voivat. :)

Kirsikka

Tekis niiiin mieli tehä joskus tommosia mehujäitä mitä noissa sun ihanissa kuvissa on! :) Tai ne on varmaan jostain hedelmäsmoothiesta.Ootko kokeillu koskaan erilaisia loikkatreenejä? Niillä saa äkkiä jytyä jalkoihin, kaikenlisäksi ne on tosi haukskojav varsinki kesällä :) Palautuminen niistä vie kauan, joten niitä ei voi tehdä montaa kertaa viikossa.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo, pitää ostaa niitä mehujääpuikkoja vaan :) En ole kokeillut loikkatreenejä, ainakaan muistaakseni! Pitääpä kokeilla kun lumet ovat sulaneet! Kiitos vinkistä :)

Aino

Musta ois ihana jos kesällä ois jotain järjestettyjä pihatreenejä täällä, esimerkiksi puistojoogaa tms! Pitääkin ottaa yhteyttä kaupungin liikuntatyyppeihin ja vinkata niille:) Pääkaupunkiseudulla sellaisia vissiin on ollut ja ihan hyvän suosion saanut..? Vai muistelenkohan ihan väärin:)Mutta joo, näistä kevään aurinkokeleistäkin kyllä kannattaa nauttia täysillä vaikka kesä jo mielessä kummittelee! Just kävin vajaan tunnin reippaasti järvellä hiihtelemässä ja ai että on nyt ihanan raukea fiilis :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo kannattaa! Tai alat pitämään sellaisia vaikka itse ;) kyllä täällä on sellaisia. En ole tosin itse koskaan käynyt! Ehkä ensi kesänä.Oi ihanaa! Ehtisiköhän itsekin vielä aurinkoiselle kävelylle, kun pääsen töistä :)

Jenna

Ihan huikeita kuvia, niiin inspiroivia! Tavallaan oon kyllä samaa mieltä sun kans, että just nyt on myöskin ihanaa, kun päivät vaan pitenee ja koko ihana kesä on vielä edessä päin:--) Mutta silti sitä odotellessa!

say cheese! - Viivi

Mä aloitin juoksemisen viime joulukuussa eli oon zumbailua ja lihaskuntoa lukuunottamatta treenannut koko ajan ulkona ;) Välillä on vähän ollut kylmä ja mieliala ei niin korkealla, mutta kohta odotus palkitaan, kadut alkaa sulaa ja aurinko paistaa illallakin <3

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo lenkit on kyllä ihania vuodenajasta riippumatta! Kesällä voi vaan tehdä vielä niin paljon kaikkea muutakin :) ahh, sitä odotelless!

Anonymous

Surffailin tässä netissä ja sattumalta löysin tieni blogiisi. En voi muuta sanoa kuin "mahtavaa"! Tekstistä välittyi heti energinen ja hyvä fiilis, eikä treenauspäivitykset olleet niitä tavanomaisia "tein salilla niin ja niin monta ties mitä liikettä.." Tuli loistava fiilis ja aionkin ehdottomasti lukea lisää -kunha olen nyt innostuneena käynyt ensin treenaamassa :DKiitos & jatka samaa mallia!

Jemina

Hei ois tosi kiva, jos voisit antaa postauksen muodossa vaikka jotain vinkkejä ulkona liikkumiseen kesäisin, perus lenkkeilyn ym. lisäksi. Haluaisin meinaan ihan ehdottomasti treenailla ulkona, kunhan vain kesä tulee! Mutta siis mitään perus 'ota jumppamatto pihalle' vinkkejä en haluaisi, koska asun kerrostalossa enkä haluaisi jokaisen naapurin eteen mennä tekemään liikkeitä, joita yleensä tekisin omassa rauhassa olkkarissa. :DMulle ainakin tuli tosi hyvä fiilis tosta toisesta kuvasta (;

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo, ihan varmasti laitan heti kun ilmat lämpenevät! Ja ei tosiaankaan mitään pihalla jumppailua jumppamatolla :D Nyt vaan niitä kelejä tänne!:)

Anonymous

Moi! Ei oikeen liity tähän postaukseen mutta mitä mieltä sä olet siitä, että päivässä pitäisi juoda about 3 litraa vettä? :) Jotenkin ärsyttää, kun jokaisessa treeniblogissa ja muuallakin sanotaan, että pitäs vähintään se kolme litraa juoda. Syyksi mainitaan jotain "parantaa aineenvaihduntaa" tai vastaavaa tai ei välttämättä sitäkään, mutta silti se vedenjuonti tuntuu olevan monelle hyvän elämän kynnyskysymys. Eikö se kuitenkin ole vähän maalaisjärjenkin vastaista että väkisin vaan juodaan ja juodaan ja sitten pitää koko ajan ravata vessassa? Eihän ruokaakaan kuulu ahmia väkisin jättimäisiä annoksia. Mutta siis ihan vain haluisin tietää mitä itse ajattelet asiasta, kiva jos jaksat vastailla :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei! Itse olin aikaisemmin sellainen, että saatoin juoda 1 lasin vettä päivässä. Minulla on ollut siis paljon opettelemista tässä juoma asiassa. En välttämättä nykyisinkään saa aina 3 litraa täyteen, mutta aikalailla sen verran juon. Jos treenaan niin enemmänkin.. Esimerkiksi juuri tuo aineenvaihduntamme vaatii vettä – sitä tarvitaan ravintoaineiden kuljetukseen ja imeytymiseen sekä kuona-aineiden poistoon. Olen kyllä huomannut, että vettä juomalla on paljon energisempi olo. Aina nykyään jos on vähä nuutunut olo, juom ensimmäiseksi ison lasin vettä. Usein se auttaa!:)

Anonymous

Juuri kotiuduin Floridan lomalta, jossa kuntosalin virkaa toimitti lasten leikkipuisto. Kun lapsenvahtia ei ollut, niin otin alkulämmittelyn työntäen lapsia rattaissa reipasta vauhtia, sitten lapset puistoon ja oma kuntopiiri pystyyn :) Mietin, miksi tuota samaa ei toteuttaisi kotona lähipuistossa? Mutta jotenkin tuntuu, että ei sitä tutuissa ympyröissä kehtaa :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Mahtavaa! Nyt vaan heti testaamaan! Tokalla kerralla ei varmasti nolota enää yhtä paljon ;)

Anna A

Itse haavailen kahvakuulatreenistä paljain jaloin kotinurmikolla auringon paisteessa :)Yhdessä tutussa kuntokeskuksessa järjestetään lounasaikaan kahvakuulatunti ulkona kesät talvet. Pakkasraja tais olla jotain -15 astetta. Mikäs siinä kuulailla raikkaassa pakkasilmassa kevätauringossa :)-Anna-

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Wau! Tosi hienoa! Olen itse sen verran vilukissa, ettei musta olisi tohon. Mutta ihana tapa ulkourheiluun talvisinkin.

Laura Emilia Alexandra

Ai että, kun noi lumet sulaa ja ilmat lämpenee kunnolla niin sit vaan joogaamaan ja crossfittailemaan joka paikkaan! Näin jo untakin et seisoin päällään jossain biitsillä ja tein jotain pilipali punnerruksia, haha :D

annu

Iha ekana pakko sanoo et tästä siu blogista saa tosi paljo innostusta omaaki urheiluu ja tää on muutekki tosi ihana! Ja varsikki ku kattoo noita siu lihaksia.. Itelläni oli kutakuinki noi kivat kunnes tuli talvi ja liikkumine rajottu :( Nyt ootan innolla kevättä et voi taas alkaa kuntoilee, kova sali himoki, mut kaiken kiireen ohella ei sinne oikeen kerkiä :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos hirmuisesti Annu! :) Ihan pian ne lumat sulaa! Itsekin odotan sitä jo kun kuuta nousevaa :D

Miikka

Ite oon nyt vasta tajunnut ton veden juomisen tärkeyden, vaikka siitä on monesti saanutkin lukea. Vesihän on oikeastaan aivan yhtä tärkeä juttu lihaksille kuin proteiinikin!thelifeofballer.blogspot.com

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Niinhän se on! Ja muutenkin koko elimistölle :) monet asiat tajuaa kunnolla vasta, kun kokeilee itse! :D