Kivaa viikon alkua! Tänään olisi tarjolla helppoa, mutta intensiivistä käsitreeniä. Tarvitset vain käsipainot (joko säädettävät tai kahdet eripainoiset) ja kahvakuulan. Itselläni oli 6 kg:n kuula (olisi voinut olla painavampikin) ja 3kg:n ja 10 kg:n käsipaino

Aloitin tekemällä kahvakuulalla 20 perusheilautusta. 20 vartalon ympäri heilautusta kummallekin puolelle ja 20 pään ympäri vientiä kummallekin puolelle. Jos tämän jälkeen ei vielä ole lämmin, voit tehdä vielä 20 perusliikettä.


Sitten varsinainen treeni:

  • 20 pystypunnerusta
  • 20 hauiskääntöä
  • 20 ojentajataivutusta/ käsi (toinen käsi lanteilla, toinen suorana ylhäällä käsipainon kanssa. Taivuta käsipainokättä taakse niin, että kyynerpää pysyy samassa kohdassa)
  • 20 kulmasoutua
  • 20 vipunostoa eteen (Aloitusasento: seiso suorana käsissä käsipainot ja kädet vartalon vieressä suorana. Nosta kädet suorana eteen yhtä aikaa hiukan olkapäiden alapuolelle ja pidä hetki. Vie takaisin vartalon vierelle.)
  • 20 dippiä (maassa, pöydän/penkin kulmalla tai kahden pöydän välissä)
  • 10 punnerrusta  x 2 (tai 20 putkeen jos jaksaa)
  • painavilla n. 10 kg painoilla hauiskäännöt vuorokäsin vielä loppuun 2 x 4/käsi
Aikaa ei tähän mene kovinkaan kauaa, kun tekee hyvällä temmolla. Laita hyvää musiikkia ja kirjoita vaikka paperille, mitä meinaat tehdä, jotta ei turhia taukoja tule. 

Sitten tähän menovinkkiin. Kuulin lukijalta tällaisesta tapahtumasta kuin Get Up, joka järjestetään syyskuussa Tampereella. Tapahtuman teema on liikunta, ravinto, mielen hyvinvointi sekä näihin liittyvät tuotteet ja teknologiat. Se ei ole ihan mikään perinteinen messutapahtuma, vaan tarkoituksena on saada ihmiset sinne lenkkareissa, jotta he pääsevät testaamaan erilaisia liikuntalajeja (esimerkiksi siellä on mahdollista kokeilla tankofutista), tutustumaan näytteilleasettajiin ja saamaan inspiraatiota puhujista. Puhujina ovat muun muassa hyvinvointialan yrittäjä Joni Jaakkola, Hormonidieetti ja Hormonitasapaino kirjat kirjoittanut Kaisa Jaakkola ja ravintoguru Jaakko Halmetoja. Siellä on myös erilaisia workshoppeja, kuten mentaalivalmentaja Anu Nikkilän pitämä workshop tavoitteiden asettamisesta. Lisäksi tapahtuman yhteydessä pidetään Polte Cross Training -Keskuksen järjestämät Cross Training -kilpailut. 

Ajattelin että teitä voisi kiinnostaa myös tämä. 50 ensimmäistä paikalletulijaa saavat ilmaisen goodiebagin ja kaikille tapahtumassa vieraileville on tarjoilla ilmainen rasvaprosentinmittaus! Jos kiinnostaa liput niin kommentoikaa tähän postaukseen teidän sähköpostiosoite, niin 20 ensimmäistä saa kahden päivän lipun tapahtumaan! 

Kommentit (60)

paelpa@utu.fi

Kiva, että kerroit tästä tapahtumasta vaikuttaa mielenkiintoiselta ja liput olisi upea juttu! :)