Aurinkoista lauantaita!

Aiemmin toivottiin kahvakuulatreeniä, joten tein tänään videolle muutamia lempiliikkeitäni. Yleensä teen tällaisen treenin, missä en oikestaan pidä taukoja vaan nostatan sykettä samalla. Minulla on kevyt 6 kg:n kuula, joka sopii mielestäni hyvin tällaiseen aerobiseen treeniin. Tämän voi tehdä siis esimerkiksi ennen lihaskuntotreeniä tai lenkin sijaan.

Viime viikolla minulta lipesi kuula kädestä ja pamahti parkettiin. Myös isälläni oli käynyt samalla tavalla. Kuuden kilon painolla ei vielä kovin suurta tuhoa saa aikaan, mutta 12:n kilon paino voi tehdä jo mukavan kolon parkettiin. Siksi käytän nykyään salihanskoja.

Teen videolla vaan pari toistoa jokaista liikettä. Normaalissa treenissä liikkeitä tehdään kauemmin ja kummallekin puolelle erikseen. Lisää liikkeitä löytyy varmasti Youtubesta. En ole expertti tekniikassa, mutta huomasin videolta että yhden käden heilautuksessa toinen polvi menee ikävästi sisäänpäin.Se ei ole siis tarkoituksena. EDIT: Ja kuulemma kuulaa ei saisi myöskään heilauttaa yli olkapäiden, eli siis noin korkealle kuin minä videolla.  Suosittelen muuten tekemään joskus itsekin videolle, niin näkee missä kohtaa ei tekniikka ole kunnossa.

Tässä kuitenkin nyt se video. Olkaa kilttejä. Itseään on kamala katsoa videolta. Ajattelin kuitenkin tämän olevan helpoin tapa näyttää eri liikkeitä. :) Tuon mainoksen saa tuosta ruksista pois. Se on vain sovellus, millä tein tämän.



Mukavaa viikonloppua!

Kommentit (36)

Anonymous

Mulle on ainakin kahvakuula tunneilla sanottu että kuulaa ei sais heilauttaa yli olkapäiden? Näytät tuossa videossa heilauttavan sen aika korkealle..

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hyvä kun sanoit :) En ole tiennyt. Mulla se heilahtaa tosiaan melko korkealle!

Anonymous

Mun käymillä tunneilla ollaan useinkin tehty nimenomaan ylös-asti heilautuksia myös noiden perus etuheilautusten lisäksi. En näe syyt miksi se olisi haitallista kunhan keskivartalon tuki pitää. Myös Crossfit kestävyys tunneilla jossa käyn tuo heilautus pitää aina tehdä ylös asti. En sitten tiedä sitä! Olisi aan kiva kuulla miksei sitä saisi heilauttaa ylös asti jos tekniikka on kunnossa? :)

Mira

Käsittääkseni jos heilauttaa ylös asti, se parantaa myös keskivartalon hallintaa. Eli ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä. Sen sijaan rinnallenostossa ja työnnössä kahvakuula pitäisi tulla enemmän rinnan päälle kuin olkapään viereen, ettei olkapää hajoa. Näin varsinkin kun kuulassa hieman enemmän painoa. Hyvä video kyllä, innostaa taas palaamaan itse kahvakuulan kanssa treenaamaan :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiva kuulla! :) Ja kiitos. Hyvä tietää! En ole ollut ikinä millään kahvakuulatunnilla niin kaikki neuvot ovat tervetulleita.

Tinski

Minulle on myös PT antanut yhdeksi saliohjelman liikkeeksi heilautuksen missä kahvakuulaa heilautetaan korkealle, yli olkapäiden ja vaikka ihan sekunniksi hidastetaan se siihen korkeuteen ennenkö heilahtaa takasin! ei pitäisi olla korkeissa heilautuksissa mitään ongelmaa :)

Inka

Oon kuullut tästä sellaisen selityksen, että venäläinen tyyli on jättää heilautus melko alas, kun taas jenkkiläinen tyyli on heilauttaa ylös asti. Eri koulukuntia siis vaan. Koska crossfit on jenkkilaji niin siinä tehdään jenkkityylillä heilautukset :)

Anna A

Luin jostain kahvakuulasivulta, että jos heilauttaa kuulan ylös asti, se vaatii rinnan ja olkapäiden alueelta paljon liikkuvuutta. Ja jos tätä liikkuvuutta ei ole, liikettä kompensoidaan päästämällä selkä notkolle, mikä taas ei ole toivottavaa. Siksi siinä etuheilautuksessa se kuula jää niin alas.Itse jätän alas. Tulee hiki niinkin :).

Anonymous

Ihanaa kun jaksat panostaa blogiin näin paljon. :) Kiitos tästä! Mun mielestä pienet tekniikkavirheet ei haittaa, kunhan saa tuntuman sinne minne pitääkin.

Marika

selkee video, kiitti siitä :) mulla on vaan 8kg kuula, mutta oon harkinnu kutosen ostoo, kun kasilla ei jaksa tehä pidempää ohjelmaa. Pitääkin kokeilla noita liikkeitä, osa oli tuttuja ja toiset vähän vähemmän :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kasin kuula on tosiaan just sen verran painavampi, etten itsekään jaksa sillä mitään tunnin treeniä vetää. :) Noita kutosia saa joskus melko halvalla kun on jotain tarjouksia!

Baniina

Heii, huippu video! Mun pitäis ehdottomasti ostaa kahvakuula! Se ois ihan ykkönen kotitreenejä varten :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos Banniina :) Se on tosiaan mahtavan monipuolinen! Mulla on vielä sellanen video siihen, minkä mukana teen silloin kun haluun laittaa aivot totaalisesti narikkaan :D

Anonymous

Näyttää niin helpolta ja kevyeltä noi vatsalihasliikkeet missä lasketaan jalkoja maahan, siis kun sä teet. Musta tuntuu et kun mä teen niin itken ja teen niitä :D

tsal

Oi kiitos tosi paljon tästä videosta, on niin kiva kun toteutat lukijoittes toiveita! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Eipä mitään :) Mun mielestä on kivaa toteuttaa niitä! Saa vähän erilaista sisältöä postauksiin :)

Ella

Mie oon ainakin saanu sinun blogista paljon motivaatiota terveellisempään elämään. Ihana lukea välillä muutakin ku fitness -juttuja ja niitä järkyttävän tarkkoja ruokavalioita ilman yhtäkään lipsahdusta.. Oon itse ollu ennen aikalailla samalla asenteella kun sieki näissä asioissa, ja olen vieläkin, mutta laiskuus on vieny voiton ja liikunta jääny aivan liian vähälle. Sinun blogi on ihanan hyväntuulinen ja vaikutat tosi iloiselta ja avoimelta, minusta on tosi ihanaa kun ihmiset uskaltaa heittäytyä ja laittaa tämäntyylisiä videoita kaikkien näkyville, vaikka siekään et esim. tässä kahvakuulailussa ole ammattilainen :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiitos paljon Ella! :) Tosi kiva kuulla! Ei näitä juttuja tosiaan tarvii ottaa liian vakavasti. :)

Anonymous

Ei kantsi tehdä liian rankkaa aerobista ennen lihaskuntoa koska se vie mehut. Kevyt lämpö vaan;) mun mielestä sitten lihaskunnon jälkeen on hyvä tehdä aerobinen. :) Rasvakin kuulemma palaa paremmin näin päin, en kyllä ole varma mutta näin olen kuullut.. :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ai lihaskunnon jälkeen vielä aerobinen? Enpäs ole kuullut. Mun mielestä tämä on ihan passelia lämmittelytreeniä, iisimpää kuin juoksu. Ei tietty sillon kannata vetää mitään tunnin settiä :D

Anonymous

Elisa sun blogi on kaikin puolin huippu. Oot niin hyväntuulinen ja lojaali, mut realistinen mitä tulee sun terveelliseen elämäntapaan, ja mä luulen että se innostaa ja motivoi monia. Oot ihana kun selkeesti tiedät mistä kirjoitat, mutta kun teet virheitä niin myönnät ne sillä tavalla nöyrästi :D en ole varma ymmärsitkö. Vastaat jokaiseen kommenttin ja toteutat lukijoien toiveita.Tätä on tosi mahtavaa lukea, varsinkin kun tällä on selkee teema etkä hirveesti tunnu lipsuvan siitä.Good for you ja hyvä me kun voidaan lukee tällaista! Keep on going.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Ihana kommentti! Kiitos hurjan paljon siitä. Tuohon olenkin pyrkinyt. Ihanaa kun se välittyy myös lukijoille. Ja tuosta virheidensä myöntämisestä. Olisi hirveän hankala koittaa olla kokoajan täydellinen kaikessa! Mun mielestä elämä on helpompaa, kun myöntää että voi oppia joka asiassa vielä lisää jotain. Kaikenlainen ehdottomuus omia mielipiteitään kohtaan on mielestäni jokseenkin kapeakatseista :) Ja juuri se mielipiteiden vaihto ja jakaminen on se, mikä tästä blogitouhusta tekeekin niin mielenkiintoista! Kivaa viikonlopun jatkoa sulle!

Anonymous

Kiitos kivasta videosta! :) Mikä on tuo biisi ihan tuossa videon lopussa? Ja muutenkin musiikit videossa? :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kiva kun tykkäsit! :) eka biisi on foster the people- houdini ja toka on Mac Miller, en millään muista mikä biisi, mutta jos ei ole tuttu suosittelen kuuntelemaan. Sillä on monia tosi hyviä biisejä, ainakin spins, senior skip day ja knock knock!

Timo

Hyvältä näyttää kaikin puolin. Kahvassa on tärkeää liikkeiden vakaa ja oikea formi, eli ei saa heilua kuin heinämies. Core tiukkana jne. Kahva on siitä mainio, että sitä voi tehdä pariskuntakin keskenään, ukolle vaan isompi kuula käteen. Miehille, ja miksei naisillekin, voi lisätä vielä erilaisia punnerruksia niin tulee rinnallekin treeniä. Kahvan avulla pääsee hienosti jenkkakahvoista eroon, itselläni ne sulivat sen jälkeen kun aloitin kahvailun, pelkkä lenkki/puntti ei auttanut.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Olet ihan oikeassa Timo! Ja tosiaan, kahvakuulasta saa melko tiukan treenin, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa! Tarpeeksi painavaa kuulaa vain käyttöön :)

Anonymous

Hei sellanen jäi vaan askarruttamaan, että jos teet pelkän kahvakuulatreenin, etkä siis käytä sitä esilämmittelynä millekään muulle treenaamiselle, niin millaisissa sarjoissa ja millaisilla toistoilla teet noita videolla näkyviä liikkeitä? Kauanko yleensä väännät? Hyvää viikonloppua;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Teen vähän fiiliksen mukaan. Kuuntelen musiikista niin, että saan kummatkin puolet tehtyä tasapuolisesti. Joskus teen myös videon tahdissa :D sillon saattaa mennä melkein tuntu. Tänään tein sellaisen 20 minuutin setin melko kovalla temmolla, kun halusin jonkun vähän palauttavan treenin kovien salitreenien vastapainoksi. Hyvää viikonloppua sulle myös!:)