Kiitos kaikille kommenteista edelliseen postaukseen! Joku ehdotteli, että kehittelisin jonkinlaisen liikunta-aiheisen jutun vatsalihashaasteen tapaan. Yritän keksiä jonkun kivan tavan, miten voisimme motivoida toinen toistamme liikkumaan. Ainakin vatsalihashaaste on saanut minut treenaamaan vatsoja paremmin kuin mikään muu pitkään aikaan. Tänään illalla tulossa taas tämän viikon vatsalihashaaste, kunhan olen päässyt kokeilemaan ensin sitä itse. 

 

Sain jonkin aikaa sitten testattavaksi Garminin Forerunner 210 urheilukellon. Kokeilin sitä heti pyöräillessä ja oikein näppärältä vehkeeltä vaikutti. Se ilmoitti aina kilometrin kohdalla "kierrosajan", josta oli helppo seurata omaa vauhtia. Pidän myös kovasti sen pirteästä ulkonäöstä. Sen mukaan tuli pyöräiltyä eilen 12 km. Kun pääsin kotiin olin ihan hiestä märkä ja halusin vain rojahtaa sohvalle. Samassa sain puhelinsoiton, jossa houkuteltiin lähtemään lenkille. Kello oli jo melko paljon ja sanoin että en jaksa kyllä varmaankaan lähteä. Lupasin kuitenkin harkita asiaa. Garminin sykemittariominaisuuksien testaus houkutteli sen verran paljon, että lopulta join yhden Vitamin Well veden, piristyin ja vaihdoin vain juoksuvaatteet päälle. 

 

Tajusin siinä ensiaskelia ottaessani, että tämä on ensimmäinen kerta ikinä, kun juoksen sykemittarin kanssa. Uskon, että saan tästä hurjasti lisämotivaatiota juoksulenkkeihin. Hiukan pelottavaa oli, että sykkeet nousivat jo kevyessä hölkässä sataanneljäänkymmeneen. Tästä kellosta tulossa varmasti vielä syvempää analyysiä, kunhan ehdin kunnolla tutustua sen ominaisuuksiin.

 

Melko hitaasti juoksimme, mutta olen todella tyytyväinen että lähdin. Ilta oli todella kaunis ja lenkkikaverin voimalla jaksoin juosta yhteensä 7 km (puolessa välissä pysähdyimme lihaskunnolle). Se on minulle  silti pitkä matka. 

 

Siinä juostessa nappailin kuvia maisemasta niin kuin se nainen Yesman-elokuvassa. 

 

Lenkkarisamikset.

 

Ja ai että, lenkin jälkeen oli niin hyvä fiilis! Niin kuin aina. Söin ihan mielettömän kokoisen iltapalan, mutta oli sitä tullut kulutettuakin päivän aikana.

 

 

Lautasella: lohta, quinoaa, parsaa, salaattia. Kupissa avokadopyree. Ohjetta tästä tulossa loppuviikosta.

 

 

Kommentit (17)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei Katerina! En ole tehnyt :) Tosiaan ensimmäistä kertaa vasta käytin sykemittaria. Teen varmasti vielä ihan kunnon postauksen siitä joku päivä!

..inmotion

Tuosta 140 sykkeestä ei kannata olla mitenkään huolissaan, sykkeet on niin kovin yksilöllisiä :) mulla esim. on helposti lenkin keskisyke yli 160 vaikken edes juokse kovin lujaa (ja olen siis ihan hyvässä kunnossa yleisestikin :D). Kannattaa siis uuden mittarin kanssa vähän testailla miten se oma syke käyttäytyy spurteissa, mäissä, pitkillä lenkeillä jne, ja heijastella sitten sykkeen tulevaa kehitystä niihin tuloksiin - ei niinkään netistä löytyviin ohjeellisiin keskiarvoihin.

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Okei hyvä tietää :D Mä ajattelin jo että oon ihan rapakunnossa :D Kiitos tästä!

Vierailija

Hei!

Osaisitko sanoa, että mitä minun kannattaa syödä iltapalaksi (n. klo 20), jos käyn BodyAttack- tunnilla, joka on klo 17.30-18.15? :) Kiitos

Lilli

Hei! :)

Osaisitko sanoa että, mitä minun kannattaa syödä iltapaksi (n. klo 20), kun käyn BodyAttack- tunnilla, joka on klo 17.30-18.15? :) Kiitos

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Mitä olet muuten syönyt päivän aikana? Onko takana jo 2 lämmintä ruokaa? :) Ja oletko syönyt heti treenin jälkeen jotain (banaanin/palautusjuoman?).

Vierailija

Joo, eli siis normaalisti kaksi lämmintä ruokaa sekä heti treenin jälkeen palautusjuoma. Lähinnä mietin sitä, että onko rahka-raejuusto-mustikat hyvä iltapala vai pitäisikö syödä esim. leipä mielummin ? :D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Mun mielestä toi rahka-mustikka-kombo on paljon parempi vaihtoehto kun leipä :) Itsekin söisin tuollaisia, mikäli saisin syödä maitoa!

jipii

hei osaatko sanoa monen aikaan tekisit tänne sen vatsalihashaasteen? :) kun ois tänään vatsapäivä nii osais vähän aikatauluttaa reeniä ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei,

Menee kyllä valitettavasti melko myöhään kun olen töissä iltaan saakka. varmaan vasta joskus 20.00 aikaan. :)

jipii

aijaa, no taidankin sitten vaikka tehä oman tai siirtää huomiselle ;)

rochii

When some one searches for his required thing, so he/she
wishes to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.

Also visit my blog; rochii