Pääsin eilen Sportsetterin kautta kokeilemaan Helsinki Core trainersiä. Thomas Tallberg veti minulle ja 9 kundille tunnin mittaisen treenin. Luulin aiemmin treenanneeni kovaa, mutta taisin olla väärässä. Oli ihan uskomattoman hyvä treeni ja hyväkuntoisten kavereiden kanssa treenaaminen tsemppasi ylittämään itseään. 

 

Alkulämmittely tehtiin niin, että Thomas piti korttipakkaa kädessään ja jokainen sai nostaa yhden kortin vuorollaan. Eri maat olivat eri liikkeitä (Burpee, punnerrus, linkkari, tai sellainen kyykkyhyppy) kun taas numero kertoi toistojen määrän. Muut tekivät sen määrän, mikä kortissa luki ja kortin nostaja teki sen tuplana. Tupliin piti valita joku kaveri mukaan, joka veti myös tuplat. Taisimme alkulämmön aikana tehdä yli 100 burpeeta/perusliikettä. Olin jo ihan hajalla ensimmäisten 10 minuutin jälkeen. 

 

Sitten arvottiin parit, joiden kanssa kilpailtiin. Tarkoituksena oli vetää 5 liikkeen rata läpi. Kutakin liikettä tehtiin 1 minuutti, niin monta toistoa kun jaksoi ja liikkeiden välissä oli vain puolen minuutin palautus. Liikkeitä tehtiin 3 kierrosta, ja jokaisella kierroksella piti parantaa edellisen kierroksen toistomäärää, muuten sai 0 pistettä. 

 

 

 

 

Ensimmäinen liike oli kahvakuulaheilautus, jossa kuulan ollessa pään yläpuolella käännyttiin toiseen suuntaan. Jokaisen liikkeen jälkeen parin yhteistoistomäärä merkittiin tauluun. Toinen liike oli hauiskääntö isolla tangolla. Sain onneksi pientä helpotusta ja minulla oli 4kg:n käsipainot tässä. Kolmantena liikkeenä oli punnerrus, jossa rintakehän piti osua maahan. Neljäntenä liikkeenä oli pystypunnerrus. Tähänkin sain helpotusta ja tein sen 9 kg:n käsipainoilla (oli silti melko kova). Viimeisenä juostiin juoksumatolla ja pisteitä saatiin kulutetuista kaloreista. Siihen meidän tiimillä kaatui tuo homma. Saatiin 2 viimeisellä kierroksella nollat ja tulimme toisiksi. 


[caption id="attachment_1163" align="aligncenter" width="625"]

Jännitysmomentti: tulosten laskeminen[/caption]

Puolen minuutin palautuminen oli yllättävän nopea aika ja kahvakuulaheilautuksissa tulikin oksennus kurkkuun monta kertaa. Se on uskomatonta, miten tuollainen leikkimielinen kisailu kannustaa. Varsinkin kun tuo tehtiin pareissa, eikä halunnut tuottaa toiselle pettymystä.  Tunnelma oli kokoajan hyvä ja kannustava. Treenin jälkeen oli kaikkensa antanut, mutta hyvä fiilis!


[caption id="attachment_1164" align="aligncenter" width="625"]

puolikuollut bloggaaja tässä terve![/caption]

Illalla jo tuntui lihaksissa että jotain on tehty, mutta totuus paljastui aamulla kun heräsin. Tuntui kuin olisi rekan alle jäänyt: jokaista lihasta särki ja kolotti, mutta hyvällä tavalla! Sain sopivasti tällä viikolla Fitnessgurulta testiin tällaista OneCeladrinia jonka pitäisi auttaa lihas- ja nivelkipuihin. Levitin sitä aamulla lihaksiini ja n. puolen tunnin päästä viileä olo valtasi lihakset ja kipu alkoi helpottaa. Placeboa tai ei, ainakin fiilis parani huomattavasti. 

 

 

 

 

Nyt mietin, pitäisikö lähteä uimastadionille, jos vaikka vedessä lihakset hiukan vetreytyisi lisää. Onko kukaan teistö vielä käynyt?

 

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Kommentit (8)

Senja

oho kuullostaa todella aika rankalta :D varsinkin miesten kanssa treenata ;)
oot kova mimmi!
toi korttipakkajuttu on hauska, sitä voisi joskus ihan oikesti vaikka poikakaverin kanssa kokeilla:D

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Oli kyllä rankka, mutta ihana treeni! Ja kyllä mua vähän jännitti aluksi :D kun vielä yks kundeista sanoi ennen ku alotettiin, että sekin oli just laatannut yksissä treeneissä. Mut mun kokemuksen mukaan äijät treenaa usein kovempaa kun mimmit, jolloin saa itsekin vedettyä itsensä eri tavalla piippuun! Se motivoi hyvin :)

Räyhis

Vau, kuulostaa aivan törkeen siistiltä! Ääääh, tahtoo itekin! (: Varsinkin kun miesten kanssa treenaa, niin pikkasen olis itelläkin panokset kovemmat!

mmm

Kuulostaa siistiltä, ois kiva testata! Hyvin ilmeisesti pärjäsit! Jäi vain ihmetyttämään noi teidän vikan kierroksen juoksumatto-osuuden kaksi nollalukemaa. Ette jaksaneet juosta yhtään vai mitä oikein tapahtui?

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Joo siis siinä oli jujuna se, että edellistä tulosta piti aina parantaa ja juoksussa taidettiin vetää ekalla kerralla liian kovaa tahtia :D toisella ja kolmannella kerralla ei päästy siihen. Jäi aina vain parista pisteestä kiinni!