Superfoodeihin tutustuminen jatkuu. Tilasin Luomutar.fi verkkokaupasta yhteistyön tiimoilta myös luomu Chlorella kapseleita. Olen aikaisemmin nähnyt Chlorellaa vain jauheena ja ajattelin että nämä olisi helpompi lisätä ruokavalioon. 

 

Chlorella on vihreä makean veden levä, jolla on huikea klorofylli- eli lehtivihreäpitoisuus. Sillä on suuri määrä terveyttä parantavia vaikutuksia. Chlorella tukee aivojen ja maksan toimintaa, parantaa ruoansulatusta, auttaa kehon kudosten uudistumisessa ja painonpudotusprosessissa, vähentää tulehdusta, suojelee säteilyltä, parantaa immuunijärjestelmän toimintaa ja auttaa kehoa poistamaan haitallisia myrkkyjä.

Levässä on myös paljon elimistöllemme tarpeellisia vitamiineja, mineraaleja, aminohappoja ja rasvahappoja. Sen lisäksi se sisältää paljon rautaa ja kalsiumia. Yksi ruokalusikallinen chlorellaa tarjoaa 320 % päivittäisestä raudan- ja 120 % kalsiumin tarpeesta.


Kun nautimme Chlorellaa, terveyttämme edistävän bakteerin, Lactobasilliuksen määrä lisääntyy vatsassa, immuunijärjestelmän toiminta paranee ja keho taistelee tehokkaammin hyökkäyksiä vastaan. Chlorellaa on käytetty Alzheimerin- ja Parkinsonin tautia sairastavien tukihoidossa, koska se auttaa myös rakentamaan tuhoutunutta tai vaurioitunutta hermokudosta. 

 

Clorella puhdistaa kehoa todella tehokkaasti ja sopii hyvin esimerkiksi kesän jälkeiselle puhdistukuurille. Sanotaan, että Chlorella kykenee poistamaan myös alkoholia maksastamme sekä PCB:tä ja torjunta-aineita kudoksistamme.

 

 

 

Itse syön 1-2 kapselia joka päivä ruoan yhteydessä. 

 

Lähde Lähde

Kommentit (14)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Totta! Chlorella ei yleensä sisällä harvinaista, siniviherää väripigmenttiä, fykosyaniinia niin kuin spirulina, mutta sisältää enemmän lehtivihreää. Chlorella sisältää myös korkeampia pitoisuuksia omega-3 -ryhmän rasvahappoja kuin spirulina. Sen enempää en osaa sanoa eroavaisuuksista!:)

nuunuu

Osaisitko yhtään kertoa miten kannattaisi aloittaa ''terveellisemmät elämäntavat''. Olen siis vasta 16.v ja haluaisin alkaa syödä terveellisemmin ja kohottaa kuntoa! En ole siis laihduttamassa, mutta tarkoitus olisi nyt kun tulee taas arki loman jälkeen, niin lopettaa liika herkuttelu, ja en ole nyt lomalla liikkunut oikeastaan ollenkaan! Eli osaisitko kertoa miten kannattaisi lähteä ''parantamaan'' elintapoja? Jotain syömis/liikunta vinkkejä otetaan myös mielellään vastaan!:)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei! Mun mielestä tärkeintä on aloittaa tarpeeksi pienillä jutuilla. Ei missään nimessä mitään hulluja treeniohjelmia tai ruokavalioita. Aloita jostain sellaisesta, mikä tuntuu hyvältä. Esimerkiksi lupaus syödä marjoja, juureksia tai hedelmiä joka päivä. Tai käydä kerran viikossa lenkillä. Sitten pikku hiljaa niistä tulee rutiineita ja voit alkaa kiinnittämään taas muihin asioihin huomiota. Tsemppiä terveellisempien elämäntapojen aloittamiseen:)

Salla

Kannattaa vaikka listata paperille kaikki jutut jotka haluaa muuttaa ja toteuttaa ne esim. viikko kerrallaan. Tai sitten voi tehdä vaikka muutamaksi viikoksi kerrallaan liikuntasuunnitelman, johon kirjoittaa myös toteutettavia ruokavaliomuutoksia. Suunnitelma näkyvälle paikalle!

annemi / 52weeksofdeliciousness

Mielenkiintoista! katselin että verkkokaupasta että tabletit ovat loppu.. osaatko sanoa että maistuuko tuo jauhe paljon läpi esim. smoothiessa? :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Huomasin saman! En ole itse maistanut, mutta kysäisin siskopuolelta, joka on kunnon superfood-ekspertti ja hän sanoi näin: "Riippuu määrästä ja siitä minkä kanssa sitä laittaa. Esim mustaherukkaa jos laittaa niin sillä saa kivasti peitettyä chlorellan ja spiruliinan maun kun se on niin kirpsakkaa.
Jonkun banaanipohjaisen kanssa se saattaa maistua aika helpostikin läpi :) "

annemi / 52weeksofdeliciousness

Kiitos selvityksestä, taidan jäädä odottelemaan että nuo tablettiversiot palaavat verkkokauppaan :) tai sitten pitää lähteä hakemaan äidin mökin marjapuskista lisää mustaherukkaa ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Kurjaa jos sulla on sellainen olo. En ole kyllä harjoittanut täällä piilomainontaa yhdessäkään postauksessa. Kieltäydyn muutenkin suurimmasta osasta yhteistyötarjouksia. Suostun sellaisiin, joista koen lukijoideni saavan myös jotain:)

Anne Uusimäki

Uskon kyllä tuohon chlorellaan ja myös spiruliinaan. Sain tässä keväällä kolmekymmentä kertaa sädehoitoo, otin aamuisin spiruliinaa 1tl aamulla ihan vaan veteen liotettuna ja iltaisin chlorellaa 1tl jukurtin tai rahkan kanssa, En kärsiny sivuoireista.
Maku nyt ei ole mikään mahtava, mutta mitä sitä ei terveytensä eteen tekisi ja kyllä sitä kaikkeen tottuu :)

Pupu

Tuo 1-2 kapselia päivässä kuulostaa kyllä aika vähältä, kun ylläpitoannokset chlorellassa on yleensä 3-5g, jopa 10g! Toki jos tuon on vasta lisännyt ruokavalioon niin kannattaa aloittaa varovasti ettei mene maha sekaisin, mutta huomattavaa hyötyä ei noin pienellä annoksella taida saada. :)