Nyt kesällä olen hiukan löysännyt kravattia terveellisen ruoan ja liikkumisen suhteen. Voin kertoa, että olo on ollut aika kamala. Jouduin alkaa syödä allergialääkkeitä, jotka väsyttivät ihan hirmuisen paljon. Nukahdin yksi päivä puiston penkille ja toisena päivänä bussiin. Uskon, että väsymystä aiheuttaa myös huono ruokailurytmi ja liikunnan puute. 

 

Tämän väsymyksen johdosta aloin taas juoda kahvia ja koukutuin siihen uudestaan. Nyt oli siis edessä vähän niinkuin "uusi alku". Viime torstaina heräsin 6.30 aamulenkille. Pakotin itseni liikkeelle, ennen kuin aivot ehtivät tajuta mihin ollaan menossa (toimii). 

 

 

 Lenkki itsessään ei ollut mikään menestys, vaan askel painoi aika raskaasti. Päädyinkin kävelemään osan matkasta ja juoksemaan osan. Tärkeintä on kuitenkin saada aloitetuksi. Kokemus kertoo, että seuraavalla kerralla on jo paljon helpompaa. 

 

 

 Lenkin jälkeen ei tehnytkään enää mieli kahvia, vaan keitin vihreää teetä ja munia. Viimeistään aamiaisen jälkeen oli aika hyvä fiilis. Ja kun aamun aloittaa näin, on helpompi tehdä niitä hyviä valintoja koko päivän.

 

Nyt olen syönyt muutaman päivän todella puhdasta ruokaa ja urheillut joka päivä jotain. Tuntuu, että pikkuhiljaa se treeni-intokin on palannut. Aloittamisen se vain vaatii, ei sen enempää. Joten hirmuisesti tsemppiä kaikille, jotka kamppailevat nyt sen aloittamisen vaikeuden kanssa. Sen parempia ohjeita minulla ei ole, kuin että : menkää vain. Älkää pohtiko sitä sen enempää, älkää keksikö tekosyitä tai muita asioita mitkä pitäisi hoitaa mukamas juuri tällä hetkellä. Ottakaa vaikka se puoli tuntia päivästänne ja juoskaa esimerkiksi pieni hölkkälenkki. 

 

Varmasti tuntuu olo heti paremmalta sen jälkeen!

 

Tällä viikolla luvassa uusia reseptejä, juttua kuumalla säällä treenaamisesta ja muuta kivaa!:)

Kommentit (13)

Katya

Täälläkin havaittavissa tollasta aloittamisen kankeutta - kahden viikon kesäloman jälkeen tuntuu olevan aika vaikeeta! Tai siis, pääsin mä viikolla jo vauhtiin, mutta sit tuli viikonloppu ja oli niin kiire aikataulu, ettei minkäänmoiselle treenille ehtiny uhraan ajatustakaan.. Yritän kovasti töiden jälkeen jaksaa mennä salille, tuntuu vaan kauheen vaikeelta ku ensin pitää jaksaa käydä varaamassa kampaaja-aikaa ja sit vielä ruokakaupassa (onpa rankkaa.. :D), ja pitäis vielä jotain ehkä ehtiä syömäänki ennen salia.. Toisaalta pääsen jo kolmelta töistä, että ehkä mä kuitenki ehdin sinne salille ihan hyvin, ku ei siellä mee sitä tuntia kauempaa. :D Pitää tosiaan vaan PAKOTTAA ittensä tässä alkukankeudessa muutaman kerran salille, niin kyllä se siitä sit lähtee ;)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Se on just noin! Ja kerta kerran jälkeen se salillelähtö/muu urheilu alkaa olemaan helpompaa ja helpompaa ja pian sitä urheilua alkaa oikein odottaa. :)

Lomailija

Kiitos tästä tsemppauksesta! Olen itse kärsinyt juhannuksen ja muun kesäjuhlinnan jälkeen treenimotivaation puutteesta eikä terveellinen syöminen jaksaisi millään innostaa. Päätin tulla hakemaan inspiraatiota sun blogista ja kuinka ollakaan, tämä oli ensimmäinen postauksesi :-) Hauskaa kesän jatkoa!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Välillä onkin ihan hyvä hiukan hölläillä!;) Mutta toivottavasti terveelliset elämäntavat alkaa taas pian kiinnostaa Mukavaa kesän jatkoa myös sulle lomailija!

HappieNess

Mä aina yritän pitää mielessä, että vaikka sinne salille ei huvittaisi lähteä, niin siitä saa kuitenkin niin mahtavan olon, että harvoin jälkikäteen harmittaa, että tuli lähdettyä.

Saara

Hyvä postaus ja superhyvä tapa alottaa aamu! Mulla alkoi tänään herkuton heinäkuu ja Jillian Michaelsin 30 days shred - ohjelma (johon oon innostanut mukaan myös hyvän määrän porukkaa :D), joten kova tsemppi on tässä kuussa. :)

Elle

Hei kivaa, mullakin! Tsemppiä meille molemmille (lähinnä herkkulakkoa ajatellen ;)!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Heii tsemppiä kummallekin! Vaatii hyvän itsekurin olla herkkulakossa kesällä :P

Jenni

Kiitos tsemppauksesta!
Mulla myös juhannuksen jäljiltä jäänyt liikunta todella vähälle ja ruokavalio on ollut terveellisen vastakohta. Nyt on sitä aloittamisen vaikeutta, mutta kyllä se tästä. Otin myös itselleni tavoitteeksi tuon aamulenkin mahdollisimman usein. Toivottavasti tulee tehtyä =)!

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hei kiva kuulla!! Älä vedä aamuisin liian rankkoja lenkkejä, niin homma pysyy kivana:) Itse olen nyt muutamana aamuna juossut sellaisia 3 km tai alle lenkkejä. Laittaa kivasti aineenvaihdunnan käyntiin!

Lawyerette

Tässä tuli sellainen n. puolentoista viikon tauko liikunnasta, mutta eilen päätin tehdä kotona lihaskuntotreenin käsille ja juuri palasin kävelylenkiltä. Ei se ollut ollenkaan kauheaa, vaan kivaa ja varmasti seuraava treeni on helpompaa ja tapahtuu aikaisemmin kuin puolentoista viikon päästä :)

hheini

Hei mietin osaisitkohan neuvoa, kun äitini on aloittamassa liikkumista vuosien varrella saatujen liikakilojen vuoksi (muutama kymmen) ja tarkoitus olisi ottaa rauhallinen alku terveellisempään elämään aloittamalla liikunta ja puhtaammin syöminen. Asumme valitettavasti niin pienessä kaupungissa, että kuntosalilaitteiden käyttö ei onnistu, muuta kuin paikallisella pururadalla, joka sijaitsee kilometrin päässä kodistamme! Eli muutamaa laitetta pääsee käyttämään. En odota mitään tarkkaa suunnitelmaa, vaan itse kun en oikein osaa neuvoa alkuun, niin jos sinulla olisi jotain vinkkejä mitä täytyy näin alussa ottaa huomioon, ettei innostus lopahtaisi heti alkuunsa.

Kiitos jo etukäteen jos vain viitsit ja kerkeät vastailla tähän! :)