Kaali on todella vähäkalorista (n.23 kcal/100g) ja sopii loistavasti kaikille, jotka haluavat keventää ruokavaliotaan. Se on myös todella terveellistä, koska se sisältää paljon vettä, vitamiineja, kivennäosaineita ja ravintokuitua. Pidän itse myös sen mausta, varsinkin kaalilaatikosta. Sitä voi myös syödä raakana helposti välipalana. 

Tällä kertaa käytin kaalia kanan lisukkeena. Leikkasin siitä pitkiä suikaleita ja laitoin pannulle muhimaan öljytilkan kanssa. Lisäsin vielä hiukan vettä, ettei kaali pala pohjaan. Toisella levyllä oli kanat paistumassa parilalla.

 
Lisäsin kaalien sekaan vielä purkillisen herkkusieniä, ja hiukan teriyaki kastiketta.
 
Koska tämä oli todella kevyt ja vähärasvainen ruoka, laitoin kanojen päälle runsaasti aurajuustoa. 
 

Monilla alkaakin tänään joululoma, joten mukavaa joulun odotusta kaikille! :)

Kommentit (7)

Anonymous

Ihanaa, että kirjotit tästä ! Tykkään kaalista, mutten kaalilaatikosta, kaalipadasta, tai kaalikeitosta.. :D Ja oonkin just viime aikoina miettiny että miten kaalin sais taivutettua lisukkeeksi:) Tätä on koklattava heti jouluherkuttelujen jälkeen, kiitos ja hauskaa joulua ! :)

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Hienoa! :) Kaali sopii mielestäni tuolla tavalla suikaleina hyvin myös kaikkiin erilaisiin wokkiruokiin. Hauskaa joulua myös sinulle!

Noora

Kaali kantautui tänään kotiin kaupasta. Huomenna siis paistelemaan kaalia. Kiitos vinkistä! :)

Anneli

Varmaan jotenkin alitajuisesti muistin vilaisseeni tän sun postauksen, kun eilen tein lohelle kaveriksi valkokaalia seesaminsiemenöljyssä kevyesti paistettuna ja seesaminsiemenillä. kantsii kokeilla, hyvää oli!