Mitäs tänään syötäisiin? Maailma on herkullisia ja terveellisiä reseptejä täynnä, mutta silti usein illallista miettiessä päässä lyö tyhjää. Vaikka kehoitan aina kokeilemaan ennakkoluulottomasti uusia juttuja keittiössä, on tällaisia tilanteita varten hyvä olla jokin helppo "vakkariruoka". Itselläni se on bataattilohkot ja kanan fileet vuohenjuustolla.

Tämä taisi olla vuosi sitten ensimmäinen ruoka, jonka esittelin blogissani. Yhä edelleen pidän siitä. Se on simppeli, täyttävä, helppo valmistaa ja todella maukasta. Ajattelinkin tehdä tällaisen listan helpoista resepteistä, jonka voi kaivaa esiin silloin kun ei meinaa keksiä mitä söisi. Uskon, että useille terveellinen syöminen on juuri ideoiden puutteen vuoksi hankalaa.

Tässä nyt 7 helppoa, terveellistä ja maukasta ruokaa viikon jokaiselle päivälle. Klikkaamalla nimeä löydätte reseptin.

 

1. Lihaisa tex-mex salaatti

 

2. Täytetyt proteiinipaprikat

 

3. Itsetehty pizza

 

4. Kesäkurpitsaveneet

 

5. Parmankinkku-juusto-kanarullat salaatilla

 

6. Ruisburgerit itsetehdyllä kastikkeella ja bataattilohkoillla

 

7. Jauheliha-kukkakaalivuoka

 

Bonus: supernopea ruoka kiireiseen päivään!

 

Omia lempparireseptejä saa myös jakaa kommenttiosiossa!:)

Kommentit (10)

Rena

I´m a big lover from goat cheese of this cause I like your recipe! I´m only not sure if I like sweet potatos ... but maybe I should try them again :)

Thanks for this inspiration, which I really appreciate because I have to cook each day for my family and I´m always looking for good, new recipes!

xx from Bavaria/Germany, Rena

http://dressedwithsoul.blogspot.de/

Elisa
Liittynyt17.11.2015

I think you should definately try them! Just a little oil, salt and garlic and they're delicious!!;)

Mari

Iso KIITOS tästä, tuli kuin tilauksesta!! Kirjoitan jokaisen ylös ja teen näitä kaikkia hieman soveltaen :D Asumme Australiassa, joten voin vain unelmoida kunnon vuohenjuustosta ja ruisleivästä. Ja viilistä ja raejuustosta ja ja ja... Mun yks lemppari on couscous-salaatti, johon laitan vaihdellen halloumia/fetaa, tuore pinaattia/salaattia, uunissa paahdettuja paprikoita, viinirypäleitä/omenaa, cashew pähkinöitä murskattuna/siemensekoitusta, perus tomaattia ja kurkkua jne. Vähän oliiviöljyä kastkkeeksi ja slurps! On hyvää!! :P

Elisa
Liittynyt17.11.2015

Jeii! Kiva, että oli apua! Ja voi hitsi, couscous salaatti, pitääpä tehdä heti tällä viikolla :) Kiitos inspiksestä;)

Ninnu

Nämä reseptit kuulostaa ja näyttää jo vaan niin hyviltä että voiko ne oikeasti olla terveellisiä ylipainoisille ihmisille? :S Jos tavoitteena on laihtuminen niin osaatko sanoa voinko silti valmistaa näitä ko ruokia? :S Tää ruokapuoli on niin hemmetin hankalaa.... :/