Tässäpä postaus siitä, mitä esimerkiksi kannattaa tehdä kehonhuoltona treenailun jälkeen. Joillekkin sopii kehonhuolto aika pian treenailun jälkeen (kuulun tähän joukkoon) toisille vasta illalla, taikka jotkut tekevät pitkät venyttelyt/ hieronnat yms ihan eri päivänä. Näihin on myös suosituksia milloin mitäkin tulisi tehdä, esim aktiiviset venyttelyt ennen treeniä ja reilusti treenin jälkeen pitkät ja rauhalliset venyttelyt. Niistäkin on vielä eri versioita ja neuvoja mutta mulle sopii parhaiten venyttely ja kehonhuolto melkein heti treenin loputtua. Tän huomasin varsinkin sillon kun tanssein balettia kokopäiväisesti, että tarvin kunnon venyttelyt/ hieronnat nopsaa rankan treenin päätteeksi. Jokainen kroppa on toki erilainen mutta tämä sopii mulle. :)


Foamroller on huippu apuväline esim lihasten hierontaan. Oikeastaan koko kropan pystyy käydä sillä läpi. Tuo pyöreä kapistus esim selän tai takareiden alla, rullaillen sen päällä omaa kehonpainoa käyttäen, on tosi tehokas väline. Helppo käyttää: ei muuta kuin pistät sen siihen kohtaan mitä haluat hieroa ja alat rullaileen sen päällä. Etu- ja sisäreisiä voi hieroa joko käsien auttamana, tai sitten maha kohti lattiaa, rolleri reiden kohdalla.


Tässä muutamat jutut joita teen tunnin jälkeen. Toivottavasti näistä ois iloa ja hyviä vinkkejä myös teille! :) 

 

IMG_8498-2

1. Kyljen/ lonkan/ ulkoreiden rullailu.

 

IMG_84902. Takareisi ja pohkeet

 

IMG_8504

3. Etureisi

IMG_85424. Etureisi ja nivuset

 

IMG_85365. Sisäreisi


IMG_8507


IMG_8481

*Tehty yhteistyössä Training For Warriors salin kanssa

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

22- vuotias helsinkiläinen, joka bloggaa intohimostaan muodista ja pukeutumisesta, sekä lifestyleä unohtamatta. Paljon kuvia sekä positiivisia fiiliksiä blogissa! minna.somero@hotmail.com

Teemat

Blogiarkisto

2015

Kategoriat