Tein pikareissun tiistaina Tukholmaan kosmetiikkanettikauppa Skincityn päämajaan tapaamaan kosmetiikan kulttihahmoa ja ”Cosmetics Cop”:ksi tituleerattua Paula Begounia. 

Paula oli itselleni uusi tuttavuus ja kaikesta päätellen aikamoinen nainen. Hän on radiojuontaja, kirjailija ja Paula’s Choice-kosmetiikkabrändin perustaja. Pääsimme kuulemaan hänen ja hänen businesspartnerinsa Brianin luentoa ja havahduin aina välillä kuuntelevani heitä silmät täysin ymmyrkäisinä ja leuka maassa.

Pidin Paulan anteeksipyytelemättömästä tavasta murskata useat kosmetiikan alalla vallitsevat urbaanit legendat ja myytit perustellen ne monen vuoden tutkimustuloksiin pohjautuen selkokielellä ja arkipäiväisten esimerkkien avulla niin, että tälläinen maallikkokin pysyi mukana. 

Paula ravistelee totuttuja ajatusmalleja ihonhoidosta ja pisti minutkin miettimään ja arvottamaan uudelleen asioita, joiden ajattelin olevan täysin selviä. Opin myös muutaman nippelitiedon lisää (oon sucker for nippelitieto ;)) ja hyödyllisiä muistutuksia asioista, joita tuppaan aina unohtamaan.

Tässä muutamia niistä:

• Sininen valo vanhentaa, tuli se sitten missä muodossa tahansa. Tämä tarkoittaa myös puhelimen JA tietokoneen näytön valoa, joka on perusasetuksien mukaan sininen. Näytön valo kannattaakin vaihtaa keltaiseksi ottamalla night shift käyttöön 24h.

• Laventeli edistää estrogeenin tuotantoa.

• Iho on hyvä pitämään salaisuuksia mm. auringon oton vaurioita.

• Auringonotto blokkaa D-vitamiinin saantia. 

• ”Et ole ikinä liian vanha aloittamaan terveellisiä tapoja.”

• Iho ei kyllästy anti aging-tuotteisiin, eli ei tarvitse stressata aloittaako niiden käytön liian aikaisin. 

• ”Good, smart skincare starts at birth.” Aina pitää muistaa käyttää tuotteita, joissa pelkästään hyviä ainesosia. 

• Uudet tutkimukset ovat osoittaneet, että päivisin iho uudistuu ja paranee paremmin kuin yöllä. Asiaa vielä tutkitaan, eikä Paula halunnut antaa tästä 100%:sta varmuutta. Jos tämä pitää tarkentavien tutkimusten mukaan paikkaansa, emme tule tarvitsemaan erillisiä päivä- tai iltatuotteita.

 

Mitä ajatuksia nämä teissä herättävät? Tuttua juttua vai löysittekö jotain uutta?

Skincityn päämaja oli muuten ihan hurmaava. Siellä tehdään kaikki pieteetillä ja asialle omistautuen, oli kyseessä verkkokaupan brändien valinnat, asiakaspalvelu tai tilaajien tuotteiden paketointi. Verkkokauppa lanseeraa Suomeen kuukauden sisällä, vink vink :)

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

BUSINESS INQUIRIES AND CONTACT:
henna.manninen (a) fokusmedia.fi

Blogiarkisto