Lupaamani monisivuinen teksti tulee hieman myöhemmin. Kuvat siihen nimittäin löytyy tällä kertaa Laurin kamerasta ja minähän en niitä ole tajunnut vielä koneelleni kopioida. Nyt Lauri sekä kamera ovat tuolla jossain liian kaukana.

Jatketaan siis valkoisella vaatekasallani Berliinin kaduilla.
Löysin Berlin designer outeltista (siitä myös myöhemmin lisää) kuvissa näkyvän valkoisen bleiserin. Bleiseri on Mangosta ja muistin sitä sovittaneeni suomessakin, mutta hintana yli sata euroa oli liikaa. Nyt outeltin Mangossa näin takin roikkuvan henkarissaan heti kun astuin kauppaan sisään. Se oli ainut kokoa xs jäljellä, hintalapussa 109 euroa oli vedetty kauniilla punaisella viivalla yli ja vieressä koreili numerot 35, sekä euron merkki. Olin onnellinen.

Nyt olen kiireinen ja ärsyttää.
Kiireinen, koska olen myöhässä kaikesta, mutta makoilen silti  tässä sohvalla ja ärsyttää koska tulin juuri kaupasta. Meillä on lähikaupan kassalla sellainen suloinen hieman iäkkäämpi naismyyjä. Aina jaksaa hymyillä ja toivottaa päivänjakoja, kiitellä ja joskus jopa kysellä kuulumisiakin. Tänään samaisen myyjän kassajonossa edessäni oli niin tympeä nainen, ettei olisi varmaan edes kulmiaan viitsinyt kohottaa vaikka vieressä olisi pommi räjähtänyt. Nainen ei vastannut myyjän yhteenkään tervehdykseen, ei edes vilkaissut tätä päin. Näytti vain hapanta naamaa. Olisi melkein voinut kuvitella myyjän olleen hänen miehensä rakastajatar tai jotain vastaavaa - jos se olisi suinkaan ollut mahdollista. Sen verran halveksuen käyttäytyi.
Ymmärränhän toki, että kaikilla on huonot päivänsä, mutta kävi niin sääliksi myyjää, joka yritti olla ystävällinen loppuun asti. Hymyili ja toivotti vielä hyvät päivänjatkot hapannaaman jo loittonevalle selälle.

Itse seuraavana vuorossa koin velvollisuudekseni tasapainottaa tilannetta. Taisin olla aika näky kun ylipirteästi moikkailin, kiittelin vuolaasti, hymyilin suupielet korvissa ja heiluttelin vielä varmaan ovelta asti, että heihei ja oikein mukavaa päivänjatkoa!

Ärsyttää kun ihmisillä ei ole käytöstapoja.

Kommentit (24)

Ulla

Ostin byysat n. kuukausi sitten , joten voi niitä hyvällä tuurilla vielä löytyä. Ne on siis sieltä "nuoriso-osastolta", TRF:stä. Olen huomannut, että vaikka koot olisi loppu, niin niitä tilataan usein lisää ja sitten voi aina varata oman koonsa.

Ihan mieletön toi sun uusi bleiseri, oon etsinyt kans juuri tuollaista vaaleata, tyylikästä bleiseriä. Mutta ne on just usein tosi kalliita, hyvä löytö! Zarassa on kans joitain, täytyy mennä heti töiden jälkeen katsomaan ;) Mangolla on tänä keväänä ollut tosi upeita juttuja!

Elena

Todella ikävää tuollainen käytös.. Harmillista kyllä, mutta kun tarpeeksi monta tuollaista hapannaama asiakasta kun kohdalle osuu niin ei enää myyjätkään viitsi olla mukavia..

Ihana uusi bleiseri sulla, sopii sulle todella hyvin :)

Jennifer

Mua rupee aina hymyilyttää tai naurattaa ku luen sun tekstejä! :) osaat kirjottaa tosi hyvin.

ranja

haha noita asiakkaita käy kaupassa KOKO ajan! neljättä vuotta kaupassa töissä, enkä vois sanoa, etteikö noihin alkaisi kyllästymään. Ja sen takia rakastan niiin paljon niitä asiakkaita, jotka ehtii sanoa jotain kohteliasta tai rupatella hetken päivän säästä tai mistä vaan. :-) Ihmiset, jotka tulevat tiettyyn kauppaan sen takia, että saavat hyvää asiakaspalvelua, ymmärtävät joskus antaa kiitosta siitä, että jaksan hymyillä ja olla ystävällinen noista anus-asiakkaista huolimatta.. Sanomalla vaikka "sä olet kyllä maailman iloisin myyjä!" - sen muistan aina :)

JULIA Toivola
Liittynyt17.11.2015

Pitäisi varmaan kaikkien joskus olla asiakaspalvelutyössä, niin tietäisivät miten menetellä asiakkaana. Ei se hymy paljoa vaadi tosiaan. (itse neljä vuotta asiakaspalvelutyössä myös olleena voin sanoa, että sen osaa n. muutama kymmenestä :D)

Mirre

Tosi kaunis bleiseri! Varmaan kassatyöntekijät saa kokee monenmoista käytöstä asiakkailta! Eilen mulle tuli hyvä mieli, kun olin ostamassa junalippua ja kassatäti oli niin mukava ja hyväntuulinen. Siitä tulin itsekin hyväntuuliseksi. :)

Ondessa

Hahaaa toi pommijuttu oli hyvä :D Mä saan ite jotain sairaita kiksenä siitä, jos joku on v-mäinen (asiakas/kuka vaan ihminen) ja sitten oon ite takasin maailman herttasin, positiivisin ja ilosin :D

julle

juuri tänään kirosin tota samaa asiaa että minkä takia (aikuisilla) ihmisillä ei ole käytöstapoja!! oon ite asiakaspalvelutyössä ja niiin kylmää kohtelua saanu välillä, ilman syytä. mulla ei tulis mieleenkää kohdella myyjiä niin törkeesti kun jotkut tekee, huonosta asiakaspalvelusta saa antaa palautetta mutta tossa sunkin tapauksessa ei oo ollu mitään syytä olla epäkohtelias. KIUKUTTAA!

ja sinä oot kauniina as always:)

aspa

Toi nyt on perus menoa, ei ees kysymyksiin vastata. Ollaan vaan hiljaa koko ostosten ajan ja tuijotetaan vihasesti jos ei ymmärrä mitä toinen haluaa, kun ei vaivaudu puhumaan. Mun mielestä noi ei nyt ees oo erikoisia. Pahempia asiakkaita käy päivittäin. Mutta joo inhottavaa silti.

JULIA Toivola
Liittynyt17.11.2015

Tiedän ja varmasti näin onkin. Tällä naisella oli vaan jotenkin niin ylitsepääsemättömän halveksuva katse, että oikein oksetti. Ihan tavallinen aikuinen nainen ja kun purkillisen paskaa niellyt.

Aliisa

Näitä on kyllä puolin ja toisin; itse kun olen juuri asiakaspalveluammatissa aloittanut niin kyllä siellä kaikenlaisia tapauksia tulee vastaan. Mutta kyllä niitä asiakaspalvelijoitakin on moneen eri junaan. Miten voi olla niin hankalaa olla ystävällinen :(

Rebekka

Hei tytskä! Löysin vasta tän sun blogin ja vaikka pukeutumiseltani kuulun enemmän siihen kauluspaitakategoriaan niin sun tekstiä on ilo lukea :> vaikutat niinniin symppikseltä et oli ihan pakko tulla kertomaan.

Salla

I know the feeling, itsekkin olen kaupassa töissä ja niitä kurppanaamoja kyllä löytyy joka lähtöön. Sitten sen kerran kun tulee joku ihana asiakas ja kehuu sua niin tulee tosi pikkutyttömäinen olo "hihi noooh kiitos nyt paljon" ja poskille nousee puna. Ihmisillä ei kyllä ole mitään käytöstapoja ja sitten vielä ihmetellään miksi kassat ei hymyile tarpeeksi. Ei varmaan hirveästi naurata kun kassalla huoritellaan ja haukutaan muilla nimillä. Olen myös huomannut että kun nykyään maksetaan kortilla niin tosi moni ei edes viitsi enään nostaa sitä päätään siitä koneesta ja hymyillä tai sanoa kiitos "kortti sisään ja kortti ulos ja äkkiä kaupasta pois"... miksi tulla kiireessä kauppaan ja purkaa sitten huonoa oloa kassoihin, tuohon tuskin koskaan vastausta saa.
Hyvä että sentään löytyy vielä sinunkaltaisia asiakkaita, on se kyllä aina päivän piristys :)

JULIA Toivola
Liittynyt17.11.2015

Ja kohta ei ole kassaneitejä ollenkaa, kun kortinlukijat vaihtuvat kokonaan itsepalvelukassoiksi. Inhoan niitä! Paljon mielummin asioin oikean ihmisen, kuin koneen kanssa. En edes pidä kortinlukijoista! :D

Nina

Asiakaspalvelijana ei voi kyllä muuta sanoa, että sellaiset hapannaama asiakkaat kyllä latistaa sitä fiilistä. Toisaalta myös hauska kuulla, etten ole ainoa joka kassalla ottaa ihan mielellään kontaktia myös ystävälliseen kassaan. Onhan se nyt epäkohteliasta olla vastaamatta jos tervehditään, toivotetaan viikonloput ja muut!

xoxo Nina

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

 

BUSINESS INQUIRIES AND CONTACT:
julia@juliatoivola.com

 

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011

Kategoriat

Instagram