Nyt on palattu viikon pituiselta rantalomalta Kreikan Kos:n saarelta takaisin Suomen lämpöön. Olimme viettämässä avopuolisoni kanssa ns.  "viimeistä lomaa" kaksistaan.. nimittäin ensi kerralla meitä onkin sitten matkassa kolme :) Reissu meni todella mukavasti ja viikko vierähti aivan turhan nopeaan tahtiin! Vaikka Kos onkin pieni saari saa siellä silti ajan kulumaan todella hyvin, meillä lähinnä päivät loppuivat aina kesken!

Yhtenä päivänä olimme Finnmatkoilta varaamallamme Turkin Bodrumin retkellä. Jonne lähdimme klo 10 aamulla veneellä ja palasimme samana päivänä klo 17. Menimme hieman hitaammalla paatilla Turkin puolelle, joten laivamatka kesti noin tunnin. Ei siis paha ollenkaan kun sai nauttia auringosta ja merestä kannella istuen!

Ajattelin laittaa tähän asukuvaa Turkin reissulta sekä muutaman kuvan itse Bodrumista :)

Bodrumin retkellä kävimme tutustumassa muutamiin eri nähtävyyksiin, jonka jälkeen menimme kultakeskukseen, jossa tutustuimme kultakorujen eri valmistusprosesseihin sekä pääsimme katsomaan jumalattoman hienoja timanttikoruja.. halutessaan niitä pystyi myös ostamaan, mutta omalta kohdalta tyydymme vain ihastelemaan niitä suuren hintalapun vuoksi. Tosin olisimme saaneet koruista alennusta 50%..

Nähtävyyksien jälkeen alkoikin n. 3-4 tunnin oma tutustuminen Bodrumiin. Me päätimme ihan ensi töiksemme käydä maistamassa Turkin kuuluisaa kebabia.

Lautasillemme päätyi Bodrumin kebab, jossa oli lihaa, turkkilaista jugurttia, salaattia, tomaattia, chiliä sekä rasvalla rapeaksi paistettuja peruna kiehkuroita. Oli muuten todella hyvää!

Syömisen jälkeen tutustuimme Bodrumin satamaan, joka oli oppaamme mukaan kuin " Ranskan Riviera ", jonne rikkaat ja kuuluisat turkkilaiset matkustavat hulppeilla purjevenillään sekä muilla järjettömän kokoisilla aluksillaan.

Ostoksia ei tehty oikeestaan yhtään, vaikka tarjolla olisikin ollut tavallisia vaatekauppoja sekä lukuisia turistikrääsää pullollaan olevia basaarikatuja.

Lämpötila kipusi Bodrumissa 40 asteeseen, joten siellä oli aika tukalat oltavat :D Muuten Bodrumista jäi hyvä mielikuva itselle, vaikka reissu olikin pelkkää pintaraapaisua Turkista. :)