Olen koko alkuvuoden kironnut laiskuuttani, ajatellut että lenkille pitäISI, vaan ei huvita. Jonkun kerran käynyt juoksemassa, vaan siinäpä se. Toissaviikolla päätin että 50e/kk on pieni investointi terveyteen – varsinkin kun sillä saa salipääsyn kaikkien kotien ja mökkien lähellä! Ja voi elämä se kannatti.

Sain liittymisen ohessa kamppiksena 3 PT-kertaa ja sovin ensimmäisen huhtikuun alkuun kun olen jälleen Mikkelissä. Siihen asti treenailen itseäni takaisin kuntoon ja valikoin vanhan ohjelman sen tekemiseksi. Kaivoin arkistojen kätköistä Buil Like a Badass –nimisen 12 viikon setin, josta ehdin tekemään kai ensimmäisen kuukauden.

Vaikkei nyt ihan pohjamudissa vielä ollakaan, niin aika rapaisessa suossa kuitenkin, joten rankkojahan nuo treenit ovat! Mutta kehitys on NOPEAA. Ja intoa riittää. Viimeviikolla ohjelman 3 treeniä + 1 salitreeni ennen ohjelman aloittamista + yksi palauttava hilavitkuttelupäivä jumien avaamiseksi. Tällä viikolla sama meno jatkuu, tänään kävin välipäivän merkeissä tosin testaamassa Fressin spinningin ja AH – pääsen jälleen toteuttamaan rakkauttani lajiin! Ei mitään turhia hetkutteluja, vain ja ainoastaan oikeaa polkemista!

Tavoitteena tämän ensimmäisen kuukauden aikana on nostaa kuntoa, mutta rehellisuuden nimistä painosta voisi helposti kadota n. 4kg. Kokemuksesta tiedän että niin paljon lihasta en saa tai halua, että olisin tässä painossa tikissä, vaikka olenkin sitä vielä pari vuotta sitten ollut. Kun nyt kävi ilmi, että Bootcamp ilmestyi tähän samaan rakoon, niin pohdin lisähaastetta.

Painohan ei ole treenin aloittamisesta huolimatta pudonnut tipan tippaa ja isoin syy siihen on sokeririippuvuus. Ja tätä voi sanoa jo riippuvuudeksi, sillä joka päivä puputan makeaa, vaan enpä saa siitä mitään iloa. Vain ja ainoastaan teen sitä – syömistä. Joten veikkaan että oma Bootcamp-tavoitteeni olisi sellainen karkki-kaakao-lakko! Mukaan lukien leivonnaiset sun muut, esim. protskupatukat. Kaakao siksi, että se on suurin paheeni. Jos sitä taloudessa on, se uppoaa ja nopeaa. Ainoaksi poikkeukseksi tähän lakkoon on protskujuomaa, sillä raaka hera ei ihan uppoa ja se menee parhaiten kaakaojauheen kanssa sekoitettuna. Mutta tuota sekoitusta ei saa nauttia muuten kuin treenin jälkeen. Ennen en uskonut mömmöihin ollenkaan, mutta totesin kokeiltuani, että se vie sen välittömän treenin jälkeisen nälän mennessään ja auttaa jaksamaan kotiin asti syömään, jolloin kukkaro kiittää!

Eli, ilman karkkia sun muuta edellä mainittua Bootcampin ajan. Menoa voi seurata täällä, Life via Detours –blogissa ja instassa nimimerkin piiaps takana. Niin ja treenit näkee vanhasta tututsta Movescountista sykekäyrineen kaikkineen!

Kommentit (0)

Seuraa