Lehtikaali, goji-marjat ja chia-siemenistä tehty vanukas - so last season!

Hampunsiemenet ovat vihreitä ja vähän seesaminsiemeniä kookkaampia. Ne sisältävät runsaasti omega 3- ja omega 6 -rasvahappoja, proteiinia, magnesiumia ja rautaa. Siemenet ovat makeampia kuin esimerkiksi auringonkukan siemenet. Muotonsa vuoksi hampunsiemeniä kutsutaan myös hampun sydämiksi. Ripottele niitä salaatin tai smoothien joukkoo.

Camu camu kasvaa Perussa. Se sisältää runsaasti c-vitamiinia, aminohappoja, antioksidantteja ja phytokemikaaleja, jotka helpottaavat ruuansulatusta ja vahvistavat ihoa ja kehon puolustusjärjestelmää. Camu camu -marjat ovat parhaimmillaan jauheena, jota voi sekoittaa vaikka aamupuuron tai jogurtin joukkoon.

Siinä missä kvinoa korvasi riisin ja pastan, raakakaakao jyrää herkkuosastolla. Prosessoimaten raakakaakao on erinomainen vaihtoehto tavalliselle suklaalle. Se on oikea antioksidanttipommi ja tekee hyvää verenpaineelle. Nauti patukkana, jauheena tai rouheena. 

Mehiläisen siitepöly on todellinen monivitamiini. Se sisältää monia B-ryhmän vitamiineja, edistää ruuansulatusta ja vahvistaa kehon puolustuskykyä. Mehiläisen siitepöly sopii erinomaisesti myös kasvissyöjille, koska se sisältää lihasta saatavia tärkeitä aminohappoja. Superruuan on usein sanottu ehkäisevän myös vanhenemista. Makeat rakeet sopivat esimerkiksi hedelmäsaalaatin joukkoon. 

Katso myös:

5 proteiinipitoista välipalaideaa

Näin syövät Victoria's Secret -mallit

Herkulliset vihersmoothie-ohjeet

Kuva: Imaxtree