Aamulla

1. Älä torkuta.

Torkkunapin painaminen tekee heräämisestä entistä vaikeampaa ja vaikuttaa energiatasoosi koko päivän.

2. Juo vettä.

Lasillinen vettä heti herättyä antaa ruuansulatukselle potkua ja koko keholle energiaa. Vesilasi yöpöydällä muistuttaa sinua juomaan heti, kun olet avannut silmäsi.

3. Valitse aamupalasi oikein.

Yhdistä aamupalaasi hiilihydraatteja, proteiinia ja hyviä rasvoja. Tämä auttaa tasapainottamaan verensokeria ja pitää energiatasoasi ylhäällä.

4. Treenaa.

Aamun aloittaminen treenillä on yksi parhaita keinoja saada olo energiseksi ennen töitä.


Iltapäivällä

5. Käy happihyppelyllä.

Jos mahdollista, yritä lähteä ulkoilmaan iltapäivätauollasi.

6. Juo vihreää teetä.

Valitse iltapäiväkahvin sijaan kuppi vihreää teetä. Se antaa kehollesi potkua ja häiritsee yöuniasi todennäköisesti vähemmän kuin kahvi.

7. Siivoa työpöytäsi.

Käytä joka päivä muutama minuuttia työpöytäsi siivoamiseen ja järjestämiseen, niin se ei tunnu elämää suuremmalta urakalta myöhemmin.

8. Syö terveellinen välipala.

Pidä mukanasi terveellisiä välipaloja, kuten hedelmiä, vihanneksia tai välipalapatukoita, jotka auttavat unohtamaan epäterveelliset mieliteot.

Illalla

9. Skippaa yömyssy.

Alkoholi voi häiritä luonnollista unirytmiäsi ja saada olosi tuntumaan uupuneelta aamulla.

10. Sulje kaikki elektroniikka.

Jätä läppäri pöydälle ja tartu mieluummin kirjaan tai lehteen ennen nukkumaanmenoa.

11. Nuku hyvin.

Kaiken perusta on se, että nukut 7-8 tuntia joka yö.

Alkuperäinen juttu: Popsugar
Kuva:
 Imaxtree

Katso myös:

Helppoja keinoja lisätä liikuntaa arkeen

5 proteiinipitoista välipalaideaa

Stressaatko? Kokeile näitä ruokia