1. Juo virheää teetä

Vihreä tee vilkastuttaa aineenvaihduntaa, parantaa vastustuskykyä ja puhdistaa kehoa. Jos juot paljon kahvia, korvaa päivän annoksesta suurin osa vihreällä teellä. Vaikka kahvikin nopeuttaa aineenvaihduntaa, se myös happamoittaa elimistöä, jolloin selluliitti viihtyy siinä paremmin.

2. Lisää ruokavalioosi puhdistavia vihersmoothieita

Moni innostuu aloittamaan tiukan detox-kuurin selluliitin häviämisen toivossa. Kuurista ei kuitenkaan ole hyötyä, ellet pysty karsimaan ruokavaliostasi pois kahvia, sokeria ja höttöhiilareita. Kokeile sen sijaan lisätä ruokavalioosi päivittäinen viherpirtelö, joka puhdistaa elimistösi. Varsiselleri on oikea selluliitin vihollinen: siinä on paljon kuitua ja se poistaa nestettä.

1 (pakastettu) banaani
2 sellerin vartta
omena
päärynä
pala ananasta
sitruunan mehu
kourallinen pinaattia
kourallinen romaine-salaattia
jäitä

Sekoita kaikki aineet blenderissä. Lisää tarvittaessa vettä.

3. Remontoi ruokavaliosi

Jos sinulla on taipumista turvotukseen ja selluliittiin, kokeile jättää ruokavaliostasi pois pasta, vaalea leipä, peruna ja sokeri. Esimerkiksi uunissa valmistetut bataattilohkot ovat huomattavasti ranskalaisia parempi vaihtoehto. Bataatissa on sokeria, mutta se ei ole samanlainen tärkkelyspommi kuin peruna. Syö hiilihydraatit treenin jälkeen. Lisää ruokavalioosi vihanneksia, kuten parsaa ja kesäkurpitsaa sekä paljon salaattia. Mitä tummemman vihreää salaatti on, sen parempi. Myös kuidun riittävä saanti on tärkeää. Kokeile esimerkiksi pellavansiemenrouhetta. Syö makeannälkään vaikkapa banaanilettuja: muussaa banaani haarukalla ja sekoita se kananmunaan. Paista pannulla kookosöljyssä. Yhden banaanin ja munan taikinasta tulee sopiva annos yhdelle.

Katso myös:

Muista lisätä näitä smoothieesi

VIDEO: Näin onnistut tavoitteissasi

Energisoiva aamusmoothie

Kuva: Imaxtree