Aurinkolasit, mitkä eivät koskaan ole out.

 

Kova kolmikko: Wayfarer, Aviator ja Clubmaster. Ray-Ban on ainoa aurinkolasimerkki, jonka

klassikkomallit osaa nimetä jokainen.

MIKÄ?

Kova kolmikko: Wayfarer, Aviator ja Clubmaster. Ray-Ban on ainoa aurinkolasimerkki, jonka klassikkomallit osaa nimetä jokainen.


SUOSION SYY?
Ray-Banit ovat onnistuneet kerta toisensa jälkeen tekemään uuden tulemisen. Yhtiö lanseerasi 1952 ehkä tunnetuimman mallinsa, Wayfarer-lasit, joiden kokonaan muoviset kehykset herättivät paljon huomiota. Sen jälkeen laseja alkoi näkyä elokuvissa ja julkkiksilla. Ray-Baneja käyttivät (ja käyttävät edelleen) kaikki presidenteistä supermalleihin.

1980-luvulla lasit olivat vahvasti esillä Tom Cruisen tähdittämissä Risky Business ja Top Gun -elokuvissa. Top Gunin ilmestymisen jälkeen Ray-Banien myynnin kerrotaan kasvaneen 40 prosenttia. Vuoden 2007 jälkeen merkki nousi jälleen uuteen suosioon, kun se lisäsi Wayfarer-mallistoon värikkäitä sankoja lähes kaikissa sateenkaaren väreissä. Viime vuonna kannatustaan nosti Aviator-malli. Uudeksi hitiksi nousivat värikkäät peililasit.

 

MISTÄ LÖYDÄT?
Voit ostaa Ray-Banit aurinkolaseja myyvästä optikkoliikkeestä tai luotettavista nettikaupoista. Suomessa laseja myy ainakin fashionstore.fi -nettikauppa. Suosittelemme hintavertailua ennen ostopäätöstä, se voi säästää jopa kymmeniä euroja.

 

TIESITKÖ?
1980-luvulla Browline-malliset aurinkolasit kasvattivat suosiotaan, joten Ray-Ban päätti luoda mallista oman versionsa. Syntyivät Clubmasterit.

 

Ray-Ban Clubmaster, noin 205 e.

Kuvat: MVPhotos ja valmistajat