Victoria's Secret -alusvaatemerkin suosio perustuu korostetun seksikkäisiin pitsihepeniin ja näytöksiin, joissa push up -liivit ja pienempääkin pienemmät alushousut esitellään uskomattoman hoikkien, pitkien ja parhaimmilleen pyntättyjen mallien päällä. Victoria's Secretin alusvaatteet ovat kieltämättä toinen toistaan söpömpiä ja kauniimpia, mutta käytännöllisyys ja mukavuus jäävät niissä usein ulkonäön jalkoihin.

Victoria's Secret on luomustensa ansiosta maailman suurin alusvaatebrändi, mutta nyt sen myynti takkuaa. Brändin markkinaosuus oli vielä viime vuonna Yhdysvalloissa 60 prosenttia ja tuotto huimat 7,6 miljardia dollaria, mutta tämän vuoden alusvaatemyynti ei ole toivotulla tasolla. Myös Victoria's Secretin legendaarista muotinäytöstä katsoi 32 prosenttia vähemmän ihmisiä kuin vuonna 2014, ja emoyhtiö L Brandsin osakkeen arvo on tippunut 29 prosenttia vuoden alusta.

Wall Street Journal arvioi, että yrityksen ongelmat johtuvat täysin samasta syystä kuin sen aiempi suosiokin: alusvaatteet ovat yliseksikkäitä. Ennen ne vetosivat yleisöön, mutta nyt överiä seksikkyyttä halutaan jopa välttää.

Tämän hetken nuoriin naisiin ei nimittäin vetoa enää pelkkä pinta ja ulkonäkö. Mukavuus, luonnollisuus ja urheilullisuus näkyvät muodissa ja muillakin elämän alueilla. Stereotyyppisen seksikkäät alusvaatteet saatetaan myös kokea oman arvomaailman vastaisina.

Myöskään Victoria's Secretille ominainen mainonta ei auta asiaa. Mainoksiin ja niissä esiintyviin malleihin on vaikea samaistua aikana, jolloin muut merkit ovat alkaneet käyttää alusvaatemainoksissaan perinteisten mallien sijaan keskivertoja naisvartaloita. Victoria's Secretin on vaikea muuttaa mainontansa suuntaa kaikkien niiden vuosien jälkeen, kun se on kertonut yleisölle, että yhteen puristetut ja reippaasti topatut rinnat ovat avain seksikkyyteen.

Vielä on kuitenkin liian aikaista sanoa, miltä Victoria's Secretin tulevaisuus näyttää. VS on jo nyt vastannut muuttuvan maailman tarpeisiin tuomalla mallistoonsa toppaamattomia liivejä ja urheilullisempia malleja. Yritys ilmoitti aiemmin tänä vuonna luopuvansa uima-asu-, bikini-, asuste-, kenkä- ja vaatemallistoistaan, joten se yrittää ilmeisesti panostaa kunnolla alusvaate- ja sporttipuolen kehittämiseen.

Eikä maailman menestyneimmällä alusvaateyrityksellä vieläkään huonosti mene, enää se ei vain voi ratsastaa pelkällä perinteisellä seksillä.

Lue myös:

Huonoja uutisia Victoria's Secret -faneille: vaatteiden, kenkien ja asusteiden myynti lopetetaan

6 erikoista faktaa Victoria's Secret -näytöksestä

Näin syövät Victoria's Secret -mallit

Kuvat MVPhotos

Alkuperäinen juttu: Cosmopolitan

Kaia Gerber

Karl Lagerfeld  esitteli päivitetyn versionsa merimiestyylistä.

Chanel esitteli tällä viikolla pre fall 2018 -mallistonsa pääsuunnittelijansa Karl Lagerfeldin kotikaupungissa Hampurissa. 

Kerran vuodessa järjestettävä, muotitalon käsityöosaamista esittelevä Métiers d'Art -näytös oli saanut inspiraationsa satamakaupungin merimiehistä ja 1960-luvun fiiliksestä.

Tweed-jakkujen ja housupukujen lisäksi näytöksessä nähtiin joukko muhkeita palmikkoneuleita. Monet malleista oli puettu päästä varpaisiin tummansiniseen. Neuleet yhdistettiin muun muassa minihameisiin ja säärystimiin.

Edellisissä Chanel-näytöksissä loistanut Lily-Rose Depp istui tällä kertaa yleisön joukossa, joten huomion keskipisteenä oli mallitulokas Kaia Gerber. Lisäksi lavalla tepastelivat muun muassa Anna Ewers, Soo Joo Park sekä Lagerfeldin 9-vuotias kummipoika Hudson Kroenig.

Katso alta kuvat näytöksen kohokohdista!

Kuvat: MVPhotos

Katso myös:

Tämä kuosi on taas ajankohtainen – toimii täydellisesti myös asusteissa

Vloggaaja ja laulaja Saara: ”Jos ajelet hiuksesi ja lopputulos näyttää kamalalta, mitä sitten?"

Testasimme peitevoiteet – voittajatuote kätkee kavoilta punaisuuden, näpyt ja tummat silmänaluset

 

 

 

Täpläkuume leviää! Ensin leoprinttiin pukeutuivat villejä kuoseja rakastavat voimanaiset, nyt sitä himoitsevat myös minimalistit.

"Jos olet suloinen ja uskot kohtuuteen, älä käytä sitä”, julisti muotisuunnittelija Christian Dior leopardiprintistä.

Juuri Dior nosti leoprintin muotiväen huulille ja uomille vuonna 1947. Hän oli suunnitellut kevään kokoelmaansa kaksi mekkoa: yhden iltapuvuksi ja toisen päiväkäyttöön. Molemmissa muotiväen silmä keskittyi villiin printtiin, joka ei ollut aiemmin kuulunut huippumuodin palettiin.

Mutta kun oikein kaivaa leoprintin historiaa, törmää naiseen, joka pukeutui leoprinttiin ennen kuin siitä tuli muotiuskottava. Amerikansuomalainen mykkäelokuvien tähti Marian Nixon omi leoprintin tavaramerkikseen jo 1920-luvulla. Hän omisti oikean leopardin ja halusi mätsätä asunsa lemmikkinsä kuosiin. Tuolloin ja vielä 1940-luvulle muhkeat leoparditakit tehtiin leopardien turkeista.

Viimeistään 1960-luvulla eläinsuojelijat puuttuivat leopardien lahtaamiseen. Silloin ensi-iltaan tuli leffa Miehuuskoe. Siinä näyttelijä Anne Bancroft sekoitti suhdesoppaa päällään väljä leoparditakki. Takki sopi täydellisesti yhteen roolihahmon syöjättären maineen kanssa ja oli omiaan synnyttämään laajaa leoparditurkisten vastaista liikehdintää.

1970- ja 80-luvulla leoprintistä tuli asennemuijien valinta, kun siihen pukeutuivat laulajat Debbie Harrystä Grace Jonesiin. Kuitenkin jo 90-luvulle tultaessa leopardin osakkeet olivat laskussa. Siihen kyllä pukeuduttiin, mutta se oli saanut mauttoman leiman. Leopardiprinttiä kantoivat Spice Girlsien Melanie Brown, Pulmusten railakkaasti pukeutuva äiti Peggy ja Nanny-sarjan päähahmo Fran Fine.

Viime vuosina ja erityisesti tänä talvena printti on päätynyt tyylimuusien vaatekaappeihin ja muotisuunnittelijoiden catwalkeille. Esimerkiksi Stella McCartney otti leokuosin tulevan kevään kuosivalikoimaansa. Hän ei kuitenkaan käyttänyt sitä perinteisessä ruskeassa sävyssä, vaan loi herkän, vaaleanpunaisen printtimekon.

Kuka pelkää leopardia? Ei kohta kukaan.

Leopardihousut, 29,99 e, Vila.


Vetoketjullinen hame, 57 e, Topshop.


Aurinkolasit, 414 e, Jimmy Choo.


Lyhyt tekoturkistakki, 80 e, Bik Bok.


Loafer-kengät 430 e, Minna Parikka.

 


Malli Emily Ratajkowski hallitsee pelkistetyn yhtälön: musta poolo + leokuosi.


1960-luvun tunnetuin puuma rouva Robinson pukeutui leoprinttiin Miehuuskoe-leffassa.


Scary Spice Mel B esiintyi villissä leopardihaalarissa 90-luvulla.


Kokenut kuosien käyttäjä, Voguen päätoimittaja Anna Wintour yhdistää leopardin rinnalle pari muutakin printtiä.

Kuvat: Kuvat MVPhotos, Imaxtree ja valmistajat

Katso myös:

Testasimme peitevoiteet – voittajatuote kätkee kavoilta punaisuuden, näpyt ja tummat silmänaluset

Tämä hiusharja on Kate Middletonin kampaajan salainen ase – maksaa vain 12 euroa

Vloggaaja ja laulaja Saara: ”Jos ajelet hiuksesi ja lopputulos näyttää kamalalta, mitä sitten?"