Ajattomasta trenssitakista on moneksi. Sporttiset asusteet, kuten lippis ja tennarit, tekevät lookista rennon, ja klassisen beigen rinnalle ovat hivuttautuneet nyt myös murretut sinisen sävyt.

Pusero 129 e, Samsoe & Samsoe. Trenssitakki 69,99 e, H&M.


Trenssitakki 89,99 e, KappAhl. Haalari 125 e, Cos. Lippis 49 e, Samsoe & Samsoe. Tennarit 79 e, Superga.

Paita 99 e, Samsoe & Samsoe. Farkut 44,95 e, Nelly. Korvakorut 10 e, Monki. Trenssitakki 129 e, Monki. 


Huppari 19,99 e, Bik Bok. Takki 499 e, Tiger of Sweden. Sortsit 30 e, Monki.

Toppi 24,90 e, H&M. Trenssitakki 400 e, Diesel. Vaaleat boyfriend-farkut 64,99 e, Bik Bok.

Lippis 14,99 e, Bik Bok. Neulepaita 160 e Hunkydory. Trenssitakki 495 e, Filippa K. Sortsit 89 e, Samsoe & Samsoe. 

Trenssitakki 505 e, Weekend by Max Mara / Max Mara Helsinki. Farkkumekko 195 e Sportmax Code. Korvakorut 15 e, Monki.

Näillä tuotteilla luotiin mallin look:

Lumenen CC Color Correcting Cream -cc-voide, sävy Ultra light. CC Color Correcting Concealer -peitevoide, sävy Red Neutralizing. Nordic Nude Air-Light Compact Powder -puuteri, sävy 2. Nordic Nude Light Reflecting Blush -poskipuna, sävy 4. Nordic Chic Extra Stay Eyebrow Palette -kulmapaletti, sävy 1 Medium Brown. Eyebrow Shaping Wax -kulmakarvavaha, sävy 3 Blond. Nordic Noir Intense Eye Pencil -silmänrajauskynä, sävy 7. Nordic Chic Pure Color Eyeshadow -luomiväri, sävy 11 Pure Nature. Nordic Noir Deep Impact Mascara -ripsiväri, sävy ruskea. Nordic Chic Moisturizing Lipstick -huulipuna, sävy 11 First Day of Spring.

Hiuksissa Cutrin Chooz Multispray -muotoilusuihke, Cutrin Chooz Sugar Spray -sokerisuihke ja Cutrin Chooz Root Lifting Finishing Spray -tyvikohottaja.

Meikki ja hiukset: Eevis Liedes / Lumene
Malli: Anna / Paparazzi

H&M:n suunnittelijayhteistyö  Erdem Moralioglun kanssa tulee myyntiin ihan kohta. Jos jotain olemme edellisistä yhteistyömallistoista oppineet niin sen, että lanseerauspäivänä on toimittava nopeasti. Olemme varmoja, että myös tämän malliston vaatteet viedään käsistä. 

Taas maistiaisia 2. marraskuuta lanseerattavasta Erdem x H&M -yhteistyömallistosta! Yhdessä valokuvaaja Michal Pudelkan kanssa tehty lookbook nimittäin julkaistiin juuri. 

- Erdem x H&M -mallisto puhutteli minua aidosti, joten halusin luoda sille lookbookin twistillä. Rakastan yllättäviä elementtejä, surrealismia ja sitä kuinka kuvan tunnelmaa voi muokata pienillä yksityiskohdilla, kuten kuvan rajauksen ulkopuolelta ojennetuilla kukkakimpuilla, valokuvaaja sanoo. 

Printtikampanja kuvattiin samassa hulppeassa kartanossa, missä myös Baz Luhrmannin ohjaama Erdem x H&M -lyhtyelokuva tehtiin. Luhrmann tunnetaan muun muassa ohjaamistaan elokuvista Moulin Rouge, The Great Gatsby ja Romeo ja Julia

Michal Pudelka halusi luoda kampanjakuviin tunnelman peribrittiläisestä olohuoneesta. Lookbookin kuvissa vaatteet puhuvat puolestaan, ja rekvisiittaa on käytetty harkiten. 

- Oli kunnia nähdä kuinka Michal tulkitsi malliston tunnelman. Rakastan tapaa, jolla hän leikitteli eri elementeillä, kuten kukilla, korostaakseen Erdem x H&M -malliston henkeä entisestään, sanoo malliston suunnittelija Erdem Moralioglu

Kanadalais-turkkilaisen muotisuunnittelijan vaatteita on myynnissä yli 170 jälleenmyyjällä ympäri maailman, muun muassa New Yorkin Barneysillä. Erdem x H&M -mallisto tulee sisältämään uudelleentulkintoja Erdemin mallistojen tunnetuimmista teemoista ja kuoseista. Tarjolla on eteerisiä kukkia ja viktoriaanisia siluetteja Moralioglulle ominaiseen tyyliin. Mallisto tulee sisältämään myös miesten vaatteita, joita Moralioglu ei ole koskaan ennen suunnitellut.

H&M on aiempina vuosina tehnyt yhteistyömallistoja muun muassa Karl Lagerfeldin, Marnin, Maison Margielan, Versacen, Isabel Marantin, Lanvinin ja viimeisimpänä Kenzon kanssa. Mallistot ovat olleet aikaisempina vuosina todella suosittuja. Joten jos mielit itsellesi jonkin Erdem x H&M -vaatekappaleista, niin suosittelemme varautumaan jonotukseen. Tämä mallisto on upea!

99 e, H&M

149 e, H&M

129 e, H&M

99 e, H&M

129 e, H&M

99 e, H&M

59,99 e, H&M

199 e, H&M

129 e, H&M

299 e, H&M

199 e, H&M

179 e, H&M


99 e, H&M

ERDEM x H&M -mallisto myynnissä valituissa myymälöissä sekä verkkokaupassa 2.11. alkaen. 

Kuvat: H&M

Katso myös: 

Unohda tylsä villakangastakki! Tässä ideoita herkullisen värisiin toppatakkeihin

Ovatko nämä tennarit seuraavat hittikengät? Sienna Millerin ja Gigi Hadidin mielestä kyllä

Crocseja, velour-pukuja, matalantioisia farkkuja: nämä 2000-luvun alun trendit palaavat kovaa vauhtia takaisin

Taas yksi syy rakastaa Alessandro Micheleä vähän enemmän.

Gucci kertoi eilen luopuvansa kokonaan turkisten käytöstä. Merkki aloittaa turkiksettoman tulevaisuutensa ensi vuodesta lähtien.

Asiasta kertoi italialaismuotitalon toimitusjohtaja Marco Bizarri London College of Fashionissa järjestetyssä tilaisuudessa.

- Oletteko sitä mieltä, että turkikset ovat moderneja? Minun mielestäni eivät ja se on syy siihen, että luovumme niistä. Ne ovat vanhanaikaisia, Bizarri sanoi.

Puheessaan Bizarri mainitsi myös, että Guccin luovaksi johtajaksi pari vuotta sitten valittu Alessandro Michele on vaikuttanut merkittävästi päätökseen luopua turkiksista huolimatta siitä, että Michele on myös mies merkin suosittujen karvaloafereiden takana.

Michelen visiota on kuitenkin syytä kunnioittaa. Sen jälkeen, kun Gucci palkkasi hänet luovaksi johtajakseen, ovat muotitalon myyntiluvut nousseet huomattavasti. 

Alessandro Michele on johtanut Guccia tammikuusta 2015 lähtien. Suunnittelija on uudistanut merkin imagoa rankasti. Kun vielä joitakin vuosia sitten Gucci huokui glamouria ja seksikkyyttä, on Michele onnistunut uudistamaan merkin huomattavasti modernimmaksi ja coolimmaksi. Gucci on Michelen ohjauksessa onnistunut karistamaan perinteiset jet set -vibansa.

Lisäksi turkispäätökseen on varmasti vaikuttanut se fakta, että nuoret ovat merkittävä osa Guccin nykyistä asiakaskuntaa. Arvioiden mukaan milleniaalit ostavat tällä hetkellä jopa puolet merkin kaikista tuotteista.

Ja mehän tunnetusti vaadimme yrityksiltä edellisiä sukupolvia enemmän läpinäkyvyyttä niiden toiminnassa ja eettisyydessä.

Kolmas merkittävä syy päätökselle on Bizarrin mukaan se, minkälainen muotitalon työnantajamielikuva on.

- Muutos tarvitaan myös siksi, että muuten lahjakkaimmat henkilöt eivät halua tulla Guccille töihin, Bizarri lisäsi puheenvuorossaan.

Guccin päätös on merkittävä. Sen lisäksi, että merkki kuuluu muotimaailman isoimpiin toimijoihin, ovat statement-turkikset ja aidosta turkiksesta valmistetut yksityiskohdat kuuluneet tähän saakka keskeisesti sen tarjontaan. 

Myös monet muut merkit, kuten Calvin Klein, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger ja Armani, ovat nykyään turkisvastaisia. Myös muun muassa Net-A-Porter ilmoitti aikaisemmin tänä vuonna, ettei enää ota valikoimiinsa turkistuotteita. Arvostamme!

Luova nero Guccin menestyksen taustalla on italialainen Alessandro Michele.

Lähde: Vogue UK
Kuvat: MVPhotos, Getty Images