1. Jos rakastat jäätelöä, kokeile tätä! Paloittele pari pehmeähköä banaania ja laita ne kulhossa pakkaseen. Pidä kylmässä muutama tunti, ja heitä sitten blenderiin. Anna sekoittua kuohkeaksi massaksi ja nauti sitten vaikkapa marjojen kera. 

2. Lisää kourallinen pinaattia lautasellesi aina kun mahdollista. Pinaatti sopii hyvin omeletin lisukkeeksi, kanan kaveriksi tai vaikkapa leivänpäälliseksi. Pinaatti on täynnä kuituja, antioksidantteja ja A-vitamiinia.

3. Heitä myös ripaus pellavansiemeniä välipalojesi joukkoon. Siemenet sisältävät muun muassa proteiinia, kalsiumia ja B-vitamiinia. Ne sopivat hyvin esimerkiski puuron, jugurtin tai mehukeiton sekaan.

4. Älä osta valmissalsaa, vaan tee helppo herkku itse. Sekoita keskenään pieneksi pilkottuja tomaatteja, sipulia, avokadoa, chiliä, suolaa, limeä, mustaippuria ja tuoretta korianteria. Ah, miten paljon vitamiineja!

5. Sekoita kreikkalaisen jogurtin sekaan marjoja makusi mukaan. Kaada huolellisesti sekoitettu seos mehujäämuotteihin ja aseta tikut paikoilleen. Anna jähmettyä pakastimessa neljä tuntia. Tadaa, herkulliset mehujät ovat valmiita!

6. Kuivatut hedelmät ja pähkinät ovat mahtava valinta matkaevääksi, sillä ne eivät vie laukussa paljoa tilaa eivätkä pilaannu nopeasti. Pähkinät, kuten mantelit, saksanpähkinät ja cashewpähkinät, sisältävät paljon proteiinia ja pitävät nälän loitolla.

Kuva: Minna Somero
Alkuperäinen juttu: Cosmopolitan.com

PS. Oletko jo lukenut listan herkullisista välipalaideoista uusimmassa Cosmosss?

Katso myös: 

6 superterveellistä herkkuohjetta

4 herkullista vihersmoothie-ohjetta

Näin syö fitnessguru Kayla Itsines