Oletko tottunut haahuilemaan aamuisin ympäri asuntoasi zombien lailla? On aika muuttaa aamurutiinisi.

Oletko tottunut haahuilemaan aamuisin ympäri asuntoasi zombien lailla? Alkaako ajatuksesi kulkea kirkkaasti vasta lounasajan tienoilla? On aika muuttaa aamurutiinisi.

1. Vaihda herätyskellosi ääni
Oletko sinäkin valinnut puhelimesi herätysääneksi palosireeniltä kuulostavan hälytyksen? Tee heräämisestä miellyttävämpää vaihtamalla ääneksi lempibiisisi.

2. Hengittele syvään sängylläsi.
Herättyäsi kehosi janoaa lisähappea, joten istu hetki sängylläsi hengitellen pari kertaa hitaasti sisään ja ulos. Raota myös makuuhuoneen ikkunaa heti herättyäsi. Avaa verhot samantien.

3. Herättele kehosi liikunalla
Tiedetään - maanantaiaamun kiiressä vatsalihasliikkeet ovat viimeinen asia mielessäsi. Pyörittele kuitenkin hartioitasi pari kertaa ja niskaasi - tämä auttaa kehoasi heräämään.

4. Juo paljon vettä
Muista juoda runsaasti vettä heti herättyäsi. Voit puristaa aamuveteesi myös hieman sitruunaa - tämä herättää sinut uuteen päivään ja on lisäksi superterveellistä.

5. Älä unohda aamiasta.
Kehosi tarvitsee energiaa päivään, joten syö AINA kunnon aamiainen.

6. Kuuntele musiikkia
Musiikin vaikutus mielialaasi on mieletön - kuuntele siis aamuisin niitä biisejä, jotka nostavat fiiliksesi kattoon.

Kuva: LauraHoo
Alkuperäinen juttu: EliteDaily