1.     Laita rauhallista musiikkia soimaan. Energinen musiikki kiihdyttää sykettä ja laittaa veren virtaamaan kropassa, mutta stressaavina hetkinä kannattaa kuunnella mielummin hidastempoistaa musiikkia, joka rentouttaa mieltäsi.

2.     Naura. Lue vitsi, katso hauskoja eläinvideoita tai soita hulvattomalle ystävällesi.

3.     Juo vettä. Päivän aikana tulisi juoda vähintään kaksi litraa vettä.

4.     Kiinnitä huomiota hengitykseesi. Tiesitkö, että apua parempaan hengitystekniikkaan on saatava jopa puhelinapplikaatioista?

5.     Mene hierontaan. Kun kroppasi on rento, tuntuu mielikin keveämmältä.

6.     Kirjoita tehtävälistasi paperille. Silloin se ei pyöri jatkuvasti mielessäsi. Muista,  ettei maailma kaadu siihen, vaikka purkaisitkin tiskivuoren vasta huomenna.

7.     Mene happihyppelulle. Jo vartin pituinen kävely piristää mieltä kummasti.

8.     Itke, kun siltä tuntuu. Yleensä olo keveämpi, kun on antanut kyynelten virrata vapaasti.

9.     Riko rutiinit. Vaihtelu virkistää, joten kävele kotiin uutta reittiä tai ilmoittaudu kokkauskurssille.

10.   Palkitse itsesi pitkällä kylvyllä. Lisää veteen eteerisiä öljyjä tai sytytä kylpyhuoneeseen tuoksukynttilä.

Alkuperäinen juttu: Cosmopolitan.com

Kuava: MV Photos

Katso myös:

Cameron Diazin 3 vinkkiä hyvään elämään

5 syytä syödä enemmän suklaata

Superfoodit, jotka saavat ihosi hehkumaan