Kuinka herkästi lääkäriin? - Terveys ja hyvä olo

annu

Mua kiinnostais tietää, kuinka usein ja helposti menette lääkäriin, jos kärsitte jostain ns. tavallisesta vaivasta, kuten flunssasta, hiiva- tai emätintulehduksesta, virtsatietulehduksesta tms.?

Aina kun lukee mitä tahansa palstoja, niin aina sanotaan: mene lääkäriin. Mun uskoni tavalliseen terveyskeskuslääkäriin on aika olematon, kun oon yrittänyt hoidattaa atooppista ihoani. Tuntuu, että kyllä sen reseptin saa kouraan, mutta todellista apua ei kunnalliselta saa. Yksityiselläkin olen käynyt. Sieltä saa enemmän reseptejä ja maksaa hitosti, mutta mitään pitkäaikaisempaa hyötyä en ole saanut.

Olen myös aika kova itsehoidon kannattaja. Jos jotain lääkettä saa käsikauppatavarana, ostan mieluummin sitä ja kokeilen, josko auttaisi. Jos vaiva pitkittyy ihan hirmuisesti, menen sitten vasta lääkäriin.
Olen kai vanhanaikainen jäärä kun en mielelläni lääkäriin taivu.

Sivut

Kommentit (38)

Miffy
Viesti

No, mä menen kyllä aika helpolla :) En nyt ehkä ihan minkään nuhan takia (ellei se jatku tosi kauan), mutta jos on esim. töitä/tarvitsee jostain muusta syystä todistuksen, niin sitten on tietty mentävä heti.

Lizzie
Viesti

Mun mielestä lääkäriin ei kannata rynnätä heti. Meen lääkäriin yleensä vaan kun oon tosi kipee tai sit gyniksen tarkastus, tosin nyt YTHS:n kautta on tullu käytyä siellä 2 kertaa sillee "epäilen umpparia" "haluun verikuvan".

Parempi se on koittaa mun mielestä ensin itse lääkitä, "lepoa, nestettä ja buranaa" sopii aika moneen, sitä omaakin järkeä voi käyttää. Jotkut hiivasieni,- jalkasilsa,- mahaongelmat yms. voi aika hyvin apteekista ilman reseptiä ilmeisesti hoidella.

Sit jos joku vaiva on pitkäaikanen niin sitten lekurille.

Shandy
Viesti

Pää kainalossa vasta ;)

En siis kovin helposti lähe lääkäriin ellei oo tosi paha vaiva..Tavallisen flunssan takia en lähde lääkäriin, mut sit nyt kun mulla esim. oli tuolta kaulasta noi rauhaset aivan turvoksissa niin sit menin (tosin vasta kun ne oli viikon ollut turvonneina) kun kuvittelin jo kaikki hengitysvaikeudet sun muut :P Tosin sekin oli sit turha reissu kun buranaa käskettiin vaan ottaa.

Tonde
Viesti
Shandy
Pää kainalossa vasta ;)

Sama täällä, kunhan oon ekku pelannu vähän futista sen kaa.
Ei tykkää lääkäreistä, ei.

Abigail
Viesti

Minäkään en helposti lääkärille eksy. Yleensä sairauden on täytynyt kestää sen kaksi viikkoa ennen kuin vaivaudun varaaman ajan. Tapa varmaan juontuu lapsuudesta, jolloin lääkäri aina passitti äitini ja minut kotiin kehotuksella "katselkaa vielä viikko". JOKA KERTA palattiin vastaanotolle takaisin vielä sairaampana. Kerran minut lähetettiin kotiin ja seuraavana aamuna toinen lääkäri totesi minussa keuhkoputkentulehduksen :shock:.

amethystine
Viesti

Muissa asioissa en kovin helpolla mutta kun virtsatietulehdus sattuu kohdalle niin KYLLÄ! Olen kyllä niin lopen kyllästynyt siellä ravaamiseen ja kaikenmaailman pultsareiden tuijotukseen. Vuoden sisällä varmaan 8 kertaa käynyt tuon asian kanssa lekurilla ja varmaan tuplaverran niitä on ollu. Kun ei vaan voi keskittyä mihinkään muuhun ku siihen kipuun ja kirvelyyn. :evil: Alkaa vastaanottohenkilökunta olla niin tuttua että eivät kohta varmaan pyydä näytettäkään tutkittavaksi.. :D Mut äippä lupas kustantaa että KUN seuraavan kerran tulee niin yksityiselle mennään.

Maruchka
Viesti
Tonde
Shandy
Pää kainalossa vasta ;)

Sama täällä, kunhan oon ekku pelannu vähän futista sen kaa.
Ei tykkää lääkäreistä, ei.

:lol: Just niin.
Mua ei tosiaan saa lekuriin kovinkaan helpolla. Turha niissä on juosta joka pikkuvaivan takia :roll:

marimma
Viesti
annu
Mua kiinnostais tietää, kuinka usein ja helposti menette lääkäriin, jos kärsitte jostain ns. tavallisesta vaivasta, kuten flunssasta, hiiva- tai emätintulehduksesta, virtsatietulehduksesta tms.?

-----

Olen kai vanhanaikainen jäärä kun en mielelläni lääkäriin taivu.

kuule et ole ainoa. minä olen kanssa sellanen jäärä, että jos en tunne että olisin kuolemassa, niin lääkäriin en mene :D

Eli en kyllä todellakaan mene helposti!

Hyvä jos edes vesisyyhyn saatuani viitsin mennä lääkäriin, mutta sillon oli niinkin pienestä asiasta kyse kun vähän vilauttaa säärtä ja saada syrtekkiä lääkkeeksi ja sitten kotiin :)

Lania
Viesti

Jos ei olis tota omaa lääkäriä tossa kotona, niin varmaan aika kauan menis ennenku lähtisin. Oon just sellanen että joku ajanki varaaminen on jo ylivoimanen tehtävä jos ei oo mikään hätätilanne, niin tuskin jaksaisin vähästä itteeni vaivata.

Paitsi jos ois joku sellanen lääkärimesta mihin vois vaan mennä, niin sellasessa varmaan ravaisin koko ajan :lol: "ota multa verikoe, onks kaikki ok" "kato mun kuulo, onks kaikki ok" "mulla on punotusta käsivarressa, mitä jännää se vois olla" "tutkisitäjatätäjatota" jnejne.

Lucky Lady
Viesti

Mä kipitän työterveyshuoltoon heti kun vähänkin niiskaisen ruikkaamaan saikkua (jotain kertoo mun työmoraalista :lol: ), mutta jos en ole töissä, niin menen lääkäriin vasta kun on ihan pakko.

oranssi
Viesti
Lucky Lady
Mä kipitän työterveyshuoltoon heti kun vähänkin niiskaisen ruikkaamaan saikkua (jotain kertoo mun työmoraalista :lol: ), mutta jos en ole töissä, niin menen lääkäriin vasta kun on ihan pakko.

Mulla on vähän sama, tai siis en välttämättä aina saikkua ole ruinaamassa mutta kun työterveyshuolto on muuten niin kätevä ja ilmainen niin siellä tulee ravattua vähän pienemmissäkin vaivoissa. Vaikka ei nyt sentään nuhakuumeissa.

Nyt kun ei sitä hupia tällä hetkellä ole, niin soittelen kaupungin terveysneuvontanumeroon kun jokin askarruttaa. Sieltä olen oikeasti saanut hyviä neuvoja pienellä vaivalla, suosittelen.

Laura P
Viesti
oranssi
Nyt kun ei sitä hupia tällä hetkellä ole, niin soittelen kaupungin terveysneuvontanumeroon kun jokin askarruttaa. Sieltä olen oikeasti saanut hyviä neuvoja pienellä vaivalla, suosittelen.

Eräs ystäväni myös kehui tuota neuvontaa kovasti. Hän soitteli sinne aina, kun hänen esikoisellaan oli jotain tavallisuudesta poikkeavaa ja sai aina nopeasti mielenrauhaa sen suhteen, ettei kyseessä ole mikään vakavampi pulma, vaan ihan tavallinen vauvojen vaiva.

figaro
Viesti

Minä seurailen tilannetta ja odotan jonkun aikaa ennen kuin menen lääkäriin - paitsi, jos olen töissä (sairaana en ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa enkä näin ollen hyödyksi). Toisaalta noiden alapäävaivojen osalta en hirveän pitkään viivytä vaan mieluiten hoidatan heti - riippuen tulehduksestakin (hiivaa en hoidata lääkärissä).

Jzzu
Viesti

Mie oon tosi huono menemään lääkäriin.
Ei mulla oo mitään ongelmaa sinänsä lääkäreiden kanssa mut en vaan saa aikaiseksi ennen kuin oon ihan kuoleman kielissä tyyliin.

Viime talvena kun mulla oli poskiontelotulehdus niin oottelin varmaan viikon pari ennen kuin sain aikaiseksi mennä lääkäriin, luonnollisesti vasta entisestään huononeva olo sai sinne menemään.

Nyt kevään olen pohdiskellut että oiskohan mussa jotain perustavaaluontoa olevaa vikaa kun mulla on sellaisia ihmeellisiä satunnaisia ja viiltäviä alavatsa kipuja kohdun seutumilla mutta en ole vieläkään kuin mietintävaiheessa tuon lääkärin suhteen.

Ei ole olevinaan aikaa eikä aina ees jaksa "huolehtia itsestään".

satuuh
Viesti

Minuukaan ei kovin helposti saa lääkäriin menemään.
Täytyy olla tosi kipee ennen ku saan aikaseks lähteä lekurin pakeille. Ei siinä että pelottais tms. mut oon vaan niin laiska ja saamaton ja lisäks on vähän usko menny noihin arvauskeskuksen lääkäreihin.. Nim. monta turhaa antibioottikuuria syöneenä. Paljon ennemmin yksityiselle kuin kunnalliseen, vaikkakin se yksityinen osaa olla välillä turhankin hintava :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat