Paksut reidet, jenkkakahvat ja selluliitti - Terveys ja hyvä olo

Rahel

Mä olin yllättynyt, kuinka paljon treenauksella voi vaikuttaa omaan kehoonsa... Oon muutamassa kuukaudessa saanut parhaimmillaan senttejä pois kropastani. Varsinkin reisiä, peppua ja käsivarsia on helppo treenata, kunhan laittaa tarpeeks painoa. Jalkaprässi on ihan ykkönen ja nyt oon alkanut tekeen kyykkiä tankoharjoitteluna (tällä hetkellä pelkällä tangolla, koska jo sekin painaa aika helkutisti :lol:). Tuohon päälle jotain aerobista harjoittelua (jumppaa, lenkkeilyä tms.), niin taatusti alkaa selluliititkin kadota.

Sivut

Kommentit (28)

Maaria
Rahel
Mä olin yllättynyt, kuinka paljon treenauksella voi vaikuttaa omaan kehoonsa... Oon muutamassa kuukaudessa saanut parhaimmillaan senttejä pois kropastani. Varsinkin reisiä, peppua ja käsivarsia on helppo treenata, kunhan laittaa tarpeeks painoa. Jalkaprässi on ihan ykkönen ja nyt oon alkanut tekeen kyykkiä tankoharjoitteluna (tällä hetkellä pelkällä tangolla, koska jo sekin painaa aika helkutisti :lol:). Tuohon päälle jotain aerobista harjoittelua (jumppaa, lenkkeilyä tms.), niin taatusti alkaa selluliititkin kadota.

Jos pelottaa kyykätessä painot, niin kokeile tehdä Smithissä, eli siinä telineessä. Uskaltaa helpommin lisäillä, varsinkaan jos ei ole ketään kaveria varmistamassa. :)

vaniljagirl

Aiheesta on varmaan ennenkin keskusteltu mutta vielä kerran, miten saan paksut reidet (selluliittiä täynnä) pienemmäksi, millä saan jenkkakahvat pois entä mitä tehdä käsivarren selluliitille?

Harjoituksia nyt siis kyselen ja ihan molempia: kotikonsteja ja salitreeniä. Miten kauan SINULTA on mennyt saada kroppa kuntoon jos olet samassa ongelmatilanteessa ollut kuin minä?

Noihin harjoituksiin vielä, pistäkää vastauksia sillai ettei pelkkä "vatsalihaksia" vaan sitten että kuinka paljon niitä vatsalihaksia pitäis tehdä ja missä ajassa jne. :)

Kiitos :)

Sarah

Tällainen pieni kommentti, niitä lihaksia voit liikkeillä toki kiinteyttää mutta sitä päällä olevaa rasvaa et saa pois kuin laihduttamalla. Elikkäs yhdistä laihutus/rasvanpoltto-ohjelma lihaskunto-ohjelmaan :wink:

vaniljagirl

Niinpä, juurikin näin.. Mutta vielä tarkennuksena: vastauksia esim. tuohon edelliseenkin että vaikkapa kyykkyjä 20 2krt päivässä tms.. Mutta kiitos jo näistäkin mitä tähän mennessä on tullut..

andra

mä olen ruvennut tekemään cosmotreeniä (yritys joka ilta, eli n. 3 kertaa viikossa oikeesti :roll: ). eli cosmot 7 vuoden ajalta hyötykäyttöön, niistä saa kivaa täsmätreeniä, esim. yhtenä iltana treenaat käsivarsia ja seuraavana peppua jne. loistavaa näin kesäaikaan kun ei jaksa minnekään aerobiciin lähteä.

Neppis_
vaniljagirl
Niinpä, juurikin näin.. Mutta vielä tarkennuksena: vastauksia esim. tuohon edelliseenkin että vaikkapa kyykkyjä 20 2krt päivässä tms.. Mutta kiitos jo näistäkin mitä tähän mennessä on tullut..

Itse sain 10 kiloa pois ruokavaliol ja harjottelulla (íhan kotikonstein), vuodessa. Olin tuolloin lievästi ylipainoinen.
Mut nyt, veikkaan et aika lähellä ihanne painoa.

Elis tein seuraavaa JOKA TOINEN pvä :

Venyttely + alkulämmittely =juoksua, hyppelyä tai vaikka pientä siivousta
niin että pulssi nousee ja tulee pikkuisen hiki.

1.Sitten kyykkyjä suorasta puoleen väliin (jalat 90 asteen kulmas)
kädet niskan takana - 12 sarjas x 3

2. käsilihaksia nojaten painollaan seinää vasten 17 sarja x 3

3. peppulihaksia = makuultaan, polvet koukussa, pyllyn(lantion) nosto
25 sarjalla x 3

4. Lalat = selinmakuu kyljellään, alin jalka hieman koukussa päällimmäisen jalan nostot (jalka terä "kävely asennossa") 25-35 (lihaskunnon mukaan) sarjois, puolia vaihtamal x 3

(5. vatsat = kädet niskan takana, nostot VAIN lapaluut irroittaen maasta.
30 sarja x 3-4 (riippuen lihaskunnosta) )

näillä kyllä lähti Kaikki läskit ja selluliitit veks :D

Mutta tuloksia ei kannata osottaa tapahtuvan heti. Niihin kuluu se muutama kk. + Ruoasta rasvat pois js paljon vihanneksia ja kasviksia.
Kannattaa myös kokeilla syödä pieniä annoksia monta kertaa päiväs.
Pysyy nälkä kurissa ja aineenvaihdunta paranee.
Diettejä en suosittele, ainakaan nälkä/syömättömyys sellaisia..
kyl kilot lähtee, mut heti kun palaat norm. tapoihin kilot kertyy takas, jopa lisäkilot.. :?

toivottavasti jotain helppiä näist oli..

Shaula

Mä olen käynyt Bodypumpissa nyt noin vuoden verran 2X viikossa ja on kyllä havaittavia muutoksia kropassa. Ennen sitä olin kyllä liikunnallinen (spinning, pace, juokseminen) useita kertoja viikossa, mutta lihas ei noissa muokkautunut. Mun vartalon "ongelmakohta" on myös nuo jenkkikset, jotka kyllä poistui tässä vuoden aikana. Sinänsä se kaikki on vaan plussaa, sillä lihasten ulkonäkö ei mulle ole mikään juttu, mutta koska kärsin selkävaivoista, toi pumppi oli hyvä vaihtoehto. Ja muuten myös niska-hartiaseutu-kivut hävisivät tässä vuoden aikana...

*Sandy*

Nyton kovasti mainostettu Nivean selluliittivoidetta. Onko kellään kokemusta siitä? Tai muista selluliitti voiteista? Tekisi mieleni kokeilla, mutta jotenkin suhtaudun noihin hieman epäilevästi :roll:

Olen samaa mieltä kuin Miffy, paras tapa laihtua ja kiinteytyä on liikunta ja terveellinen ruokavalio.

MUOKS menenpäs tästä lukemaan selluliiteistä tuonne toisaalle :wink:

Lania
Miffy
Joo...Ne voiteet ei todella vaikuta muuhun kuin ihoon, ne eivät siis vaikuta siihen rasvaan josta ystävämme selluliitti muodostuu ;)

Nii, ja mun mielestä on huvittavaa sellanen "tavallisella perusvoiteella rasvasin kerran ja iho pysy ihan samanlaisena, yhellä selluliitti-voiteella rasvasin joka ilta kaks viikkoo niin ihosta tuli oikeesti paljo sileempi ja pehmeempi!!!". Oon aika taipuvainen uskoon että vaikutus olis sama jos samalla pontevuudella hierois ja hankais sen norminki voiteen kanssa ;)

Miffy

Hehe nii :)

Jooh, kyl mä uskon et on olemassa sellasiakin voiteita, joilla oikeasti saa tulosta aikaiseksi, MUTTA uskon myös, että ne ovat hintaluokassa 40-100e/tuote (Diorilla, Lancomella jne), joissa on ties mitä teknologiaa ja tehoaineita.

andra

mä voisin maksaakin jostain lancomesta jos tietäisin että se toimii, mutta aina on olemassa riski ettei. noiden "hienompienkin" tuotteiden joukossa tuntuu olevan aika paljon susia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat