Motivaation puute! - Terveys ja hyvä olo

Betty~

Mistä lisää intoa liikkumiseen? Olen harrastanut erästä lajia pian vuoden ja kesätauon jälkeen on ollut vaikeuksia lähteä treeneihin. Kesän jälkeen on vartaloon jäänyt muutama ylimääräinen kilo.. Kunnonkin kannalta olisi parempi aloittaa uudestaan urheilu. Eli siis tiedän mitä pitäisi tehdä mutta en tee sitä. Kellään samoja fiiliksiä? Miten saan hinattua laiskan takamukseni treeneihin?? :?:

Sivut

Kommentit (19)

sopuli

Mua auttaa se, että on kaveri kenen kanssa lähteä liikkumaan. Eihän sitä yksin tule lähdettyä... Tosin jos harrastuksesi on joukkuelaji niinkun luulisin, niin ei taida auttaa tuokaan.

lucifera

Kaveri on aina hyvä tekosyy :) Voi vaikka sopia että nähdään kaupungilla ja mennään sitten yhtä matkaa.

Minutkin sai kaveri houkuteltua liikuntaharrastuksen pariin, ja yllättävän hyvin siihen jää koukkuun muutaman kerran jälkeen kun vaan jaksaa aloittaa!

figaro

Annat suorastaan käskyn kaverillesi, että potkii joka kerta takamuksille, jos meinaat luistaa treeneistä :) Toimii ainakin minulla.. :D Ja onpa käynyt niinkin, että sovittu yhteinen harrastustoiminta jäi toiselta osapuolelta milloin minkäkin takia. Tästä kiivastuneena minä uhon saattelemana paahdoin kuin hullu tyyliin "minä en ainakaan jätä käymättä" :lol:

Carrie

Mullakin on vähän motivaation puutetta raahautua sinne spinningiin/salille joka päivä, kun ei ole ketään jota pyytäisi mukaan, joskus satunnaisesti joku kaveri lähtee seuraksi, mutta se on niin harvoin :( pitäisi keksiä joku enemmän auttava motivaatio tuolle liikkumiselle ja painonpudotukselle, mutta mikä semmonen olis? :?

Fansku
Carrie
Mullakin on vähän motivaation puutetta raahautua sinne spinningiin/salille joka päivä, kun ei ole ketään jota pyytäisi mukaan, joskus satunnaisesti joku kaveri lähtee seuraksi, mutta se on niin harvoin :( pitäisi keksiä joku enemmän auttava motivaatio tuolle liikkumiselle ja painonpudotukselle, mutta mikä semmonen olis? :?

Mua ei kiinnosta yhtään ton tyyppinen liikunta kun esim. spinning ja kuntosali. Luuletko että voisit löytää jonkun kiinnostavamman lajin? Tähän väliin lisäyksenä, että en arvostele spinningiä tai kuntosalia lajina, mutta kun itseäni ne eivät motivoi tippaakaan! :shock: Tietysti itse tiedät "sopiiko" laji sinulle, mutta jos tuntuu että kivempaakin voisi olla niin suosittelen kokeilemaan muita lajeja. Itsekkin vasta vuosi sitten löysin tanssitunnit, jonne menisin vaikka joka päivä edelleenkin jos olisin ilmoittautunut niin monille! :D Itsekkin kaipaisin kyllä jotain motivaatiota olla tunkematta suuhuni herkkuja... :lol:

Carrie

No tuo spinning tuntuu ihan mun lajilta, mutta salilla oleminen on kunnon pakon edestä tekemistä jos ei oo kaveria mukana :? Tanssia tms ajattelin ensin, mutta huonon rytmitajun takia se on melkeimpä mahdotonta :( Ja kun yksilölajit on aina ollut enemmän mun juttu, niin mitään joukkuelaji ei varmaan toimisi. Niihin yksilöhommiin vaan tarttis sen kaverin mukaan :D

Jeii

Kaverin kanssa PITI aloittaa kuntosaliharjoittelu, mutta tuppaa hänellä olevan kaiken sortin muuta tekemistä aina silloin :P

Noh, ehkä minä itsekään en mikään laiskuudesta ole puhumaan.

marru

Heips!

Mulla on ollut viime aikoina hillitön halu lähtee liikkeelle ja kokeilla jotain uutta. Ei sitä jaksa vuodesta toiseen sitä samaa. Mulle oli tosi tärkeetä kun löysin vihdoin mieluisen harrastuksen seurasta, jossa on tosi ihana ohjaaja ja mukavaa porukkaa muutenkin mukana. Tuskin malttaa odottaa seuraavaa kertaa.

Kuntoplus lehti on ollut mun suosikki monta vuotta.
Sitä lukiessa aina iskee kutoilu puuska.

Tärkeetä on ollut myös löytää perheen (tai kaveripiirin) yhteisiä harrastuksia. Voi sitä lähtee yhdessä harrastamaankin koko porukalla, sen sijaan että istuisi tv:n äärellä. Lajeja voisi olla vaikkapa: hiihto, laskettelu, rullaluistelu, keilailu, kalastus, pilkkiminen, retkeily, pulkkamäki jne. Laittakaa vaikka kotona pystyyn kisa kuka on notkein tai kuka saa ensiksi spakaatin tai kärrynpyörän tai käsillä seisonnan tmv. opetatte toisillenne lapsuudessa opittuja temppuja. moni perhe on viime kesänä hankkinut kotiinsa jätti trampoliinin, siinä on aikuisenkin tosi kiva kohottaa kuntoaan.

PinkPanther

Miule käy näin aina silloin tällöin: Välillä ottaa todellakin aivoon lähtee treenaamaan salille, kun ei ole ketään seurana. KAverit on laiskoja lukutoukkia tai tietokoneella/tv:n ääressä kökkijöitä, että turha on odottaa ketään heistä seuraksi treeneihin. Ja kulta käy toisella salilla, ja miun on parempi vielä tässä vaiheessa käydä tuolla "miun" salilla, sillä se on lukiolaisille halpa. Yhden kk-kortin sieltä saan vielä ostettua. Viime viikolla jo piti salille mennä ja uusi kortti ostgaa, mutta koitin keksiä tekosyitä ettei tarvitsisi lähteä (mm. ei jaksa kun on vapusta vielä univelkaa..ym.) Ja sit ei huvittanut, kerennyt, tms. Tänään on taas sellainen fiilis että ei jaksa, ei huvita, tylsää... Kun sais potkittua itsensä salille, niin se lähtis taas kulkemaan tuo treeni. Välillä salilla ollessa on käyny niin, että puolet treenistä on jäänyt vetämättä kun on iskeny vitutus että: P*skat, minähän en tee enää yhtään mitään!

Sit kun kuntosalia vaihtaisin, niin pääsis kullan kaa samaan aikaan treenailemaan, mut se on taas sit ihan toisenlainen sali, ja tulisko siellä sitten yksin käytyä, kun kulta käy aina illalla töiden jälkeen ja mie pääsen joskus päivälläkin.. Harmittaa kun ei oo varaa enää lukion jälkeen tuolla nykyisellä salilla käydä, kun siellä muuten olisi niin paljon kivempi treenata. Kulta ei tuu sinne, ku se on niin kallis. Yksi vaihtoehto olisi että jättäisin kuntosalillakin käymisen kokonaan, mutta sit itkisin hartiakipuja, ja fyssarille menis rahaa ihan solkenaan...
Sori että tänne raapustin tätä asiaa, teki vaan mieli puhua aiheesta vähän laajemmalti, ja motiaavion puutettahan tää taitaa olla.. :?

SunLion

Kimpassa motivoituminen on ihan hyvä juttu...ja näe kavereitas lenkin yhteydessä..mä voin kävellä helposti yli 20km lenkkejä ku on hyvää seuraa..yksin en haluu lähtee.

PinkPanther

Tuota olen ehdottanut ties kuinka monelle kaverille, mutta kun ne nyt välttämättä haluavat uskoa siihen, että ainut oikea tapa nähdä kavereita on ajella autolla kaupungilla, istua terassilla tai jätskillä, tai käydä baarissa. Ja muutoin ne öllöttävät sisällä telkkua katsoen. Illalla (yöllä) yleensä käydään kullan ja hänen kaverinsa (sekä sen kaverin koiran) kanssa kävelemässä ympäriinsä, ja sellainen se on kivaa kun saa höpötellä ja kilometrejä kertyy kymmenen yhden lenkin aikana. Muutenkin viikonloppuina ollaan käyty kullan kaa lenkillä.. mut en tajua mikä miun kavreita vaivaa, kun eivät ymmärrä peräänsä liikuttaa mihinkään suuntaan.. ärsytys..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat