Yleinen keskustelu

Tervetuloa keskustelemaan. Osallistu keskusteluihin joko anonyymisti tai omalla nimimerkilläsi. Ilman rekisteröitymistä voit keskustella Yleinen-aihealueella, muut alueet vaativat nimimerkin rekisteröimisen.

Viesti

osaisikohan joku sanoa, mistä tuollaisen "seksiasentoja vuoden jokaiselle päivällä" -kirjan voisi löytää? ois nimittäin poikkiksen synttärit uhkaavasti lähestymässä... :wink: ja plussaa ois jos sitä sais ostettua jostain päin oulua... :)

[quote author="Vierailija: repeliini" time="05.06.2007 klo 02:42"]

osaisikohan joku sanoa, mistä tuollaisen "seksiasentoja vuoden jokaiselle päivällä" -kirjan voisi löytää? ois nimittäin poikkiksen synttärit uhkaavasti lähestymässä... :wink: ja plussaa ois jos sitä sais ostettua jostain päin oulua... :)

[/quote]
0

Valmistujaislahjaksi olisi hieno saada muistokirja; tyhjä kirja johon lahjan antaja on kirjoittanut omistuskirjoitukseksi jotain kaunista ja kaikki muut vieraat kirjoittaisivat myös muiston valmistuneelle.

Valmistujaislahjaksi saa yleensä niin paljon kaikkea "turhaa", mutta tuolla tavoin muistot tärkeästä päivästä säilyvät pitkään, muutenkin kuin vlaokuvien muodossa. (ja lahjan saaja voi täydentää kirjaa lisäämällä valokuvia myöhemmin, kaikista vieraista esimerkiksi.)
Kortit kun häviävät usein jo pian juhlien jälkeen..

[quote author="Vierailija: Mimia" time="18.10.2006 klo 04:06"]

Valmistujaislahjaksi olisi hieno saada muistokirja; tyhjä kirja johon lahjan antaja on kirjoittanut omistuskirjoitukseksi jotain kaunista ja kaikki muut vieraat kirjoittaisivat myös muiston valmistuneelle.

Valmistujaislahjaksi saa yleensä niin paljon kaikkea "turhaa", mutta tuolla tavoin muistot tärkeästä päivästä säilyvät pitkään, muutenkin kuin vlaokuvien muodossa. (ja lahjan saaja voi täydentää kirjaa lisäämällä valokuvia myöhemmin, kaikista vieraista esimerkiksi.)
Kortit kun häviävät usein jo pian juhlien jälkeen..

[/quote]
0

suomalaisessa kirjakaupassa joskus oli sellanen 365 asentoa ;)

[quote author="Vierailija: SunLion" time="05.06.2007 klo 09:09"]

suomalaisessa kirjakaupassa joskus oli sellanen 365 asentoa ;)

[/quote]
0

Joskus aikaisemmin aloittamani thread on kadonnut.. Kootaan siis tänne kaikenlaisia vinkkejä arkeen ja juhlaan, äidistä poikaystävään, vaarista ystävään.. jne. Joululahjoja, syntymäpäivälahjoja, ystävänpäivälahjoja ja muita vuosien varrella eteen tulevia juhlia ja muistamisia.

[color=red]Syntymäpäivä [/color]
--- mies tai poikaystävä
* tärkeä valokuva vuosien varrelta omatekemissä kehyksissä
* seinäkalenteri omista kuvista
* lyijykynä-/muu taidetyö valokuvasta tehtynä
* tinatuoppi
* harrastuksiin liittyvät lahjat

--- äiti
* taulu
* kalenteri kuvista
* itse kuvioitu tyynyliina
* runo-/aforismikirja
* sukupuu oikeista kuvista koottuna

--- isä
* erämiehelle käsin tehty puukko tai lumikengät tms.
* samoja kuin äidille
* isolle huumoria ymmärtävälle isälle timo rautiainen&trio niskalaukaus "isojen miesten" t-paita sopivalla tekstillä

--- mummo
* sukupuu omista kuvista
* aforismitaulu
* musiikkia
* itse tehty käsityö (tyynyliina, tumput jne.), jota ei mummo itse itselleen tee

--- sisarukset
* musiikkia
* harrastuksiin liittyviä lahjoja
* juliste
* joku lapsuuteen liittyvä muisto

[quote author="Vierailija: figaro" time="26.02.2006 klo 10:43"]

Joskus aikaisemmin aloittamani thread on kadonnut.. Kootaan siis tänne kaikenlaisia vinkkejä arkeen ja juhlaan, äidistä poikaystävään, vaarista ystävään.. jne. Joululahjoja, syntymäpäivälahjoja, ystävänpäivälahjoja ja muita vuosien varrella eteen tulevia juhlia ja muistamisia.

[color=red]Syntymäpäivä [/color]
--- mies tai poikaystävä
* tärkeä valokuva vuosien varrelta omatekemissä kehyksissä
* seinäkalenteri omista kuvista
* lyijykynä-/muu taidetyö valokuvasta tehtynä
* tinatuoppi
* harrastuksiin liittyvät lahjat

--- äiti
* taulu
* kalenteri kuvista
* itse kuvioitu tyynyliina
* runo-/aforismikirja
* sukupuu oikeista kuvista koottuna

--- isä
* erämiehelle käsin tehty puukko tai lumikengät tms.
* samoja kuin äidille
* isolle huumoria ymmärtävälle isälle timo rautiainen&trio niskalaukaus "isojen miesten" t-paita sopivalla tekstillä

--- mummo
* sukupuu omista kuvista
* aforismitaulu
* musiikkia
* itse tehty käsityö (tyynyliina, tumput jne.), jota ei mummo itse itselleen tee

--- sisarukset
* musiikkia
* harrastuksiin liittyviä lahjoja
* juliste
* joku lapsuuteen liittyvä muisto

[/quote]
0

[color=green]Häät[/color]
* vallankahva; pieni kaulin, jossa hääpäivä, parin nimet ja teksti "Vallan kahva"
* vanha valokuva seurusteluajoilta raameissa
* The Boss ja The Slave -mukit paperiin käärittynä, pari saa arpoa keskenään paketit ja sitä muka toisesta tulee pomo ja toisesta orja :)
* aforismi tai runokirja rakkaudesta/parisuhteesta tms.
* valokuvista tehty kalenteri
* selviytymispaketti; romanttinen leffa, suklaata, hieromaöljyä - vain mielikuvitus rajana
* rahapuu (= oikea kukka), jonka lehtiin liimattu kolikoita ja pieniä seteleitä, kaveriporukalla mukava idea

[color=green]Kummilahja[/color]
* lusikka
* säästöpossu
* juna-säästöpossu; kolmelle ensimmäiselle vuodelle on vaunut, joissa säilytyspaikka hiustupsulle tms. ja valokuville
* hammasrasia
* hiustupsurasia
* valokuvakehys
* riipus/muu koru
* valokuva-albumi, jossa etukanteen mahdollisuus kaiverruttaa
[color=green]
Tupaantuliaiset
[/color]
* lahjakortti johonkin liikkeeseen
* selviytymispaketti; wc-paperia, puhelinluettelo, hengareita -- vain mielikuvitus rajana
* hyvää viskiä tms. juomista
* taulu
* rahapuu (sama ajatus kuin häihin)
* jos tietää tupareiden pitäjien keräävän jotain, siihen lisää
* kaktus

[color=green]Pienen lapsen lahjat[/color]
* satukirja tai joku muu opettavainen opus
* itse tehdyt sukat/tumput/pipo tms. vaate
* eläinhahmotossut
* värityskirja ja värit
* lautapeli
* palapeli
* kesällä: jalkapallo, minikoripallo, pyöräilykypärä jne.
* talvella: sukset, luistimet, pulkka jne. tarpeellista
* pimeän aikaan: oma taskulamppu, jotain sellaista mikä hohtaa pimeässä, heijastin

[size=14][color=violet]
PÄIVITYKSIÄ (9.5.2006)[/color]
[/size]

Tuparilahjaksi
* kiva lautapeli (Shandy)
* vieraskirja (Shandy)
* valtavan iso ”vierastyyny”, jolla voi istua (__banana__)

Vanhemmille
* taulu lapsista (andefizz)

Yleisiä ideoita
* omakustannerunokirja (taizu)
* itse tehty seinäkalenteri (figaro)
* drinkintekovälineet (Zuzannah)

50 vuotta täyttävälle
* http://www.kua.fi/toisenlainenlahja/?id=734 Eläimiä Afrikassa (lexie)

Valmistujaislahjoja
* ammattiin liittyvä riipus (figaro)
* ammattiin liittyvä kirja (figaro)
* ensiapupakkaus tulevia työtilanteita varten (figaro)

[quote author="Vierailija: figaro" time="28.02.2006 klo 10:03"]

[color=green]Häät[/color]
* vallankahva; pieni kaulin, jossa hääpäivä, parin nimet ja teksti "Vallan kahva"
* vanha valokuva seurusteluajoilta raameissa
* The Boss ja The Slave -mukit paperiin käärittynä, pari saa arpoa keskenään paketit ja sitä muka toisesta tulee pomo ja toisesta orja :)
* aforismi tai runokirja rakkaudesta/parisuhteesta tms.
* valokuvista tehty kalenteri
* selviytymispaketti; romanttinen leffa, suklaata, hieromaöljyä - vain mielikuvitus rajana
* rahapuu (= oikea kukka), jonka lehtiin liimattu kolikoita ja pieniä seteleitä, kaveriporukalla mukava idea

[color=green]Kummilahja[/color]
* lusikka
* säästöpossu
* juna-säästöpossu; kolmelle ensimmäiselle vuodelle on vaunut, joissa säilytyspaikka hiustupsulle tms. ja valokuville
* hammasrasia
* hiustupsurasia
* valokuvakehys
* riipus/muu koru
* valokuva-albumi, jossa etukanteen mahdollisuus kaiverruttaa
[color=green]
Tupaantuliaiset
[/color]
* lahjakortti johonkin liikkeeseen
* selviytymispaketti; wc-paperia, puhelinluettelo, hengareita -- vain mielikuvitus rajana
* hyvää viskiä tms. juomista
* taulu
* rahapuu (sama ajatus kuin häihin)
* jos tietää tupareiden pitäjien keräävän jotain, siihen lisää
* kaktus

[color=green]Pienen lapsen lahjat[/color]
* satukirja tai joku muu opettavainen opus
* itse tehdyt sukat/tumput/pipo tms. vaate
* eläinhahmotossut
* värityskirja ja värit
* lautapeli
* palapeli
* kesällä: jalkapallo, minikoripallo, pyöräilykypärä jne.
* talvella: sukset, luistimet, pulkka jne. tarpeellista
* pimeän aikaan: oma taskulamppu, jotain sellaista mikä hohtaa pimeässä, heijastin

[size=14][color=violet]
PÄIVITYKSIÄ (9.5.2006)[/color]
[/size]

Tuparilahjaksi
* kiva lautapeli (Shandy)
* vieraskirja (Shandy)
* valtavan iso ”vierastyyny”, jolla voi istua (__banana__)

Vanhemmille
* taulu lapsista (andefizz)

Yleisiä ideoita
* omakustannerunokirja (taizu)
* itse tehty seinäkalenteri (figaro)
* drinkintekovälineet (Zuzannah)

50 vuotta täyttävälle
* http://www.kua.fi/toisenlainenlahja/?id=734 Eläimiä Afrikassa (lexie)

Valmistujaislahjoja
* ammattiin liittyvä riipus (figaro)
* ammattiin liittyvä kirja (figaro)
* ensiapupakkaus tulevia työtilanteita varten (figaro)

[/quote]
0

Tuparilahjaksi voisi olla kiva viedä joku peli, esim, trivial pursuit (mutta kannattaa tietty varmistaa ettei muuttajalla ole sitä jo ;) ) . Itse sain huojuva torni-pelin, ja johan oli hauskat tuparit kun kännissä ryhdyttiin sitä pelailemaan :D Myös vieraskirja voisi olla hyvä idea tuparilahjaksi, ja siihen voi antaja jo kirjoittaa terveisensä valmiiksi.

[quote author="Vierailija: Shandy" time="28.02.2006 klo 12:33"]

Tuparilahjaksi voisi olla kiva viedä joku peli, esim, trivial pursuit (mutta kannattaa tietty varmistaa ettei muuttajalla ole sitä jo ;) ) . Itse sain huojuva torni-pelin, ja johan oli hauskat tuparit kun kännissä ryhdyttiin sitä pelailemaan :D Myös vieraskirja voisi olla hyvä idea tuparilahjaksi, ja siihen voi antaja jo kirjoittaa terveisensä valmiiksi.

[/quote]
0

[size=9][color=red]Ketju siirretty erikseen olemasta.[/color][/size]

NeAnn
Hei
Olen matkustamassa tapaamaan rakastani ulkomaille, ja tahtoisin luonnollisesti viedä hänelle jotain tuliaisia.. :wink:
Ongelmani nyt vain on tämä kaikista tavallisin.. : Että mitä ihmettä vien?? Se voisi olla ihan mitä vaan, mieluiten jotain "privaattia" :wink: U know what I what I mean ? :wink:
Mutta voisihan se olla myös jotain muutakin..
Jos jollain pälkähtää jotain mieleen niin..... please kirjoittakaa :wink:

Vai onko jollain samanlaista tilannetta ollut tai on? :wink:

SunLion
hmm..jaa-a. Mun kulta tuli tapaan mua ja pidin sitä jo niin suurena asiana etten kyllä odottanu mitään tuliaisia...hän kustanti sentään matkat ja hotellit (siis kaverinsa myös)..olin muutenkin niin rakastunu että millään muulla ei ollu väliä kun että hän tuli luokseni..

Hmm..mitä voisit viedä...en osaa kyllä sanoa. Millanen budjetti? vie joku miesten hajuste josta pidät! Onko hän suomalainen vai ulkomaalainen? vie jotain mitä ei sieltä saa...

NeAnn
hiih kiitti SunLion vastauksesta :)

hän<33 on ulkomaalainen.. :D
ei se tuliainen ole mikään "pakko", haluan vain viedä jotain pientä <3 :wink:
budjetti on kyllä aika pieni :wink:

Hawana
no hei mut sitten vaikkapa vähän jotain suomalaista herkkua ja sit yhteiseksi kivaksi ehkäpä hierontaöljyä tms. :wink:
tai onko hän musiikin ystävä? joku suomalainen hyvä cd, kenties romanttinen. 8)
ja eihän sen ole pakko mitään perisuomalaista olla, kyllä mä luulen että jotain kivaa löytyy ihan kun vaan meet kauppoihin vähän kattelemaan. :)

[quote author="Vierailija: figaro" time="17.03.2006 klo 03:16"]

[size=9][color=red]Ketju siirretty erikseen olemasta.[/color][/size]

[quote author="NeAnn"]Hei
Olen matkustamassa tapaamaan rakastani ulkomaille, ja tahtoisin luonnollisesti viedä hänelle jotain tuliaisia.. :wink:
Ongelmani nyt vain on tämä kaikista tavallisin.. : Että mitä ihmettä vien?? Se voisi olla ihan mitä vaan, mieluiten jotain "privaattia" :wink: U know what I what I mean ? :wink:
Mutta voisihan se olla myös jotain muutakin..
Jos jollain pälkähtää jotain mieleen niin..... please kirjoittakaa :wink:

Vai onko jollain samanlaista tilannetta ollut tai on? :wink:[/quote]

[quote author="SunLion"]hmm..jaa-a. Mun kulta tuli tapaan mua ja pidin sitä jo niin suurena asiana etten kyllä odottanu mitään tuliaisia...hän kustanti sentään matkat ja hotellit (siis kaverinsa myös)..olin muutenkin niin rakastunu että millään muulla ei ollu väliä kun että hän tuli luokseni..

Hmm..mitä voisit viedä...en osaa kyllä sanoa. Millanen budjetti? vie joku miesten hajuste josta pidät! Onko hän suomalainen vai ulkomaalainen? vie jotain mitä ei sieltä saa...[/quote]

[quote author="NeAnn"]hiih kiitti SunLion vastauksesta :)

hän<33 on ulkomaalainen.. :D
ei se tuliainen ole mikään "pakko", haluan vain viedä jotain pientä <3 :wink:
budjetti on kyllä aika pieni :wink:[/quote]

[quote author="Hawana"]no hei mut sitten vaikkapa vähän jotain suomalaista herkkua ja sit yhteiseksi kivaksi ehkäpä hierontaöljyä tms. :wink:
tai onko hän musiikin ystävä? joku suomalainen hyvä cd, kenties romanttinen. 8)
ja eihän sen ole pakko mitään perisuomalaista olla, kyllä mä luulen että jotain kivaa löytyy ihan kun vaan meet kauppoihin vähän kattelemaan. :)[/quote]

[/quote]
0

[color=red]Tuparilajaksi [/color]olisi myös mieletön sellainen "vierastyyny" eli sellanen valtava tyyny jolla voi istua. sen paikka tietty lattialla ja kangas sopii sisustukseen :D

[quote author="Vierailija: __banana__" time="09.03.2006 klo 07:54"]

[color=red]Tuparilajaksi [/color]olisi myös mieletön sellainen "vierastyyny" eli sellanen valtava tyyny jolla voi istua. sen paikka tietty lattialla ja kangas sopii sisustukseen :D

[/quote]
0

Yksi vinkki lahjan ostoon:

Kerro saajalle kattoraja lahjan arvon osalta ja pyydä listaamaan 3-5 lahjatoivetta hintarajoissa pysyen. Lähde listan kanssa liikenteeseen ja yllätä...

Ja täytyypä sanoa, että oli todella kiva lahja kavereilta: kauhukoira :D Sain siis 12-packin kauhuleffoja ;) Siinä ideaa kauhuleffojen ystäville!

[quote author="Vierailija: figaro" time="22.03.2006 klo 10:18"]

Yksi vinkki lahjan ostoon:

Kerro saajalle kattoraja lahjan arvon osalta ja pyydä listaamaan 3-5 lahjatoivetta hintarajoissa pysyen. Lähde listan kanssa liikenteeseen ja yllätä...

Ja täytyypä sanoa, että oli todella kiva lahja kavereilta: kauhukoira :D Sain siis 12-packin kauhuleffoja ;) Siinä ideaa kauhuleffojen ystäville!

[/quote]
0

(Alla olevat ehdotukset kasattu "Mitä poikaystävälle lahjaksi -threadista, joka laitettiin lukkoon ja jonkun ajan päästä poistetaan.)

Poikaystävälle lahjaksi:

* Taulu, jossa on kuvia yhteisistä muistoista
* Vie poikaystävä luontoretkelle tai paikkaan, jossa tykkää olla
* Radioherätyskello
* Drinkkilaseja
* Hassu muki
* Varvassukat
* Yhteissaunomista ja hieronta
* Metsästys- tai kalastuslehden vuosikerta
* Lyijykynä piirros poikaystävästä tai teistä yhdessä
* Seksiasentoja vuoden jokaiselle päivälle -kirja
* Itsellesi upea uusi alusasu

* Kulta-ja kello liikkeistä löytää kaikenlaisia viini ja viina settejä sekä
kehyksiä ja kelloja
* Saunakaira ainakin myy sellaisia kivisiä tuoppeja ja jääkuutioita ja muuta sellasta kamaa mitkä laitetaan pakastimeen ja sitten pitää juoman piiiitkään kylmänä
* Mulletoi.fi ja Pulju.net osoitteista löytyy paljon kaikkee kivaa millä voi "tuunata" autoa ja tietokonetta
* Pulju.netissä tähtiteatteri (heijastaa tähtitaivaan katolle)

* Autojen tuunaajille kullan autosta karikatyyri
* Joku mieluinen paita, jota ei ihan jokaisella ole
* Valokuvakansio täyteen kuvia teistä ja yhteisistä hetkistä, kuvatekstit mukaan
* Sukulaiset ym. mukaan matkakassaan ja äkkilähtönä myöhemmin reissuun - yhdessä

(Ideat: Katjuska, Maikki85, papuna, jzzu, Jeii, jolie, Eeveri, Katsastaja, potatoe, E, Gillyanne...)

[quote author="Vierailija: figaro" time="26.03.2006 klo 10:36"]

(Alla olevat ehdotukset kasattu "Mitä poikaystävälle lahjaksi -threadista, joka laitettiin lukkoon ja jonkun ajan päästä poistetaan.)

Poikaystävälle lahjaksi:

* Taulu, jossa on kuvia yhteisistä muistoista
* Vie poikaystävä luontoretkelle tai paikkaan, jossa tykkää olla
* Radioherätyskello
* Drinkkilaseja
* Hassu muki
* Varvassukat
* Yhteissaunomista ja hieronta
* Metsästys- tai kalastuslehden vuosikerta
* Lyijykynä piirros poikaystävästä tai teistä yhdessä
* Seksiasentoja vuoden jokaiselle päivälle -kirja
* Itsellesi upea uusi alusasu

* Kulta-ja kello liikkeistä löytää kaikenlaisia viini ja viina settejä sekä
kehyksiä ja kelloja
* Saunakaira ainakin myy sellaisia kivisiä tuoppeja ja jääkuutioita ja muuta sellasta kamaa mitkä laitetaan pakastimeen ja sitten pitää juoman piiiitkään kylmänä
* Mulletoi.fi ja Pulju.net osoitteista löytyy paljon kaikkee kivaa millä voi "tuunata" autoa ja tietokonetta
* Pulju.netissä tähtiteatteri (heijastaa tähtitaivaan katolle)

* Autojen tuunaajille kullan autosta karikatyyri
* Joku mieluinen paita, jota ei ihan jokaisella ole
* Valokuvakansio täyteen kuvia teistä ja yhteisistä hetkistä, kuvatekstit mukaan
* Sukulaiset ym. mukaan matkakassaan ja äkkilähtönä myöhemmin reissuun - yhdessä

(Ideat: Katjuska, Maikki85, papuna, jzzu, Jeii, jolie, Eeveri, Katsastaja, potatoe, E, Gillyanne...)

[/quote]
0

50-vuotiaalle äidille (tai naiselle yleensä)

* jalkahoito
* käsihoito
* teatterilippu + ravintolaruokailu
* äidille vapaapäivä: hoidat hänen puolestaan ruoanlaiton, siivouksen jne.
(Meisy)

* niskahieronta
(vanja)

* leikekirja, jossa kuvia vuosien varrelta - lapsuudesta tähän päivään ja viereen runoja
(Tiger)

* paita sellaisella painatuksella, jossa sinä olet pienenä, alle tai viereen kiva teksti
(andefizz)

* kori, jossa on esim. saunatuoksuja, hemmottelutuotteita, lempimakeisia, joku hyvä kirja jne; mielimusiikkia, jonka olet koonnut vaikka cd:lle ja koristellut kannen kivasti, kehystetty perhevalokuva jne, sitten käärit korin sellofaaniin ja jotain kivaa nauhaa koristeeksi.
(Dubyamoa)

* lahjakortti kampaajalle
(jzzu)

* risteily
* liput lempiartistia katsomaan
* kylpyläloma
(mimme)

* koriste-esine - maljakko tai kaunis lasilautanen
* koru
* merkkivaatteita, jos itse tykkää (yöpaita, käsilaukku, silkkihuivi)
(Vivian)

* laadukas viinipullo
(Daisy)

* kiikkutuoli
(figaro)

[quote author="Vierailija: figaro" time="26.03.2006 klo 10:49"]

50-vuotiaalle äidille (tai naiselle yleensä)

* jalkahoito
* käsihoito
* teatterilippu + ravintolaruokailu
* äidille vapaapäivä: hoidat hänen puolestaan ruoanlaiton, siivouksen jne.
(Meisy)

* niskahieronta
(vanja)

* leikekirja, jossa kuvia vuosien varrelta - lapsuudesta tähän päivään ja viereen runoja
(Tiger)

* paita sellaisella painatuksella, jossa sinä olet pienenä, alle tai viereen kiva teksti
(andefizz)

* kori, jossa on esim. saunatuoksuja, hemmottelutuotteita, lempimakeisia, joku hyvä kirja jne; mielimusiikkia, jonka olet koonnut vaikka cd:lle ja koristellut kannen kivasti, kehystetty perhevalokuva jne, sitten käärit korin sellofaaniin ja jotain kivaa nauhaa koristeeksi.
(Dubyamoa)

* lahjakortti kampaajalle
(jzzu)

* risteily
* liput lempiartistia katsomaan
* kylpyläloma
(mimme)

* koriste-esine - maljakko tai kaunis lasilautanen
* koru
* merkkivaatteita, jos itse tykkää (yöpaita, käsilaukku, silkkihuivi)
(Vivian)

* laadukas viinipullo
(Daisy)

* kiikkutuoli
(figaro)

[/quote]
0
Katso kommentoinnin säännöt