No Habla Español

Kommentit (11)

Ellinora

Taallakin opiskellaan Espanjaa, ihan siis itsenaisesti kirjan, cd:n ja Nintendo DS:n avulla :) Tuntuu, etta sen osaaminen on jo melkein must rapakon takana.

Vierailija

Joo samaa siis itsekin yritän, eli kotona kirjan ja cd:n kanssa. :) Hih tsemppiä sinne ja tosiaan täällä kaikki osaavat edes alkeellisesti espanjaa.

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

No, onneksi espanjan lausuminen on helppoa. Mutta odotas, kun törmäät erilaisiin aikamuotoihin; menneitä aikamuotojakin on neljä: imperfekti, preteriti, perfekti ja pluskvamperfekti. Noista perfekti on mielestäni helpoin. Vaikka opiskelen jo neljättä (vai viidettä :O) vuotta espanjaa, en edelleenkään tiedä, milloin tulee ser-verbi ja milloin estar-verbi.. :D

Vierailija

:D hahah joo hui apua. :D Jos nyt alkuun edes osaisi sanoa jotain itsestään ja ihan perus juttuja. :D

Sanna-studiosmag

Hihii... Ihan mahtista! Minä aloitin espanjan opiskelun viime syksynä :) on aina kivaa oppia jotain uutta. Ajattelin jatkaa opiskelua ihan itseopiskeluna ja sit tietysti livenä reissuilla :) Tsemppiä! Olen itse vielä alkeissa, mutta kiva huomata ymmärtävänsä jotain kuitenkin :)

Vierailija

Jee niin kiva huomata että muitakin on samassa veneessä. :) Tosiaan työläs urakka oppia aina uusi kieli mutta tunne on sitten mahtava kun huomaa ymmärtävänsä jotain. :) 

Vierailija

Joo täällä välilä tuntee olevansa keskellä Meksikoa kun suurinosa puhuu espanjaa ihan joka päivä. 

Jasoon

Hih, se on muuten hablo, eikä habla:-) Olis kiva puhua hyvää espanjaa, se avais paljon erilaisia mahdollisuuksia.

Vierailija

Joo niinhän se on.. :D Täällä on iso vitsi espanjaa puhuvien kesken että amerikkalaiset yrittävät aina sanoa habla eikä hablo ja siksi vähän kuin inside vitsiksi laitoin tuohon :) Kiitos kuitenkin kun huomasit! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat