Riita eskaloitui ero-uhkailuun

Niin

Muutimme mieheni kanssa muutama viikko takaperin minulle vieraaseen kaupunkiin hänen pitkän työmatkansa takia. Vaikeuksia on jonkin verran ollut suhteessa mm. tämän takia ja sovimme kun harkitsimme muuttoa, että seuraavan esteen tullessa vastaan hän ei ensimmäisenä heittäisi hanskoja tiskiin.

Nyt kuitenkin vaikeuksia on ilmennyt raha-asioissa joita molemmat stressaamme. Miehelläni on vakituinen paikka ja itse jäin muutama kuukausi taaksepäin työttömäksi minusta riippumattomista syistä. Siitä asti hakenut säännöllisesti töitä, mutta ei ole kuulunut. Mies on kuitenkin sitä mieltä, että kyllähän sen työn nyt vaan pitäisi löytyä, hän ei halua elättää. Ymmärrettäväähän se on ja sen takia niin aktiivisesti haenkin töitä.

Nyt saimme uuden riidan pystyyn kotitöistä, joita mieheni ei vain yksinkertaisesti hoida lukuisista pyynnöistäni huolimatta. Suurimman osan tottakai teen itse kun kotona olen, mutta hän ei tee sitä vähääkään mitä voisi auttaa.

Tänään tilanne tästä aiheesta eskaloitui siihen, että mies ilmoitti, ettei tunne itseään rakastetuksi ja tahtoo erota. Ilman sen kummempia yrityksiä selvittää asiaa.

Minulla on masennustausta joka vaikuttaa jokapäiväiseen elämääni ja parhaani olen yrittänyt suhteessamme, mutta tuntuu ettei mikään riitä. Silti olen aina valmis skarppaamaan lisää ja muuttamaan tapojani, mutta vastakaikua ei tule. Selvittäessämme asiaa puhe menee yleensä siihen kuinka minä teen väärin asiat ja hän tekee kaiken oikein, sen enempää kuuntelematta tai yrittämättä ymmärtää mitä minulla on asiaa.

Miten tälläiseen tulisi reagoida? Mitä voin tehdä? Tiedän, etten mieheni tunteita voi muuttaa ja alan itsekin väsymään tähän ainaiseen turhautumiseen.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat