Kemiallinen kuorinta kotona

Sarita90

Moikka,

toisella keskustelupalstalla kyseltiin salisyylihappokuorinnan perään, joten päätin postata vastaukseni tännekin, jos joku finnien kanssa kamppaileva tästä hyötyisi.
Mä olen tehnyt kemiallisia kuorintoja kotona jotain viiden vuoden ajan. Kemiallinen kuorinta onnistuu myös kotona, kun muistaa varovaisuuden ja maalaisjärjen käytön. Mun suosikkikuorinnat on salisyylihappo ja mantelihappokuorinta. Itselläni on seka/epäpuhdas iho. Mistään todella pahasta aknesta en oo koskaan onneksi kärsinyt. Olen tilannut kuorintoja suomesta ja ulkomailta, mm. ebaysta. Ebayn kuorinnoissa voi olla sekä hyviä että huonoja, niistä ei aina voi mennä takuuseen. Osa myyjistä on tee se itse-kemistejä, joten pullon sisältö voi olla sieltä tännepäin...Mutta pääosin ebayn kuorinnat on olleet ihan jees. Ainoa vaan, että en suosittele käyttämään kotona mitään kovin vahvoja pitoisuuksia. Mielestäni 30% on ihan maksimi, mitä kotona kannattaa käyttää. Salisyylihappokuorinnassa jo 15% on mielestäni suht napakka pitoisuus. Joskus poltin naamani ebayn 30% salisyylihapolla, joten sen koommin olen pidättäytynyt miedommissa aineissa. Ja muutenkin mielestäni parhaan hoitotuloksen saa, kun käyttää mietoja pitoisuuksia säännöllisesti. Vahvat pitosuudet (yli 30%) kuivattaa ihoa todella rankasti, ja onko muutenkaan niistä tarpeeksi tutkittua tietoa? Aikamoista myrkkyähän ne kuitenkin taitaa olla...Salisyylihappo ja mantelihappo sopii akneiholle. Mulla ainakin ne hillitsee ja rauhottaa tosi hyvin ihoa. Itse laimennan 10% salisyyli tai mantelihapon kasvovedellä siten, että saan aikaan noin 5-7% pitoisuuden. Sitä sitten valelen iholle iltaisin ennen nukkumaan käyntiä. (en tosin käytä ihan joka ita, joka toinen viikko suunnilleen). Itse siis tykkään käytellä mietoja pitoisuuksia kasvoveden tapaan. Jos haluaa tehdä kuorinnan kovemmilla pitoisuuksilla, niin tällöin kuorinnan voi tehdä 2-4 kertaa kuukauden aikana. Iho myös yleensä kuoriutuu ihan silminnähden, jos esim. 20% salisyylihapolla tekee kuorinnan. Pitoisuuksia voi myös itse laimentaa, jos tuntuu, että aine on liian "kovaa". Salisyylihappo ja mantelihappo ei liukene tavalliseen hanaveteen, tarttee olla alkoholipohjainen kasvovesi, että saa ne liukenemaan. Jos haluaa ostaa Suomen sisältä, niin ainoa vaihtoehto on tällä hetkellä
sr-kuorinnat.suomalainenverkkokauppa.fi. Ite olen erityisen ihastunut juurikin tuohon sr-mantelihappoon 15%.

Kommentit (2)

Käyttäjä741
Seuraa 
Liittynyt17.10.2016

Itse olen käyttänyt Mantelihappokuorintaa 15 %  kotona kuureittain ja olen todennut sen olevan melko tehokas ! Mekaaninen kuorinta ehkä ei ole paras vaihtoehto kuin olen jo yli 50-kymppinen ja siksi valitsin tämän happokuorinnan. En ole laimentanut tuotetta vaan pitänyt Mantelihapon iholla noin 10 min jonka jälkeen neutralointigeeli toiset 10 min. Olen sitä mieltä ettei kannata E-Baystä ostaa tuntemattomia tuotteita vaan suosittelen verkkosivua Nordic Skin/ Ideal Skin tuotteita. Mikäli haluaa kotona tehdä mekaanisen kuorinnan niin siihen soveltuu hieno riisijauho jonka hieroo puhtaalle kosteutetulle iholle muutaman minuutin ajan kevyesti. Tämän ohjeen löysin kirjoituksesta jossa käsiteltiin edullisia kauneudenhoito ohjeita suoraan ruokakaapista ! Riisijauho kuorii kevyesti ja sopii hyvin epäpuhtaalle ja rasvaiselle iholle, supistaa myöskin huokosia.  

Vierailija

Satuin näkemään tämän keskustelun. Älkää kukaan missään nimessä tilatko Ebaysta mitään epämääräsiä aineita, saatikka noin vahvoilla pitoisuuksilla.

Olen itse käynyt ammattilaisella eli ihotautien erikoislääkärillä kemiallisissa kuorinnoissa ja hän kertoi kuinka hänen luokseen on tullut ihmisiä, jotka ovat tehneet kotona näitä kuorintoja ja ne ovat menneet pieleen ja aiheuttanee arpia, joten hänen tehtävänään on ollut korjata näitä vaurioita.

Kannattaa ehkä miettiä onko siinä kohtaa se tuotteiden edullisuus niin tärkeää, jos iho palaa tai kehittyy arpia ja joutuu näitä myöhemmin hoidattamaan.

Käykää ammattilaisella kuorinnoissa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat