Jos viiltelet tai olet viillellyt itseäsi 12–20 –vuotiaana, katseet tänne!

Vierailija

Keskustelun saa poistaa :)

Sivut

Kommentit (159)

Vierailija

Olen nyt 16v täytän elokuussa 17v. olen tyttö. Ensimmäinen viiltelykerta alkoi yläasteen alussa. minua alettiin silloin kiusaamaan ja en tykännyt mennä kouluun. sitten eräänä päivänä tuntui niin tukalalt et oli pakko ottaa veitsi ja viillellä käsiä.. sattu.. tein sen kyyneleet silmissä musiikki pauhaten siin vieres.. viiltely ei loppunut. se alkoi silloin. enää en viiltele.. lopetin sen vasta tos pari viikkoo sitten. vaikeaa on olla viiltelemättä. Pienetkin huonot asiat saa mut tekee mieli viiltelee.. mut olen pystynyt teristä kaukana.. ennen viiltelyä koin vihaa, raivoa ja surua.. viiltelyn jälkeen mielihyvää ja onnistumisen tunnetta.. kyllä joskus jotkut näki mun arvet ja kysy mistä ne on tullu.. aina yritin keksii tekosyitä.. aina ne ei menny läpi.. eli kyllä viiltelystä tiedettiin. jouduin nuorisokotiin jossa olen nyttenkin.. ja täällä se viiltely loppui.

Vierailija

minä olen kans tyttö 14 vuotta ja aloitin viiltelyn pari kuukautta sitten niin siinä kävi että minä olin tehnyt facebookin ilman lupaaa ja otin yhteyden bioloogiseeen äitiiini ja minä tunsin vihaa ja surua äitiäni kohtaan ja aloin viilteleen kynsisaksilla ihan täysiii kyyneleet tuli silmiini ja aloin itkee sitten kaverini kysyi seuraavana päivänä et mitä mä olin tehnyt mun kädelleni  en oo vieläkään lopettanut viiltelemästä

Vierailija

neiti kahdeksantoista viillellyt kuusi vuotta ympäri kehoa käsiin sisäpohkeisiin mahaan rintoihin kaulaan ja vieläkin harrastellaan pahan olon purku toimii tällä tavalla parhaiten olen koulukiusattu ( tällä hetkellä amiksen 2 lukion vuoksi) koko kolu ajan huulihalkioni vuoksi ja se vain jatkuu olen ainoa tyttö luokallani ja se on vaikeaa kavereita ei ole kuin yksi jonka kanssa jaksaaa ollakkin enemmän mutta hän ei tiedä näistä asioista eikä varmaan myös välitä olen yrittänyt itsemurhaa kaksi kertaa lääkkeillä ja viiltelemällä itseäni  ei toiminut mutt en myöskään suostu enään psykologillä käymään tai syömään lääkkeitä toivottavasti muille ei käy näin <3

Vierailija
Vierailija

minä olen kans tyttö 14 vuotta ja aloitin viiltelyn pari kuukautta sitten niin siinä kävi että minä olin tehnyt facebookin ilman lupaaa ja otin yhteyden bioloogiseeen äitiiini ja minä tunsin vihaa ja surua äitiäni kohtaan ja aloin viilteleen kynsisaksilla ihan täysiii kyyneleet tuli silmiini ja aloin itkee sitten kaverini kysyi seuraavana päivänä et mitä mä olin tehnyt mun kädelleni  en oo vieläkään lopettanut viiltelemästä

Sama tyyppi : viiltelin toss pari kuukautta sitten melkein ranteeni auki älkää ikinä tehkö samaa virhettä kun minä

Vierailija

Moi minä olen 13v tyttö ja viiltelen myös... Se alkoi kun minua alettiin kiusaamaan koulussa ja kiusaaminen on lisääntynyt vieläkin...Se lisääntyi kun entinen ystäväni huudahti keskellä luokkaa että: Hei mitä olet tehnyt kädellesi...nyt haluaisin vain hypätä alas sillalta. Saan viiltelystä mielihyvää ja tunnetta että uskallan tehdä edes tämän. Ensimmäinen kertani oli kun kuuntelin musiikkia ja seisoin terottimen kanssa ja mietin pitkään että mitä teen... En ole saanut viiltelyä loppumaan olen ollut viiltelyn takia osastolla ja käyn nykyään terapuutilla.

Vierailija

Moi 

Olen 11 vuotias tyttö joka viiltelee. Minä aloitin viiltelyn tyylii kaks kuukautta sitten. Viiltelen pahaan olooni ja se auttaa. Minua on kiusattu eskarista asti ja menen nyt kuutoselle. Minulle tulee välillä sellainen tunne että on pakko tappaa itseni. Silloin kävelen vain keittiöön ja otan terävän veitsen ja teen viilon tai viiltoja käteen tai jalkoihin. En halua puhua kenellekkään tästä asiasta paitsi minun parhaalle kaverilleni jolla on myös masennus ja ahdistushäiriö.

Vierailija

Olen 13 ja viiltelen koska minulla on paha olla. Myös minulla on masennus sitten on syömis häiriö.viiltely jotenki helpottaa oloa mutta olen viilelly niin pahasti että ne pitäisi tikata mutta kukaan ei tiedä viiltelystäni pelkään että minulle suututaan tai hommataan johonkin pakko hoitoon olen viiltäny nyt jotain pari kuukautta en sen kauempaa. En tiedä kenelle puhuisin tästä.

Vierailija

Olen 14, kohta 15 vuotias ja aloitin viiltelemään n.13 vuotiaana, sillä kotiongelmat. 

"Parhaille" kavereille kerroin ja he vain haukkuivat huomiohuoraksi. Muut keille kerroin eivät väittäneet ja antoivat asian olla. Nyt käyn kouluterveydenhoitajalla sillä hän epäilee masennusta ja jotain syömishäiriöö. Se ei tiiä viiltelystä, eikä tuu tietäänkää :)  

Pitkä tauko oli viiltelystä, mut nyt aloin taas, sillä äiti sai opiskelu paikan ja on sen takia väsynyt ja huutaa paljon (mulla on kai joku trauma lapsuudesta ku äiti huus melkeen joka päivä ja löi)

Vierailija

Mä viiltelen, ahdistuksen takii. Jonkin sortin traumoja lapsuudesta (mua on aina vertailtu muihin "Kyllä tuo osaa tän jo, mutta meidän Molly ei!")

Aloitin viiltelyn ehkä 8 luokal, ja sain pidettyy pitkän tauon, mutta eilen viilsin (tällä kertaa saksilla) koska en pystynyt olemaan täydellinen.

Mua on kiusattu koulussa, ja nyt amiksessa, koska olen aisti-yli-herkkä ihminen. 

Yleensä viillän terottimen terä-osalla, ja sen jälkeen olo on vapauttava.

Vierailija

herranjumala, vakavasta asiasta keskustelette. Iso ahdistus sisällä saa teidät tuollaisiin tekoihin. Näköjään iedostatte ongelmanne, yrittäkää kasvattaa itseänne tuollaisesta karmeasta jo tavaksi muodostuneesta toiminnasta pois. Viilteleminen ei ole ratkaisu pahaan oloon, vaan tunteiden yksityiskohtainen läpikäyminen: mikä saa minut tekemään näin, miksi haluan satuttaa itseäni, miksi valitsin juuri tämän tavan?

Toivon tosissani että te kaikki jotka kerrotte tekevänne noin, opitte tavasta pois. Se ei ole tervettä, vaikka ajatusmaailmanne sen sallii. 

Vierailija

Olen 12.v tyttö joka viilteli. Se alko 6 luokan alussa koska luokalle tuli uus oppilas joka vei kaiken huomion. Pojat haukkuu läskiks ja kaikkee sellasta. Ja kukaan tytöistä ei puhunu muulle ei kuunnellu mua ja välil puhu paskaa seläntakana mut sit ku ne alko epäillä ku usein jos on huppari käärin hihat ja käytin usein t-paitaa ja sit ne tuli vetää hihan ylös ja ties totuuden. Ne sano (jotkut jotka vastas) nii sano esim n.4 luokan tyttöä joka pyys anteeks ja sano et ei ollu tarkotus jne. (Meijän luokal on 8 tyttöö) no sit asia alko mennä eteenpäi luokassa ja nyt kaikki tytöt tietää ja kaks poikaa tietää asiasta ja silti noin 2 puhuu paskaa selän takana.
Nyt on alkanu tän asian jälkeen ajatuksia jos esim mut vierest menee auto yhtäkkii tulee mieli kuva jos mä jään sen alle ja äiti ja jotai muut vaa on sillee jes se kuoli mut ei se ole totta mut silti paska olo ku jotkut uhkailee ja puhuu paskaa... yleensä en kirjottele minnekl mut tää sai mut liettimään asioita...

Toivon että jos sinä joka luet tämän ja olet kiusaaja mieti miltä siltä toisesta tuntuu ja milt se tuntuis ku sua haukuttais ja ynnä muuta sellasta.

Vierailija

Oon 14 v. tyttö, ja viiltelen. Alotin pari kuukautta sitte kokeilulla, pari viiltoo oikeeseen käteen saksilla. Ajattelin et en jatka... Alotin uudestaa joku pari viikkoo sitte puhelimen näytöstä irrottamilla palasilla, ja mul on tälläki hetkel kädes muutama avoin haava. Viiltelen koska mul on paha olo (montaki syytä pahaan oloon) ja viiltely auttaa siihe pahaan oloon. Innostuin jatkaa, koska mun kaveri ja yks meiän luokkalaine viiltelee kans, ja aattelin et jos se vaik auttais

Viiltelen

Hei olen 11v tyttö ja Viiltelen. Se alkoi noin kuukausi sitten. Ranteessa on pahat jäljet ja lantiossa. Meidän perhe on tullut ihan hulluksi säännöt ovat järjettömiä esim. Jos lautasen jää ketsuppia netti lähtee ha pitää nukkua ilman peittoa. Eikä se kuraattori auta mitään enkä voi puhua vanhemmilleni kiusaamisestani kun ei niitä kiinnosta (olen yrittänyt) ja nyt siitä viiltelystä on tullut tapa. Vaikka joskus itken kotona keskellä olohuonetta kukaan ei tee mitään. Haluaisin muuttaa pois

Vierailija

Veikkaan että teistä kukaan ei viiltelis, jos ei olis kuullut siitä netistä tai jotenki muuten toiselta ihmiseltä. Samaten syömishäiriötki on pahentunu selvästi nettiaikana, jolloin kaikki näkee vaan muokattuja kuvia kauniista ihmisistä ja kuvittelee olevansa rumia ja siten huonoja ihmisiä. Kivun aiheuttaminen itselleen on valitettavasti koukuttavaa, koska se tuottaa mielihyvähormoneja. Sen voi kuitenkin tehdä myös fiksusti menemällä vaikka kosmetologin tai hierojan nipisteltäväksi. Lisäksi samoja hormoneja erittyy myös mm. runkkaamisen tai liikunnan ansioista.

Vierailija

Olen 13vuotias tyttö. Mulla on ollu 11vuotiaasta masennus aloin silloin viiltelemään koska minua kiusattiin. Isäni kuoli auto onnettomuudessa kun olin 12 kaverini sanoivat ok kun kerroin. Kerroin viiltelystä parhaakaverilleni joka sanoi Aha ja meni kertomaan muille. Kaikki alkoivat kiusaamaan minua enemmän tämän tiedon myötä. Viilsin pariviiikkoa sitten ranteen auki ja jouduin sairaalaan. Eka kerta kun viiltelin rikoin lasin ja otin sirun ja viilsin. Nykyään viiltelin Matto puukolla. Minua kanssa kiusataan siitä kun olen alipainoinen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat