oppisopimus opiskelusta kokemuksia?

oon ajatellu opiskella työn ohessa (oppisopimuksella) jonkun uuden ammatin.. onks teil kokemuksii?

Vastaa viestiin

1 sivua

Edams

31.01.2012 18:26

Ei ole, mutta olen miettinyt itsekin aika paljon, että kiinnostusta kyllä olisi lähtee työhön, sekä opiskelee samal, eli juuri oppisopimuskoulutuksella.

-amanda-

31.01.2012 20:14

niinpä!mitä alaa sä oot meinannu?

Cristaly

01.02.2012 08:18

Mäki oon hieman miettiny. En oikee vaa tiiä mite sellasee pääsee.. Joku raksa/remontointi/pintakäsittely hommat kiinnostais kovasti

Juu elikkä tänä kesänä espoon Otaniemeen miehen perässä muuttanut 20w tyttönen, joka siirtyy opiskelemaan myyrmäen Metropoliaan. Tykkään olla spontaani ja joskus villikin. En turhia ujostele ja tykkään tutustua ihmisiin. Osaan iloita pienistä asioista, eli nauran paljon ja mooooni asia tässä maailmassa on "uijjui miteen söötti" :D

Mellu991

01.02.2012 11:01

Mulla on sama homma. Tekis mieli itekkin mennä oppisopimuksella johki

Tällänen tavallinen puutarhajyrsijä, runotuttå :) Vitsi vitsi, haittaakse :)

Edams

01.02.2012 11:26

Itse en oikein alaa tiedä viellä, mutta tuo koulutus kiinnostaisi paljon

-Keijukainen

01.02.2012 12:02

Minun vaopuolisoni opiskelee oppisompimuksella! Se on tosi hyvä tapa tienata rahaa ja saada ammatti Ei muuta ku aikuiskoulutuskeskukseen jutteleen, ja monilla paikkakunnilla on iha oma paikka/koulu oppisopimuksille! Oppisopimuksessahan käydään pääsääntöisesti töissä, mutta on myös koulujaksoja, jolloin teoriaa käydään ihan koulunpenkillä. Työnantajahan saa itse valita palkan, ja yleensä se on se minimipalkka millä ainakin aloitetaan. Oppisopimuskeskus maksaa muistaakseni jotain sille työnantajalle myös, ja jos on ollut työttömänä työnhakijana niin myös työkkärin pitäis jotain maksaa. Ja niiltä päiviltä kun käy sillä koulussa niin pitäis saada myös jotain päivärahaa Ja jos sattuu että koulupaikka on toisella paikkakunnalla, niin matkakulut korvataan! Todellakin kätevä systeemi! Eri oppisopimus-nettisivuilla lukee mitä aloja voi opiskella kyseisessä koulussa. Eli ei muutaku googleen oppisopimus ja paikkakunta hakusanaksi! Eiköhän sieltä löydy lisää tietoa!

Cristaly

01.02.2012 14:21

keiju; minkä ikänen sun avokki on? ..Ite opiskelen AMKssa, mut tuntuu vaa koko aja liia haastavalta ja mietin koko ajan haluunko työhön mis pitää osaa näin paljo teoria juttuja. Silti ois jotenki pelottava ajatus vaihtaa amikseen tai oppisopimukseen. Millasii tilanteit teil muil on?

Juu elikkä tänä kesänä espoon Otaniemeen miehen perässä muuttanut 20w tyttönen, joka siirtyy opiskelemaan myyrmäen Metropoliaan. Tykkään olla spontaani ja joskus villikin. En turhia ujostele ja tykkään tutustua ihmisiin. Osaan iloita pienistä asioista, eli nauran paljon ja mooooni asia tässä maailmassa on "uijjui miteen söötti" :D

Mellu991

06.02.2012 12:27

-Keijukainen kirjoitti

Minun vaopuolisoni opiskelee oppisompimuksella! Se on tosi hyvä tapa tienata rahaa ja saada ammatti Ei muuta ku aikuiskoulutuskeskukseen jutteleen, ja monilla paikkakunnilla on iha oma paikka/koulu oppisopimuksille! Oppisopimuksessahan käydään pääsääntöisesti töissä, mutta on myös koulujaksoja, jolloin teoriaa käydään ihan koulunpenkillä. Työnantajahan saa itse valita palkan, ja yleensä se on se minimipalkka millä ainakin aloitetaan. Oppisopimuskeskus maksaa muistaakseni jotain sille työnantajalle myös, ja jos on ollut työttömänä työnhakijana niin myös työkkärin pitäis jotain maksaa. Ja niiltä päiviltä kun käy sillä koulussa niin pitäis saada myös jotain päivärahaa Ja jos sattuu että koulupaikka on toisella paikkakunnalla, niin matkakulut korvataan! Todellakin kätevä systeemi! Eri oppisopimus-nettisivuilla lukee mitä aloja voi opiskella kyseisessä koulussa. Eli ei muutaku googleen oppisopimus ja paikkakunta hakusanaksi! Eiköhän sieltä löydy lisää tietoa!

Heissan! Onko oppisopimuksessa ikärajaa?

Tällänen tavallinen puutarhajyrsijä, runotuttå :) Vitsi vitsi, haittaakse :)

1 sivua

Yhteistyössä